{PRS} Angelinaa och Lovisa Granger
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {PRS} Angelinaa och Lovisa Granger
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Angelinaa
Min mall: Fullständigt namn: Bella Mary Boot Ev. Smeknamn: inget Kön: Tjej Ålder: 11 Utseende: Midjelångt brunt hår, bruna ögon och fräknar Elevhem: Ravenclaw Blodstatus:Renblod Intressen: Brevväxla, vara med vänner, quidditch (fast hon är väldigt dålig på det). Personlighet: Vänlig, blir irriterad om någon är petnoga med allt och en schysst kompis. Smartast i sin klass. Stav: 10, 5 tum, körsbärsträ, enhörningshår. Patronus: Hare Quidditch: Åskådare Annat: tappade en bit av fingret när hon var 4 år, så hennes vänstra pekfinger är halvt. Fick det när hennes bror, Terry gjorde magi av misstag. Animagus: Blir det under hennes sjätte år, en undulat. Angelinaas mall: Fullständigt namn: Max Septarian Kön: Kille Ålder: 11 Utseende: Mörkt brunt hår som nästan ser svart ut, ljus blå ögon, lång för sin ålder och ganska spinkig Elevhem: Gryffindor Blodstatus: Halvblod Intressen: Fotboll, vara med kompisar Personlighet: Social, skämtar ibland på ett elakt sätt, men menar sällan något illa. Stav: Idegran, Oböjlig, 13.5 tum, kärna av Enhörningshår Patronus: Okänd Quidditch: Åskådare Annat: 20 dec, 2013 17:54
Detta inlägg ändrades senast 2013-12-21 kl. 08:32
|
|
Angelinaa
Elev |
Fullständigt namn: Max Septarian
Kön: Kille Ålder: 11 Utseende: Mörkt brunt hår som nästan ser svart ut, ljus blå ögon, lång för sin ålder och ganska spinkig Elevhem: Gryffindor Blodstatus: Halvblod Intressen: Fotboll, vara med kompisar Personlighet: Social, skämtar ibland på ett elakt sätt, men menar sällan något illa. Stav: Idegran, Oböjlig, 13.5 tum, kärna av Enhörningshår Patronus: Okänd Quidditch: Åskådare Annat: 20 dec, 2013 18:00 |
|
Borttagen
|
Okej! Vill du börja?
21 dec, 2013 07:03 |
|
Angelinaa
Elev |
Okej
Efter vad som kände en evighet hittade Max en tom kupé. Han var lättad över att kunna sluta släpa sin enorma väska. Han satte sig tungt på sätet närmast fönstret. Därute såg han perrong 9 3/4, det var fortfarande fullt med elever som inte hade gått på tåget än och deras familjer. Ingen annan från familjen Septarian syntes till. Det kanske var lika bra, då kunde ingen skämma ut honom i fall någon annan kom och satte sig i kupén. 21 dec, 2013 08:25 |
|
Borttagen
|
Bella höll Terry hårt i handen medan hon släpade på sin koffert.
"Bella, du måste hitta en egen kupé!" Sa Terry. "Du kan inte sitta med mig, det förstår du väl?" "Okej då", mumlade Bella. "Jag kan väl sitta här inne." Hon kikade in i kupén till högre. Där inne satt en pojke som såg ut att vara 11 år, fast han var väldigt lång. Hon stack in huvudet och frågade: "Kan jag sitta här?" 21 dec, 2013 08:30 |
|
Angelinaa
Elev |
Max vände blicken från stationen och såg mot flickan som hade pratat. Hon såg inte ut att vara äldre än honom, antagligen en framtida klasskamrat.
"Ja" svarade Max. Han var nervös över att skaffa nya kompisar, speciellt nu innan han visste vilka som skulle komma i hans elevhem. Vänner utanför sitt framtida elevhem var inte riktigt lika viktiga som dem han skulle dela sovsal med. Det var ett enkelt faktum när man tänkte på hur mycket tid han skulle ha tillsammans med dem i hans egna hem. 21 dec, 2013 08:40 |
|
Borttagen
|
Killen såg nervös ut. Han kanske var blyg. Bella klandrade honom inte. Hon var också blyg. Fast hon var fast besluten att få vänner. Även om de kanske inte kom i samma elevhem. Vänner som vänner. Elevhem som elevhem.
"Tack", sa Bella och satte sig i sätet mittemot. "Jag heter Bella", sa hon. "Vad heter du?" 21 dec, 2013 08:54 |
|
Angelinaa
Elev |
"Max" svarade Max. "Trevligt att träffa dig." Han ångade lite att han sa det, vem sa egentligen 'Trevligt att träffa dig' när man inte träffade en gammal tant? Han hoppades att Bella inte märkte hans töntighet. Det var väl egentligen försåtligt att han inte kom på världens bästa saker att säga. Han hade sett fram emot den här dagen i elva år! (Sa han, det var så klart egentligen omöjligt). Han var väldigt nervös.
"Sak du också börja i år ett?" 21 dec, 2013 09:03 |
|
Borttagen
|
"Trevligt att träffa dig med, Max. Jag ska också börja år ett!" Det var tur att han skulle börja år ett. Bella trodde ett ögonblick att han skulle börja år två. Han var ju så lång. "Vilket elevhem tror du att du kommer hamna i?"
21 dec, 2013 09:07 |
|
Angelinaa
Elev |
"Umm..." Max hade självklart funderat mycket om vart han skulle hamna. Han var inte alls säker. Han hade många vänner och antog att det betydde att han passade bäst i hufflepuff, som hans pappa före honom. Han ville egentligen helst komma i Gryffindor som hans äldre syster Gina. Men han trodde inte att han var tillräckligt modig. Hans största rädsla var höjder, bara tanken på en kvast fick det att verka i hans mage. Inte så Gryffindor aktigt.
"Hufflepuff, kanske?" sa Max och ryckte på axlarna. "Själva då? Vart tror du du kommer hamna?" 21 dec, 2013 09:45 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {PRS} Angelinaa och Lovisa Granger
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen