Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Karaktärer ni inte gillar?

Forum > Off Topic > Karaktärer ni inte gillar?

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Etora
Elev

Avatar


Har ni någon gång läst en bok där ni inte gillat huvudpersonen, men gillat de andra karaktärerna?
Vilken bok? Vilka karaktärer? På vilket sätt gillar ni inte karaktären?

Jag själv läser just nu Morganville-vampires-serien och avskyr huvudpersonen, hon är skitjobbig! Hon frågar saker som gör att hon hela tiden försätter sig själv, och andra i fara! När någon säger åt henne att, till exempel vara tyst, så avbryter hon och typ säger "Men..." och börjar babbla. Hon är "helt enkelt inte min typ."

http://frozentwilight.blogg.se/

7 maj, 2014 08:53

Vildvittra
Elev

Avatar

+1


Katniss i Hunger Spelen, hon är dryg och självcentrerad som tusan xD
Eller kanske inte, hon bryr sig om sin familj och så men gillare henne ändå inte så värst

Sen har vi sankte Potter i vår kära bok Harry Potter, gillade honom först men inte längre. Har egentligen inte så bra anledning, känns mest som han tänker på sig själv i första hand och sedan på andra ;/

Bella i Twilight, stör mig enormt.
Silje i Sagan om Isfolket en del.
I vissa fall Ayla i Grottbjörnens folk.

Men Bella tror jag är värst men sen gillar jag inte hela Twilight heller så det är en bidragande orsak

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

7 maj, 2014 09:08

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Bella i Twilight säger ju sig självt. Carlisle och Emmett gjorde att jag kunde skratta mig genom diverse stunder.

Katniss i Hunger Games är lite för jobbig sina stunder. Men då fungerar filmerna väldigt bra och man kan helt enkelt gilla henne där.


Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

7 maj, 2014 09:15

Afturelding
Elev

Avatar


Jag gillar inte heller Harry. Han är så gnällig hela tiden, eller så är han distanserad. Sällan mitt emellan. Jag vet inte, jag har svårt att sympatisera med honom.

Annars kan jag inte komma på någon direkt, jag tenderar att läsa böcker av samma författare hela tiden. Men jag är övertygad om att jag skulle avsky Bella i Twilight även om jag inte läst dem (baserat på ett 10 minuter långt klipp från en av filmerna )

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F736x%2F01%2F9e%2F37%2F019e372d33b1b85d14107fd5203da975.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2Fe5%2F2f%2F2d%2Fe52f2d31911903427cc015fc3631fe4d.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi67.tinypic.com%2F2mc97gg.jpg

7 maj, 2014 10:10

Frivolt
Elev

Avatar


Harry Potter - Alltså han e så irriterande, framförallt i femte boken -.- Då är det typ som att det BARA är synd om honom, att det är HAN som har det svårast o hej o hå! Som att de andras problem inte räknas.

Dollores Umbridge - Alltså det e en karaktär jag skulle vilja skjuta xD Hon är så..asdjnfsod!! OND

Benjamins föräldrar och Rasmus föräldrar i serien Torka aldrig tårar utan handskar - Jaa, om man ser den serien så förstår man precis! De bryr sig mer om sig själva och sitt rykte än om sina barn!

Sen vet ja inte xD

7 maj, 2014 10:18

Etora
Elev

Avatar


Men hur kan ni inte tycka om Harry?! Det är ju lite grejen med böckerna?

Bella i Twilight, usch, henne gillar jag inte heller. Vad ser Edward hos henne?!

Katniss tycker jag inte heller om, det känns som om hon, under 90& av tiden, inte har en aning om vad hon pysslar med..

Frivolt Nej, de är inte särskillt mysiga.. Jag blev väldigt arg när jag läste de böckerna, låg och slog på kudden i vissa stunder..


http://frozentwilight.blogg.se/

7 maj, 2014 11:13

Borttagen

Avatar


Bella i Twilight.

Förstår dock inte hatet mot Harry.. :o Visst är han lite knasig i femman men han har ju varit med om grejer som väldigt få av de andra har + alla hormoner. Vem som helst skulle ju bli lite konstig av att veta att Voldemort var återuppstånden och ute efter att döda en.

7 maj, 2014 11:24

Fellrendión
Elev

Avatar


Harry Potter.

Frodo... orkar inte förklara men Sam är ju den riktiga hjälten!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

7 maj, 2014 16:36

Vildvittra
Elev

Avatar


Vi borde helt klart göra en hata Harry Potter grupp

Nej men att inte gilla Harry är som att inte gilla Bella eller Katniss. Man stör sig på dem trotts att de alla är huvudkaraktärer och trotts att böckerna (förutom Twilight) är bra c:

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

7 maj, 2014 16:40

Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 7 kl. 16:55
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Bella i twilight. hon är patetisk och så överdrivet dramatisk. Och sen gillar jag inte Harry så mycket heller. Han är grinig, bestämd på saker som ändå bara går fel x(

7 maj, 2014 16:54

1 2 3 4 5

Forum > Off Topic > Karaktärer ni inte gillar?

Du får inte svara på den här tråden.