Djur VS Människor (Rollspel för två eller tre till! Anmäl er innan det är fullt! ^^)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Djur VS Människor (Rollspel för två eller tre till! Anmäl er innan det är fullt! ^^)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Jag fick lite inspiration av boken Animal Farm. Har man inte läst den så är det en bok jag rekommenderar, men då den inte hör ihop med boken så är det inget måste för att gå med här, för enda saken som är gemensamt att djuren bor på en övergiven bondgård som de tagit över efter att skrämt iväg människorna.
Rollspelets handling är alltså att jag tänkte mig att djur gör uppror mot de människor som plågar dem och ett krig startas. Djurens mål är att rädda djur i fångenskap och människornas mål är att fånga dem. Djuren lyckades ta över en bondgård och det är där de håller till. Välj själv, gör din karaktär och välj vilken sida du står på. Människornas, eller djurens. Mall: Namn: Djur eller människa: Utseende: Ålder: Familj och bakgrund: Övrigt: (P.S Jag vet att människor också är djur men nu menar jag andra djur) Regler: *Samma som på mugglis *Ta inte över någon annans karaktär, alltså skriva vad den gör. *Skriv helst i tredjeperson (alltså, han, hon, namnet) men vill du skriva i förstaperson (jag-form) så skriv karaktärens namn högst upp på ditt inlägg. *Försök att skriva fler gånger om dagen och gärna mer än fem meningar. Lagom långa inlägg som 10 meningar minst rekommenderar jag men inget måste om man inte vet vad man ska skriva. *Av djuren så vore det kul om man är lite olika djur och inte samma. Men ett par av samma går bra. __ Undrar du något så är det bara att fråga. ^^ __ Fellrendións, alltså min mall: Namn: Dinah Djur eller människa: Katt Utseende: ![]() (Det är min katt) Ålder: 1 år Familj och bakgrund: Hennes syskon blev sålda till andra människofamiljer när hon var unge men hon själv och sin bror Vamsi lyckades stanna hos sin mor, och så snart de fick chansen så rymde de och bosatte sig på djurens gård. Hennes bror Vamsi ser ut såhär: ![]() Övrigt: - Choppas mall: Namn: Nova Djur eller människa: Varg Utseende: ![]() Ålder: 5 år (jag vet inte hur länge vargar lever, men om hon hade varit människa skulle hon typ varit 20.) Familj och bakgrund: Hennes flock blev dödade av människorna, så hon flydde till bondgården. Övrigt: - Bullen1s mall: Namn: Ice Djur eller människa: Mus Utseende: ![]() Ålder: 0,6 år. Familj och bakgrund: Hela familjen bor i ett litet mushål i bondens vardagsrum. Övrigt:- Sofia-Potters mall: Namn: Shelly Djur eller människa: Ekorre Utseende: ![]() Ålder: 0,5 år Familj och bakrund Shelly har ett syskon, fast hon blev uppäten av en varg när hon var liten och Shelly's föräldrar lämnade henne när hon var några månader gammal Nevilleloos mall: namn: Potato djur: gris utseende: ![]() ålder: 0,5 år Backgrund: Jag var bondens dotters, men när djuren drev ut människorna blev jag ägarlös. Jag älskar potatisar och snö. Huffel Mc Pufffs mall Namn: SnowIce (Snowie) Djur eller människa: Häst Utseende: http://www.mrwallpaper.com/wallpapers/black-and-white-horse.jpg Ålder: 3 år Familj och bakgrund: (Snowies flock blev in fångade förutom hon och hennes bror BlackSky. Dem fick klara sig själva och så.
30 jan, 2014 19:03
Detta inlägg ändrades senast 2014-02- 3 kl. 12:30
|
|
Borttagen
|
30 jan, 2014 19:27 |
|
Fellrendión
Elev |
Jadå, och tack! ^^
Om vi har minst en till så kan vi nog börja. Folk som är på människornas sida kanske inte behövs, förresten.
30 jan, 2014 19:35 |
|
Borttagen
|
30 jan, 2014 19:37 |
|
Bullen1
Elev |
Namn: Ice
Djur eller människa: Mus Utseende: ![]() Ålder: 0,6 år. Familj och bakgrund: Hela familjen bor i ett litet mushål i bondens vardagsrum. Övrigt:- 30 jan, 2014 19:49 |
|
Fellrendión
Elev |
30 jan, 2014 19:55 |
|
Borttagen
|
Ja, det får du. ^^
30 jan, 2014 19:57 |
|
Bullen1
Elev |
30 jan, 2014 19:57 |
|
Fellrendión
Elev |
Ok, men ska någon av oss vara ledaren över bondgården eller ska vi ha en bakgrundskaraktär som inte riktigt tillhör någon?
30 jan, 2014 19:58 |
|
Borttagen
|
Hmm... Det spelar väl egentligen ingen roll, du får bestämma.
30 jan, 2014 20:00 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Djur VS Människor (Rollspel för två eller tre till! Anmäl er innan det är fullt! ^^)
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen