Jag då? [sv]
Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Minidjuret
Elev |
Titel: Jag då?
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 13 Färdigskriven:Nej Rating: Som Harry Potter böckerna? Beskrivning: Berättelsen handlar om Samatha Rowkings som är en renblodig häxa och hon har fortfarande inte fått sitt brev från Hogwarts. Min första fanficion Kapitel på sidorna: S.1= två S.2= ett S.3= ett S.6= ett S.11= ett S.13= ett S.17= ett S.21= ett S.24= ett S.29= ett S.34= två S.36= ett S.37= ett S.38= ett s.39= två s.40= ett s.43= ett s.46= ett "Jag är säker på att det kommer snart" sa mamma. Vi hade väntat på brevet från Hogwarts i flera veckor, och nu var det den 31:a augusti. Själv hade jag slutat hoppas. Hogwarts var endå en jättedålig skola. Vem vill gå på den? Suck, jag försöker bara lura mig själv. Hogwarts är min dröm! "Samantha, lyssnar du?" mamma lät irriterad. "Ja" svarade jag frånvarande. Mina föräldrar hade själva gått på Hogwarts och de var renblodiga. Nu jobbade de som aurorer och var väldigt duktiga och kända. Ibland var de borta i flera veckor eller månader, oftast bodde jag hos min moster då men hon fick en egen dotter för några veckor sedan och har inte tid med mig nu. Mamma och Pappa ska vara iväg tills jul och då var det menat att jag skulle vara på hogwarts. " Jo vi sa just att eftersom moster Jill inte kan ta hand om dig nu så måste du nog vara själv. Skulle det kunna fungera?" sa pappa. Jag kännde hur glad jag blev. " Ja" svarade jag. Nu kunde jag ju göra det jag planerat hela sommaren. Jag försökte att inte se allt för glad ut utan se lite ledsen ut. " Är du säker Sam?" mamma såg orolig ut. "Självklart mamma" Svarade jag och kramade henne. " Jag skickar Soy med ett brev ibland" Soy var min svarta kattuggla. Egentligen så var det någon annans men den personen dog precis när han knackat på vår dörr. Vi vet fortfarande inte vem det var eller vad han ville. " Åh Sam förlåt oss! Jag vill inte lämmna dig men du vet jobbet" hon såg väldigt ledsen ut men jag visste att hon älskade sitt jobb. Själv var jag var fortfarande glad för jag visste att månaderna som var kvar tills jul skulle bli så roliga! Nu blev det ganska kort men det var bara så kallat "försmak" av min berättelse om Samantha Rowkings en renblodig häxa som inte fått sitt brev från Hogwarts. Jag fortsätter skriva när jag fått lite kommentarer om vad ni tyckte Min första fanficion 7 maj, 2011 11:26
Detta inlägg ändrades senast 2012-03-11 kl. 00:03
|
|
Borttagen
|
Kom ihåg att läsa detta först.
7 maj, 2011 11:52
Detta inlägg ändrades senast 2011-05-17 kl. 15:29
|
|
Minidjuret
Elev |
Skrivet av Borttagen: Kom ihåg att läsa detta först. Förlåt gör det nu menkan inte skriva om rubriken 7 maj, 2011 16:20 |
|
Lily_Evans
Elev |
Superb!! *bevakar*
Jag är ett horokruxfolk. 7 maj, 2011 19:04 |
|
Borttagen
|
YEY!
Mera Bevakar 8 maj, 2011 16:38 |
|
Minidjuret
Elev |
Den blev som sagt lite kort och konstig men förhoppningsvis blir den bättre när jag fortsatt
Skriver mer när jag fått några kommentarer till. 9 maj, 2011 14:29 |
|
Borttagen
|
Kan du inte skriva mer
9 maj, 2011 16:55 |
|
Minidjuret
Elev |
" William, jag tycker inte vi borde åka. Hon är bara elva år! Inte kan vi väl lägga ett så stort ansvar på henne?" viskade mamma. Klockan var 23.46 och de trode såklart att jag låg snällt och sov i min säng. Det är ju vad man förväntar sig av en elvaåring. Jag är säker på att om de viste vad jag har haft för mig hela sommaren skulle de sluta sitt jobb och anlita vakter. Jag fnissade för mig själv. " Snälla Carell börja inte nu igen. Jag vet mycket väl att Sam klarar av detta. Om något skulle hända har hon ju faktiskt sin trollstav och miss Hurbit" pappa suckade. Det var faktiskt sant att jag redan hade en trollstav. Eftersom mamma och pappa ofta var borta med sitt jobb tyckte de att jag behövde ha något att försvara mig med. De lärde mig också en massa andvändbara trollformler och har köpt "Grundhandboken om förtrollningar (1:a graden)" av Miranda Goshawk.En mycket onödig bok eftersom jag inte får använda min trollstav utom i dödsfara. " Åh William. Varför kom hon inte in på Hogwarts?" mamma började snyfta tyst. "Såja Carell. Det msåte bara ha blivit något problem med ugglorna och jag är säker på att Sam snart får börja på Hogwarts". Jag hörde tvivlet i pappas röst.
" Samantha, vakna!" jag såg mig yrvaket omkring och upptäckte mamma som drog bort mina gardiner. "Förlåt att du måste vakna så tidigt" Jag kollade på klockan, den var 05.23. " Vi ska iväg till jobbet nu" Jag var fortfarande yrvaken och fattade bara hälften av vad mamma sa. KRASH! Både mamma och jag hoppade till. " Will? Är allt som det ska?" Jag hörde ett svagt mumlande av "Reparo". "Ja allt är helt okej, jag blev bara stressad och tappade några grytor." Pappa kom upp springande för trapporna. " Jag ska bara gå och packa det sista" sa mamma och försvann ut genom dörren. "Sam?" sa pappa när mamma var utom hörhåll. Jag mumlade något i stil med "Mjae?" men pappa verkade tolka det som ett "ja". " Jag vill att du ska ha denna. Den var min fars" han höll fram något som såg ut som en smutsig lappad ful trasfilt. Jag fattade inte vad jag skulle ha den till. " Men papp..." började jag men han pussade mig på kinden och sa ett snabbt "hejdå" sen försvann han också ut genom min sovrummsdörr. Jag suckade och gick upp och klädde på mig. Nu när jag endå var vaken kunde jag inte somna om. "Sam?" ropade mamma nerifrån. "Kom och säg hejdå till mig!" Jag gick ner. " Jag kommer sakna dig! Lova att skriva?" sa mamma. " Självklart mamma. Bara du skriver till mig". Sen kramade jag henne. När jag släppte henne hörde jag en hög smäll och sen var hon borta. Hoppas detta var bra 10 maj, 2011 20:21 |
|
Borttagen
|
Klart att det var bra! *Bevakar*
10 maj, 2011 20:30 |
|
Borttagen
|
Good!
10 maj, 2011 20:47 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen