Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HP-roll

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HP-roll

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


FULLT!

Hej! Här är ett öppet HP-rollspel! Vi kör tredje generationen, vi börjar direkt när Albus Severus Potter ska börja på Hogwarts. Lite regler bara^^

REGLER:
*Jag vill ha tre rollare till
*Man ska kunna stava rätt och ha hyfsat bra grammatik
*Man får inte vara någon karaktär som redan finns...
*men man får gärna vara kompisar eller så med dem!
*Följa Mugglarportalens och detta rollets regler
*Ha kul!

Mall:
Namn:
Ålder:
Kön:
Utseende:
Personlighet:
Elevhem:
Årskurs:
Trollstav:
Patronus (om man har någon
Animagus (om man har någon
Quidditch:
Övrigt:

mandragora:
Namn: Lila Massey
Ålder: 13
Kön: Tjej
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic4.devote.se%2Fgallery%2Fbig%2F20140507%2F6d86db81b181220b25cac6be7311283f.jpg
Personlighet: Hon är väldigt snygg, men också rätt smart, hon har högt betyg i alla ämnen. Hon är också vänlig och hjälper gärna andra.
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 3
Trollstav: 10 1/2 tum ask, enhörningshår som kärna
Patronus (om man har någon) : Flamingo
Animagus (om man har någon) : Hon har ingen
Quidditch: Åskådare
Övrigt: Hon är tillsammans med James Sirius.

Manymongo:
Namn: Alvia Dakota
Ålder: 13
Kön: Tjej
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.cinemablend.com%2Fimages%2Fnews_img%2F30812%2Fmaleficent_30812.jpg
Personlighet: Väldigt blyg, tjurig men ändå snäll.
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 3
Trollstav: 11 tum vitek, fenixfjäder som kärna.
Patronus (om man har någon) : Fjällräv
Animagus (om man har någon) : Fjällräv
Quidditch: Jagare

Alexandra Hagström:
Namn: Alexandra Ross
Ålder: 13
Kön: Tjej
Utseende: Kort blont hår, blåa ögon och stora röda fylliga läppar
Personlighet: Är väldigt tuff, kan vara lite elak ibland, är smart och väldigt populär hos killar
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 3
Trollstav: 13 1/4 tum hagtorn, viliehår som kärna
Patronus: Varg
Animagus: Har ingen
Quidditch: Sökare i Gryffindors quidditch lag
Övrigt: Har en tvilling bror som går i Slytherin

Harry-Potter-Bokslukaren:
Namn: Linéa (ja, men ett n!) Rosenquist
Ålder: 11
Kön: Flicka
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQkpd81ePlPa8BHeKKwXue2EYzvsDKgNPeeNOcLL9i5kYVKyhu7
Personlighet: Glad och nyfiken
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 1
Trollstav: 11 tum rosenträ, enhörningshår som kärna. Lagom böjlig
Patronus (om man har någon) : -
Animagus (om man har någon) : -
Quidditch: Spelar inte
Övrigt: Bästa vän till Albus Potter

17 maj, 2014 08:17

Detta inlägg ändrades senast 2014-05-17 kl. 11:17
Antal ändringar: 8

Borttagen

Avatar


Manymongo: Kul!

17 maj, 2014 10:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Manymongo: Kul!


:3

17 maj, 2014 10:18

Borttagen

Avatar


Jag vill också vara med

17 maj, 2014 10:19

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag vill också vara med


Gör mall!

17 maj, 2014 10:19

Borttagen

Avatar


Namn: Alexandra Ross
Ålder: 13
Kön: Tjej
Utseende: Kort blont hår, blåa ögon och stora röda fylliga läppar
Personlighet: Är väldigt tuff, kan vara lite elak ibland, är smart och väldigt populär hos killar
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 3
Trollstav: 13 1/4 tum hagtorn, viliehår som kärna
Patronus: Varg
Animagus: Har ingen
Quidditch: Sökare i Gryffindors quidditch lag
Övrigt: Har en tvilling bror som går i Slytherin

17 maj, 2014 10:24

Borttagen

Avatar


Kan vara med!

Namn: Linéa (ja, men ett n!) Rosenquist
Ålder: 11
Kön: Flicka
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQkpd81ePlPa8BHeKKwXue2EYzvsDKgNPeeNOcLL9i5kYVKyhu7
Personlighet: Glad och nyfiken
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 1
Trollstav: 11 tum rosenträ, enhörningshår som kärna. Lagom böjlig
Patronus (om man har någon -
Animagus (om man har någon -
Quidditch: Spelar inte
Övrigt: Bästa vän till Albus Potter

17 maj, 2014 10:57

Borttagen

Avatar


Ska vi börja nu eller väntar vi på flera??

17 maj, 2014 10:58

Borttagen

Avatar


Det räcker nu Vem börjar?

17 maj, 2014 11:16

Borttagen

Avatar


Jag kan börja! Ska vi börja på perrongen?

17 maj, 2014 11:16

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HP-roll

Du får inte svara på den här tråden.