Dröm eller verklighet?
Forum > Fanfiction > Dröm eller verklighet?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Dröm eller verklighet?
Författare:Ella Weasley 3 Det här är min första berättelse på mugglis så ha inte så stora förhoppningar. Jag är väldigt nervös så tagga gärna! Handling De vet inte om de ska tro att det är sant men en dag bestämmer de att det är bara en dröm eller deras fantasy.Men allt går fel då! Ska jag börja? 31 dec, 2013 23:17 |
|
Zendaya
Elev |
Börja! Kommer vara en trogen läsare.
31 dec, 2013 23:39 |
|
Borttagen
|
Kapitel 1:
Ella vaknade! Hon hade drömt en hemsk dröm om en ond själ som kallades Peter. -Ella du kommer försent till skolan,ropade hennes mamma nere ifrån köket. -Jag kommer sa flickan trött. Hon tittade säg i spegeln och såg att sitt hår var tovigt som bara den. Hon kammade sitt blonda,tunna hår. Sen sprang hon ner till köket! -God morgon sötnos,sa hennes pappa. Hon svarade inte! Hon skyndade sig bara och propade i sig en macka med sylt. Ella kunde inte sluta tänka på sin dröm! På vägen till skolan hade Ella ingen tanke på sin dröm hon vara bara glad. När hon var framme fick hon syn på hennes bästis Delly. -Hej utbrast hon Ella glatt! -Hej sa Delly jag har väntat på dig. -Sorry Del jag har försåvit mig men som tur fick vi låna Farbror Alberts bil. De gick till klassrumet tillsamans! -Tror du på magi sa Delly! -Öhh,ja...det gör jag väl sa Ella. Flickan ryste till! -Vad är det sa Delly! -Inget,sa Ella! -Ella lyssna på mig du har varit jättekonstig sen du berättade om den dära drömmen du har drömt om och om igen de senaste veckorna! -Jag såg den sa Ella! -Såg vadå! -Jag såg Peter den onda anden! Ska jag fortsätta? 31 dec, 2013 23:56 |
|
Zendaya
Elev |
Ja, fortsätt! Det är bra.
1 jan, 2014 00:18 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Ja... Själva texten är bra, men du glömmer skiljetecken.
Du: De gick till klassrumet tillsamans! -Tror du på magi sa Delly! -Öhh,ja...det gör jag väl sa Ella. Flickan ryste till! -Vad är det sa Delly! -Inget,sa Ella! -Ella lyssna på mig du har varit jättekonstig sen du berättade om den dära drömmen du har drömt om och om igen de senaste veckorna! -Jag såg den sa Ella! -Såg vadå! -Jag såg Peter den onda anden! Jag skulle nog skrivit (ändringar är snea De gick till klassrummet tillsammans! -Tror du på magi? frågade Delly. -Öhh, ja...det gör jag väl? sa Ella. Flickan ryste till. -Vad är det? sa Delly. -Inget, sa Ella. -Ella lyssna på mig. Du har varit jättekonstig sen du berättade om den dära drömmen du har drömt om och om igen de senaste veckorna. -Jag såg den. sa Ella. -Såg vadå? -Jag såg Peter den onda anden! 1 jan, 2014 00:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av luna lovegood 21: Ja... Själva texten är bra, men du glömmer skiljetecken. Du: De gick till klassrumet tillsamans! -Tror du på magi sa Delly! -Öhh,ja...det gör jag väl sa Ella. Flickan ryste till! -Vad är det sa Delly! -Inget,sa Ella! -Ella lyssna på mig du har varit jättekonstig sen du berättade om den dära drömmen du har drömt om och om igen de senaste veckorna! -Jag såg den sa Ella! -Såg vadå! -Jag såg Peter den onda anden! Jag skulle nog skrivit (ändringar är snea De gick till klassrummet tillsammans! -Tror du på magi? frågade Delly. -Öhh, ja...det gör jag väl? sa Ella. Flickan ryste till. -Vad är det? sa Delly. -Inget, sa Ella. -Ella lyssna på mig. Du har varit jättekonstig sen du berättade om den dära drömmen du har drömt om och om igen de senaste veckorna. -Jag såg den. sa Ella. -Såg vadå? -Jag såg Peter den onda anden! Sorry jag förstår inte riktigt! Men tack endå! Kapitel 2: -Nej du skojar sa Delly! -Jag visste att du inte skulle tro mig! Ella sprang,sprang allt vad hon kunde bort. Men Delly sprang ikapp henne och försökte be om ursäkt. -Ella förlåt,men vänta! Ella hade låst in sig på toaletten! Delly stog kvar och väntade tills hon skulle komma ut,men hon kom aldrig ut. Tills sist ryckte Delly i dörren och den öppnade sig! Där inne satt Ella och grät! -Lova att aldrig berätt för någon de kommer bara tro jag är sykis sjuk! -Jag lovar! Plötsligt försvann Delly ur denna värld och reste till en kopia av den normala världen. Allt var grått alt var mörkt,tråkigt! Delly sprang igenom hela koridoren hon kände att allt var fel och hon började tro på Ella. När hon sprungit till slutet av koridoren så öppnades lite av en dörr Delly tittade inn. Hon såg en kålsvart skepnad och hon hörde den prata skepnaden sa: Kolla bara vad trollkarlsvärlden gjorde av mig titta bara. Det är bäst att Delly och Ella inser vem de verkligen är. Ska jag fortsätta? 1 jan, 2014 01:00 |
|
Zendaya
Elev |
Ja, fortsätt! Historien är bäst.
Det Luna menade var att du ska använda "!" mindre, för du använder utropstecken ganska ofta. Sedan att du inte gör så att när de pratar så skriver du som att de också säger 'sa Delly'. Som att du skrev "Nej du skojar sa Delly!", och istället kunde skrivit "Nej du skojar! sa Delly.". 1 jan, 2014 14:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Zendaya: Ja, fortsätt! Historien är bäst. Det Luna menade var att du ska använda "!" mindre, för du använder utropstecken ganska ofta. Sedan att du inte gör så att när de pratar så skriver du som att de också säger 'sa Delly'. Som att du skrev "Nej du skojar sa Delly!", och istället kunde skrivit "Nej du skojar! sa Delly.". Okej nu förstår jag. Tack för hjälpen! Om det är fler som läser så får ni gärna skriva nått så jag vet att ni läser. 1 jan, 2014 14:43 |
Forum > Fanfiction > Dröm eller verklighet?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen