Öppet Hogwartsrollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Hogwartsrollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Angelinaa
Elev |
Jag har för ögonblicket världens lust för ett Hogwarts rollspel. Jag vill inte ha något med ettor som kommer till skolan för första gången. Jag tänkte typ 3-4 personer i 5:an eller uppåt någonstans mitt i terminen. Jag skulle föredra om alla var bra vänner, så det blir mest ett mysigt litet roll. Sen blir det kul att ta med olika större händelser, kanske magiskatrekampen, quidditchmatcher och julbalen typ (betyder inte att karaktärer måste delta). Jag hoppas jag har utryckt mig bra xP
Alla platser är nu tagna så ingen mer kan hoppa in Mall Namn: Ålder: (årskurs 5) Kön: Elevhem: (Hufflepuff, har du flera karaktärer minst en i hufflepuff) Utseende: Personlighet: Bakgrund: Blodstatus: Övrigt: Mallar Rollare: Angelinaa Namn: Isabella Ward (kallas för Ward) Ålder: 16 Kön: Tjej Elevhem: Hufflepuff Utseende: (körde en sånhär bild xP Hon är hysat kort och väldigt muskulös) Personlighet: Är kaxig, energisk och är lite av en adrenalin junkie. (resten rollas Bakgrund:Kommer från en ganska rik familj alldeles utanför Blackburn, hennes föräldrar är skilda, hon har två äldre bröder och en femårig halvbror. Blodstatus: Mugglarfödd Övrigt: Jagare i Hufflepuffs quidditch lag Rollare: soony sonny love Namn:Mira Bleed (kallas bleed) Ålder: Årskurs 5 Kön: Tjej Elevhem: Hufflepuff Utseende: Guldbrunt hår (ibland) och fräknar. ![]() Personlighet: Snäll och rolig men lite ensam. Bakgrund: Mamman stack när hon var 1 månad. Blodstatus: Halvblod Övrigt: Metamorfmagus, jagare i Hufflepuff quidditchlag Rollare: Melody Malfoy Namn: Julia Molander Ålder: 15 Kön: Tjej Elevhem: Gryffindor Utseende: ![]() Personlighet: Är rätt snäll, trevlig, blyg och väldigt smart. Bakgrund: Hon bor med sina föräldrar och sin 4 äldre bröder. Kommer från en rik familj. Blodstatus: Renblodig Övrigt: inget Namn: Eric Enestad Ålder: 17 Kön: kille Elevhem: Hufflepuff Utseende: ![]() Personlighet: Är smart och lojal, trevlig och snäll och artig. Bakgrund: Bor med sina föräldrar och sin farmor. Blodstatus: Mugglarfödd Övrigt: inget 20 jan, 2015 15:52
Detta inlägg ändrades senast 2015-02- 8 kl. 20:13
|
|
Borttagen
|
Jag är intresserad av att gå med
20 jan, 2015 16:37 |
|
Angelinaa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag är intresserad av att gå med Kul 20 jan, 2015 16:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Angelinaa: Skrivet av Borttagen: Jag är intresserad av att gå med Kul Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6 20 jan, 2015 16:41 |
|
Angelinaa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Angelinaa: Skrivet av Borttagen: Jag är intresserad av att gå med Kul Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6 Just ja, du gillar att ha flera karaktärer 20 jan, 2015 16:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Angelinaa:
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Angelinaa: Skrivet av Borttagen: Jag är intresserad av att gå med Kul Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6 Just ja, du gillar att ha flera karaktärer De kan gå samma årskurs iallafall tänkte göra tvillingar i 15 års åldern 20 jan, 2015 16:56 |
|
Angelinaa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Angelinaa: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Angelinaa: Skrivet av Borttagen: Jag är intresserad av att gå med Kul Skulle vilja ha 2 karaktärer en i Slytherin och en i Ravenclaw i åk 5-6 Just ja, du gillar att ha flera karaktärer De kan gå samma årskurs iallafall tänkte göra tvillingar i 15 års åldern Det borde gå bra ^^ Men sen borde det vara bra om de flesta karaktärerna samlas i samma elevhem, eftersom att du har 2 karaktärer borde det inte stoppa spel för dig, så i något elevhem borde alla ha minst en karaktär så det kan bli mer kväll/natt/morgon spel 20 jan, 2015 17:03 |
|
Angelinaa
Elev |
Skrivet av soony sonny love: tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin rawenclaweleven: namn: lissy brie hårfärg:brun svart årskus:5 kön:tjej slytherineleven namn:diel brie hårfärg:lite lusare än lissy årskus:5 kön:kille hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!! Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i Helena Raven Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an? 20 jan, 2015 20:51 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Angelinaa: Skrivet av soony sonny love: tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin rawenclaweleven: namn: lissy brie hårfärg:brun svart årskus:5 kön:tjej slytherineleven namn:diel brie hårfärg:lite lusare än lissy årskus:5 kön:kille hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!! Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i Helena Raven Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an? Skrivet av Angelinaa: Skrivet av soony sonny love: tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin rawenclaweleven: namn: lissy brie hårfärg:brun svart årskus:5 kön:tjej slytherineleven namn:diel brie hårfärg:lite lusare än lissy årskus:5 kön:kille hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!! Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i Helena Raven Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an? Skrivet av Angelinaa: Skrivet av soony sonny love: tvilingar en i rawenclaw och en i slytherin rawenclaweleven: namn: lissy brie hårfärg:brun svart årskus:5 kön:tjej slytherineleven namn:diel brie hårfärg:lite lusare än lissy årskus:5 kön:kille hoppas det är ok tog rawen och slytherin för att helena hadde dem men det gör inget för mig!! Mallen är inte fixad än, så det var inte nödvändigt att fylla i Helena Raven Är det möjligt att byta ut ena elevhemmet till typ Hufflepuff? Och ska de gå i 5:an eller 6:an? Alltså det är ditt rollspel du bestämmer hur det ska vara Men menar du att en karaktär byter elevhem eller ? 20 jan, 2015 20:53 |
|
Angelinaa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Alltså det är ditt rollspel du bestämmer hur det ska vara Men menar du att en karaktär byter elevhem eller ? Exakt, jag har lust med en hufflepuff elev, om det är okej för er Vill också säg att inläggen här ska vara ordentliga, så inte bara en två meningar (även om det inte behöver vara överdrivet långt heller 20 jan, 2015 20:57 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen