PRS Under Harrys 5:e år
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Under Harrys 5:e år
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Syrup
Elev |
Här är tråden då, Alexandra Hagström. Ska mallen se ut så här?
MALL Namn: Ålder/årskurs: Kön: Utseende: Familj: Elevhem: Personlighet: Övrigt:
11 jun, 2014 20:17 |
|
Borttagen
|
Min mall:
Namn: Julia Ross Ålder: 15 Årskurs: 5 Kön: Tjej Utseende: Långt brunt hår, gröna ögon, stora röda fylliga läppar och är väldigt smal Familj: Mamma Lizzie 40, styvpappa Daniel 39, styv storesyster Lisa 16 och styv lillebror Andreas 14 Elevhem: Gryffindor Personlighet: Är väldigt modig, snäll, smart, stark, smidig och snabb Övrigt: Bli lätt kär 11 jun, 2014 20:42 |
|
Syrup
Elev |
Min mall:
Namn: Charles Hollingsworth Ålder/årskurs: 16, går femte året (född efter 1:a september) Kön: Kille Utseende: (Jag kör på bild istället) ![]() Familj: Pappa Ashley 35, mamma Katie 39, storebror Jack 17. Elevhem: Ravenclaw Personlighet: Väldigt lugn och blyg. Om man lär känna honom ytterligare kan han dock få de allra galnaste idéerna, som för det mesta är ordentligt uttänkta för att få bästa resultat och är ganska smidig. Väldigt sprallig och glad, men osäker i främmande sällskap. Stammar även. Övrigt: Han är med i en schackklubb på skolan.
11 jun, 2014 21:20 |
|
Borttagen
|
Du får börja
11 jun, 2014 21:21 |
|
Syrup
Elev |
Visst. Men Känner dessa varandra? Och vilket typ av rollspel blir det? Para-play eller bara några meningar?
11 jun, 2014 21:23 |
|
Borttagen
|
Dom kan lära känna varandra kanske typ träffas på tåget och jag tycker vi ska skriva meningar och kan det vara kärleks mellan dom?
11 jun, 2014 21:24 |
|
Syrup
Elev |
Ja men det ska ju självklart vara meningar x) Men para-play är en hel paragraf i princip (väldigt långt inlägg)
--------------------------------------------- Charles vinkar hektiskt hejdå till sin pappa som står kvar där borta vid entrén av King's Cross station. Det tog längre tid än väntat att komma hit idag, för Jack skulle självklart fixa sina saker i sista minuten och försena allting. Charles greppar handtaget om sin vagn lite hårdare och kutar i full fart mot vägen till perrong 9 3/4, och kommer ut på andra sidan i precis det ögonblick som tågvisslan ljuder. Han svär till lite för sig själv, tar upp sina saker från vagnen och skyndar sig in i tåget i jakt på en kupé i det till synes smockfulla tåget, för aldrig att han skulle vilja följa efter sin bror och sätta sig bredvid honom.
11 jun, 2014 21:38 |
|
Borttagen
|
Jag sa hejdå till min mamma och skyndade på tåget.
- Ses syrran, sa Lisa. Jag suckade och gav henne fingret. Jag öppnade dörrarna till en kupe och där satt en kille. - Hej skulle jag kunna få sitta här? frågade jag killen. 11 jun, 2014 21:46 |
|
Syrup
Elev |
Då kupédörren öppnades stannade hans hjärta. Sjuttsingen. Någon kommer att tilltala honom.
"S-slå dig ner" säger han stammande och nickar på sätet mittemot sitt innan han sänker blicken och känner nervositeten gro i magen.
11 jun, 2014 21:48
Detta inlägg ändrades senast 2014-06-11 kl. 21:54
|
|
Borttagen
|
- Tack, sa jag glatt.
Jag slog mig ner på sättet. 11 jun, 2014 21:50 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen