Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Något mörkt som gror.

Forum > Fanfiction > Något mörkt som gror.

Användare Inlägg
dracofab
Elev

Avatar


Hej! Jag tänkte skriva typ en fanfiction.
Den ska handla om den 16 åriga häxan Ellen. Hon känner inte att hon passar in på Hogwarts, och hon längtar efter något mer spännande än livet som tonårs häxa. Något mörkare? Hennes föräldrar är oroliga, ingen av dom tiotals psykologer som hon pratat med verkar kunna ge henne en diagnos.
Intresserad? Bevaka!!

Namn: Lydia Hill
Ålder: 16(sjätte året på hogwarts)
Utseende: Långt svart rakt hår, Ljusblåa ögen, kritvit hud och väldigt skarpa ansiktsdrag.
Elevhem: Slytherin

******Kapitel 1******

Jag kan inte fatta att Mamma och Pappa tvingade mig att stanna i skolan under höstlovet. Ugh... Jag som hade sett fram emot att tillbringa lovet hemma under täcket med en massa böcker. Fast såklart så ville dem att jag skulle stanna HÄR. Dem ville ju att jag skulle hitta en vän som jag kunde "umgås" med. Fast vem ville vara fula piller ätande Lydia?
Jag hade inte haft en ända vän sen jag kommit till den här skolan. Min plan var att klara av ensamheten tills jag gick ut skolan och sedan vidareutbilda mig till drakolog. Det fanns inget jag älsade mer än drakar. Ända sen barnsben hade jag älskat dom flygande varelserna. Fast alla här tyckte ju att jag var nördigt.


Helt plötsligt började mitt armband att plinga.
Åååh neej, tänkte jag. Plingandet var som en sorts alarm, när det lät skulle jag ta mina antidepressiva.
Jag tog fram dom små gula pillrena ur min klädnad ock svalde.


******************************************
Vad tyckte ni? Ska jag fortsätte? (vet att det blev ganska kort)


Voldemort is like a teenage girl: he has a diary, a tiara, a favorite cup,a pet that he adores and a famous teenage boy obsession.

19 dec, 2013 19:36

Forum > Fanfiction > Något mörkt som gror.

Du får inte svara på den här tråden.