(Prs) The maze runner
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (Prs) The maze runner
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
26 jan, 2015 20:44 |
|
TildeW
Elev |
26 jan, 2015 21:00 |
|
Borttagen
|
27 jan, 2015 12:28 |
|
TildeW
Elev |
27 jan, 2015 12:50 |
|
Borttagen
|
Okej
---------- Jag satt i en hängmatta och såg på murarna, maze var öppen och våra tre runners Jack, Mio och Peter var någonstans inne i Maze och letade. Föse övrigt var det en solig dag och dom flesta jobbade med odlingen och lite sånt. Box skulle komma någon gång under dagen hade vi räknat ut. Jag såg gång på gång mot Box men den hade inte kommit. - Seb! Kom och hjälp till, ropade Josh. Josh var den första killen som hade kommit hit, han var även den visaste och våran så kallade "chef". Jag suckade och gick långsamt mot odlingen. - Ta morötterna, sa Josh och pekade på en jordhög. Jag nickade och gick dit, flera morötter var klara, jag ryckte upp dem och planterade nya. När jag var klar tog jag med morötterna till hyddan och såg in i maze, de borde komma tillbaks snart. 28 jan, 2015 12:54 |
|
TildeW
Elev |
Jag sitter inne i en box när jag vaknar upp. Allt jag kan är mitt namn. Nikki. Men vart är jag påväg egentligen? Mitt hjärta slår lika snabbt som boxen rör sig upp. Jag vill krypa ihop och bara gråta. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte leva har i tills jag dör, och om det borde så skulle jag vara ganska död snart.
28 jan, 2015 14:22 |
|
Borttagen
|
Plötsligt började Box rassla.
- Grabbar! Vi samlas vid Box!, ropade Josh och började gå mot box. Jag nickade och började gå dit. Snart var alla killar där utom runners och såg ner i gropen, långt ner i gropen såg man box komma uppåt. - Nu är vi schyssta mot den nya grabbar, ellerhur?, sa Josh. - Jadå, sa dom flesta. 30 jan, 2015 21:14 |
|
TildeW
Elev |
Helt plötsligt stannar jag och efter en stund ser jag solljus. Jag håller för ögonen för att inte bli bländad av solen. Vart är jag nu? När mina ögon vant sig vid ljuset ser jag bara massa killar.
30 jan, 2015 21:18 |
|
Borttagen
|
Det började genast ett ivrigt viskade bland killarna.
- Va? En tjej?, hörde jag. Jag trängde mig fram genom högen av killar som förvånat såg ner i Box och fick tillsist syn på tjejen själv. - Det måste vara något fel, tjejer skickas inte hit, sa Josh och öppnade ena gallersidan till Box. Max öppnade den andra. 1 feb, 2015 21:02 |
|
TildeW
Elev |
"Vilka är ni?" Säger jag förvirrat. "Och vad menar ni med att det aldrig kommer tjejer hit?".
Jag ställer mig upp och tar mig snabbt upp ur boxen.
1 feb, 2015 21:07 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (Prs) The maze runner
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen