Pappersstäder
Forum > Off Topic > Pappersstäder
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Minihäst
Elev |
Okej, nu när Pappersstäder/Papertowns ska bli film(???????) tycker jag att denna underbara bok behöver en egen tråd.
Den är min favoritbok av vår älskade John Green. (fast tfios är också så sjukt jävla fin... Och looking for Alaska) Och jag vet att man kanske borde älska en bok om cancersjuka ungdomar mer än en om uttråkade/rastlösa/lacka/whatever, inte obotligt sjuka ungdomar, men det är därför jag gör det. Den är sådär lagom lättsam, men innehåller ändå så mycket om att leva och dö och göra något mer. Okej, nu öser vi in fina citat från boken, förväntningar och funderingar om filmen och fangirlar stenhårt! another day, another slay 20 jun, 2014 11:50 |
|
AlvaRawenclaw
Elev |
PAPER TOWNS ÄR BÄST OMFG
SERIÖST LÄNGTAR SÅ MYCKET TILL FILMEEEN speech! 20 jun, 2014 17:03 |
|
Ginny00
Elev |
Paper Towns vet jag inte om jag var sådär jätteförtjust i faktiskt. Måste läsa om!
20 jun, 2014 17:23 |
|
Amaanda
Elev |
AAAH JAG HAR DEN I MIN BOKHYLLA O.O
Jag fick den av en vän, men jag har inte läst den ännu. BORDE JAG? SKA JAG? :O Fruktar att jag kommer bo i den här tråden när jag blivit nerdragen i fördärvet. X)
22 jun, 2014 21:57 |
|
Minihäst
Elev |
Skrivet av Amaanda: Gör det. Ta din plats i papperslivets stora cirkel.AAAH JAG HAR DEN I MIN BOKHYLLA O.O Jag fick den av en vän, men jag har inte läst den ännu. BORDE JAG? SKA JAG? :O Fruktar att jag kommer bo i den här tråden när jag blivit nerdragen i fördärvet. X) Den kommer inte döda dig liksom tfios gjorde i alla fall. Har ni någon scen ni särskilt älskar i boken? Ok, spoilervarning på papertowns! Dock inget avgörande eller så. Spoiler: Tryck här för att visa! another day, another slay 23 jun, 2014 18:29 |
|
Lills
Elev |
Åh, jag älskar den. Så sjukt kul att den ska komma som film också. Jag har faktiskt inte läst den på engelska ännu, men jag ska väll göra det nu innan den kommer ut som film, kanske till och med köpa boken (Har lånat den från biblioteket annars).
Min favoritkaraktär är nog Margo eller Radar. "Radar threw his books into his locker and shut it. Then the din of conversation around us quieted just a bit as he turned his eyes toward the heavens and shouted, 'IT IS NOT MY FAULT THAT MY PARENTS OWN THE WORLD'S LARGEST COLLECTION OF BLACK SANTAS.'" Bahahaha xD ![]()
23 jun, 2014 19:04 |
|
Minihäst
Elev |
Nu har vi en Margo. Cara Delevinge.
Tror att det blir bra! Hon ser ungefär ut som jag hade föreställt mig Margo, sedan vet jag inte hur bra skådespelerska hon är, men jag tror att hon blir riktigt bra. another day, another slay 16 sep, 2014 20:30 |
|
Borttagen
|
Åååh, jag visste inte det!
16 sep, 2014 20:31 |
|
yerAwizardThea
Elev |
BOKEN ÄR FAN BÄST! Jag gillade den mest av J.G's böcker faktiskt!^^
Läääängtar tills filmen kommer ut :3
16 sep, 2014 21:28 |
|
Conflate
Elev |
åååh paper towns ♥ probably min favorit av john greens böcker, älskar den så mycket!
goosh längtar så mycket till filmen också aaah
16 sep, 2014 21:33 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen