Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Öppet Hogwartsrollspel

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Hogwartsrollspel

1 2 3 ... 21 22 23
Användare Inlägg
Angelinaa
Elev

Avatar


Jag har för ögonblicket världens lust för ett Hogwarts rollspel. Jag vill inte ha något med ettor som kommer till skolan för första gången. Jag tänkte typ 3-4 personer i 5:an eller uppåt någonstans mitt i terminen. Jag skulle föredra om alla var bra vänner, så det blir mest ett mysigt litet roll. Sen blir det kul att ta med olika större händelser, kanske magiskatrekampen, quidditchmatcher och julbalen typ (betyder inte att karaktärer måste delta). Jag hoppas jag har utryckt mig bra xP

Alla platser är nu tagna så ingen mer kan hoppa in

Mall

Namn:
Ålder: (årskurs 5)
Kön:
Elevhem: (Hufflepuff, har du flera karaktärer minst en i hufflepuff)
Utseende:
Personlighet:
Bakgrund:
Blodstatus:
Övrigt:


Mallar
Rollare: Angelinaa
Namn: Isabella Ward (kallas för Ward)
Ålder: 16
Kön: Tjej
Elevhem: Hufflepuff
Utseende:https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi60.tinypic.com%2F2607ivt.jpg (körde en sånhär bild xP Hon är hysat kort och väldigt muskulös)
Personlighet: Är kaxig, energisk och är lite av en adrenalin junkie. (resten rollas )
Bakgrund:Kommer från en ganska rik familj alldeles utanför Blackburn, hennes föräldrar är skilda, hon har två äldre bröder och en femårig halvbror.
Blodstatus: Mugglarfödd
Övrigt: Jagare i Hufflepuffs quidditch lag


Rollare: soony sonny love
Namn:Mira Bleed (kallas bleed)
Ålder: Årskurs 5
Kön: Tjej
Elevhem: Hufflepuff
Utseende: Guldbrunt hår (ibland) och fräknar. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages1.se.top-model.biz%2Fuser%2Fse%2Fdra%2Fdrawmaster%2Fdesignertisch%2F5de169f5a9634b3a2b83f4d68c678dc6_260.jpg
Personlighet: Snäll och rolig men lite ensam.
Bakgrund: Mamman stack när hon var 1 månad.
Blodstatus: Halvblod
Övrigt: Metamorfmagus, jagare i Hufflepuff quidditchlag


Rollare: Melody Malfoy
Namn: Julia Molander
Ålder: 15
Kön: Tjej
Elevhem: Gryffindor
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc04.deviantart.net%2Ffs71%2Ff%2F2012%2F365%2Fa%2Fa%2Fprincess_ariel_2_0_by_haiiro_no_tenshi-d5psm3l.png
Personlighet: Är rätt snäll, trevlig, blyg och väldigt smart.
Bakgrund: Hon bor med sina föräldrar och sin 4 äldre bröder.
Kommer från en rik familj.
Blodstatus: Renblodig
Övrigt: inget

Namn: Eric Enestad
Ålder: 17
Kön: kille
Elevhem: Hufflepuff
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa.dilcdn.com%2Fbl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsites%2F2%2F2014%2F02%2FPrince-Eric-in-The-Little-Mermaid.jpeg
Personlighet: Är smart och lojal, trevlig och snäll och artig.
Bakgrund: Bor med sina föräldrar och sin farmor.
Blodstatus: Mugglarfödd
Övrigt: inget

20 jan, 2015 15:52

Detta inlägg ändrades senast 2015-02- 8 kl. 20:13
Antal ändringar: 11

Borttagen

Avatar


Jag är intresserad av att gå med

20 jan, 2015 16:37

Angelinaa
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag är intresserad av att gå med


Kul Har du några speciella önskemål? (typ årskurs, elevhem, händelser)

20 jan, 2015 16:39

Borttagen

Avatar


Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen:
Jag är intresserad av att gå med


Kul Har du några speciella önskemål? (typ årskurs, elevhem, händelser)


Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6

20 jan, 2015 16:41

Angelinaa
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen:
Jag är intresserad av att gå med


Kul Har du några speciella önskemål? (typ årskurs, elevhem, händelser)


Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6


Just ja, du gillar att ha flera karaktärer Jag tycker absolut att alla karaktärer ska gå i samma årskurs, egentligen skulle jag föredra om alla karaktärer gick i samma elevhem eftersom att det blir enklare spel, men okej

20 jan, 2015 16:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen:
Jag är intresserad av att gå med


Kul Har du några speciella önskemål? (typ årskurs, elevhem, händelser)


Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6


Just ja, du gillar att ha flera karaktärer Jag tycker absolut att alla karaktärer ska gå i samma årskurs, egentligen skulle jag föredra om alla karaktärer gick i samma elevhem eftersom att det blir enklare spel, men okej [/quote

De kan gå samma årskurs iallafall tänkte göra tvillingar i 15 års åldern

20 jan, 2015 16:56

Angelinaa
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen:
Jag är intresserad av att gå med


Kul Har du några speciella önskemål? (typ årskurs, elevhem, händelser)


Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6


Just ja, du gillar att ha flera karaktärer Jag tycker absolut att alla karaktärer ska gå i samma årskurs, egentligen skulle jag föredra om alla karaktärer gick i samma elevhem eftersom att det blir enklare spel, men okej


De kan gå samma årskurs iallafall tänkte göra tvillingar i 15 års åldern


Det borde gå bra ^^ Men sen borde det vara bra om de flesta karaktärerna samlas i samma elevhem, eftersom att du har 2 karaktärer borde det inte stoppa spel för dig, så i något elevhem borde alla ha minst en karaktär så det kan bli mer kväll/natt/morgon spel

20 jan, 2015 17:03

Angelinaa
Elev

Avatar


Skrivet av soony sonny love:
tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin

rawenclaweleven:
namn: lissy brie
hårfärg:brun svart
årskus:5
kön:tjej

slytherineleven
namn:diel brie
hårfärg:lite lusare än lissy
årskus:5
kön:kille

hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!!


Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i

Helena Raven
Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an?

20 jan, 2015 20:51

Borttagen

Avatar


Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av soony sonny love:
tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin

rawenclaweleven:
namn: lissy brie
hårfärg:brun svart
årskus:5
kön:tjej

slytherineleven
namn:diel brie
hårfärg:lite lusare än lissy
årskus:5
kön:kille

hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!!


Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i

Helena Raven
Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an?
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av soony sonny love:
tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin

rawenclaweleven:
namn: lissy brie
hårfärg:brun svart
årskus:5
kön:tjej

slytherineleven
namn:diel brie
hårfärg:lite lusare än lissy
årskus:5
kön:kille

hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!!


Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i

Helena Raven
Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an?
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av soony sonny love:
tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin

rawenclaweleven:
namn: lissy brie
hårfärg:brun svart
årskus:5
kön:tjej

slytherineleven
namn:diel brie
hårfärg:lite lusare än lissy
årskus:5
kön:kille

hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!!


Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i

Helena Raven
Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an?


Alltså det är ditt rollspel du bestämmer hur det ska vara

Men menar du att en karaktär byter elevhem eller ?

20 jan, 2015 20:53

Angelinaa
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:


Alltså det är ditt rollspel du bestämmer hur det ska vara

Men menar du att en karaktär byter elevhem eller ?


Exakt, jag har lust med en hufflepuff elev, om det är okej för er

Vill också säg att inläggen här ska vara ordentliga, så inte bara en två meningar (även om det inte behöver vara överdrivet långt heller )

20 jan, 2015 20:57

1 2 3 ... 21 22 23

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Hogwartsrollspel

Du får inte svara på den här tråden.