Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Blodig fullmåne

Forum > Fanfiction > Blodig fullmåne

Användare Inlägg
Lavendelkvist
Elev

Avatar


Hej, jag tänkte skriva en berättelse som utspelar sig under marodörernas tid på Hogwarts.
Det kommer en ny tjej (jag vet, det låter som en cliché) som har ett skelett i garderoben. Hon är en vampyr.
Hon har levt i Rumänien sen hon blev biten, 11 år gammal. Där lärde hon sig mer om hur hon skulle kontrollera sin törst.
Hon kan välja mellan att åldras eller att inte åldras.

(liten beskrivning om henne)
Namn: Gheorghina Nadia Rotaru
Ålder: 16 (varit 16 i 14 år)
Vampyr: Blev biten som 11-åring
Utseende: Mörkgråa ögon, mellanbrunt hår, blek, släta ansiktsdrag, tydlig blodådror, kritvita tänder.
Bor: I ett rum på Den Läckande Kitteln i Diagon Gränden.

Backstreet's back, alright!

14 dec, 2013 19:43

cikki
Elev

Avatar


Verkar bra! ^^ *bevakar*

14 dec, 2013 20:41

Borttagen

Avatar


Verkar bra. :3

14 dec, 2013 20:45

Lavendelkvist
Elev

Avatar

+1


Kapitel 1

Svalt. Svalt och grått. Det är det jag minns. Jag var dum, man ska inte vandra i mörka, kalla skogar ensam på kvällen när man är 11 år gammal.
Man ska vara hemma med sin familj och spela spel, kanske se en film om man var en mugglare,.
Men det gjorde jag inte. Jag gick i skogen. Varför minns jag inte, jag minns inte mycket från mitt mänskliga liv.
Jag vet att det gjorde ont i början men när tänderna suttit i halsen ett tag så kände jag en härlig känsla. Den där känslan som man känner när man sjunkit ned i ett hett bad.
Men sen tog det slut.
Sen var jag ensam.
Det minns jag.
Nu står jag här, Diagon Gränden, i mitt nya rum på Läckande Kitteln. Redo för att börja om, vara en vanlig häxa.
Jag hade en liten tygpåse med pengar att spendera på skolböcker och det jag behövde inför skolstarten.

Vid lunchtid, när mina böcker var inhandlade så satt jag på Läckande Kitteln och åt lunch; 'Mustig Ärtsoppa'. Den var inte alls särskilt mustig och smakade inte alls som ärtor, men, mat är mat.
Jag hade inga planer för resten av dagen så jag packade i ordning min gamla koffert med allt jag behövde inför skolstarten imorgon.

När natten kom låg jag sömnlös i den alltför mjuka sängen och stirrade upp mot taket. Jag kunde sova, men behövde inte sömn. Jag var ovan och behövde öva för att kunna sova på Hogwarts, så att ingen skulle ana något.

Efter ett par timmar somnade jag och drömde ingenting, ingenting alls.

----
Förlåt att det blev lite långtråkigt, första kapitlet blir ofta så tyvvär.

Backstreet's back, alright!

14 dec, 2013 21:02

cikki
Elev

Avatar


Jättebra! ♥

14 dec, 2013 21:53

Lavendelkvist
Elev

Avatar


Förlåt att det gått ett tag, men jag har haft fullt upp, under jullovet kommer nog kunna lägga upp lite oftare, men jag lovar inget för min syster kommer till Sverige imorgon så jag ska umgås mycket med henne, men jag ska försöka.
Tack!

Jag stod på perrong 9 3/4 och tog ett djupt andetag innan jag klev på det röda tåget. Jag hade en konstig känsla i magen, nervositet, oro.
Efter att ha sett mig omkring ett tag klev jag upp på tåget, jag kikade in i de kupéer jag passerade, men i de som det fanns plats i så kollade de som satt i kupén ogillande på mig.
Tillslut hittade jag en kupé i mitten av tåget där det bara satt en pojke och en flicka i min ålder. Jag öppnade dörren.
"Hej, skulle jag kunna få sitta här?" min röst var hes, den hade en tendens att bli det när jag känd en ny bloddoft, hos en ny människa.
"Självklart!" sade flickan och log.
Jag satte mig ned bredvid flickan och räckte fram min hand, först till flickan och sedan till pojken.
"Jag heter Gina Rotarus, vilken årskurs går ni i?"
Flickan tog min hand i ett lätt grepp och sade artigt 'Lily' och pojken harklade och mumlade 'Severus' och snuddade knappt min hand.
"Vi går sjätte året, i Gryffindor." sade flickan, Lily.
"Jag ska börja det sjätte året i år jag med, men inte vet jag vilket elevhem jag tillhör ännu." sade jag och log.
Vi spenderade resan med småprat, men pojken, Severus, sade inte särskilt mycket, det var mest jag och Lily som talade.
Vid klockan halv 1 hördes en lätt knackning på kupédörren.
Det var en äldre dam med en vagn där det fanns ett stort urval av mat och kakor.
Jag, som inte ätit något av det som vagnen erbjöd förr köpte samma som Lily, en pumpabakelse och två chokladgrodor.
Pumpabakelsen var god, lite väl söt till lunch kanske, men choklagrodorna var sådär, jag föredrog mörk choklad framför den söta mjölkchokladen. Däremot blev jag förvånad över något i chokladgrodornas askar, nämligen små kort med trollkarlar och häxor på. På mina kort stod det 'Albus Dumbledore' och 'Phineas Nigellus Black'. Jag visste mycket väl att bägge två varit respektive är rektor på Hogwarts.

Vid klockan 17.40 var vi framme vid skolan och jag varnervösare än någonsin förr, mina ben nästan skakade och mina armar kändes som överkokt spaghetti.
Jag skulle möta professor McGonagall innanför éntren och dit fördes jag med en båt över en mörk sjö med förstaårseleverna.
När vi kom fram möttes vi av en kvinna, professor McGonagall, antog jag, och det visade sig vara just det.
Hon berättade kort om de fyra elevhemmen och om vad som skulle ske, något som Lily redan berättat för mig på tåget.

Stora salen var väldigt stor och upplyst utav tusentals ljus som flög.
Det fanns fyra bord, ett för var rlevhem och ett bord för lärarna längst fram.
Vi stod i ett led och väntade på att våra namn skulle ropas upp. Det kändes som att majoriteten av eleverna stirrade på mig.

Plötsligt:
"Rotarus, Gheorghina!"
Då jag gick genom de sista av de andra eleverna som väntade på att sorteras så kom elevernas bloddoft mot mig på en och samma gång. Jag andades djupt ut och satte mig på pallen.
När sorteringshatten sattes på mitt huvud så tog det ett tag av tystnad.
"Du, du, du, du, du är ingen man blir osams med, du skulle kunna döda alla här inne på ett ögonblick om du ville, men du har kontroll, det är modigt av dig att komma hit, till alla oskyldiga elever. Nåja .. jag vet vad som passar ... GRYFFINDOR!"

Backstreet's back, alright!

17 dec, 2013 21:55

Forum > Fanfiction > Blodig fullmåne

Du får inte svara på den här tråden.