Divergent - Miss Black & Hermione 1234
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent - Miss Black & Hermione 1234
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Miss Black
Elev |
Hermione 1234, ska vi rolla fram handlingen eller bestämma innan? =) Namn: Ålder: 16 Kön: Ursprunglig falang: Väljer falangen: Utseende: Personlighet: Styrkor: Svagheter: Intressen: Familj: Övrigt: Min bokblogg
14 dec, 2013 12:57 |
|
Borttagen
|
Rolla fram handlingen
Förresten, ska båda byta till De tappra?? 14 dec, 2013 13:20 |
|
Miss Black
Elev |
Ok!
Mall: Namn: Francisca Jones (Många kallar henne Francie, Frankie eller, fast det mer som ett öknamn, Frenchie) Ålder: 16 Kön: Tjej Ursprunglig falang: De Ärliga Väljer falangen: De Tappra Utseende: ![]() Personlighet: Hon blir lätt generad och har ofta inte särkilt bra självförtroende. Hon bryr sig mycket, och blir lätt stressad över vad folk tycker om henne. Dock står hon alltid, precis som alla från de Ärliga, för vad hon tycker och är inte rädd för att vara ärlig. Hon ljuger sällan, men det händer, och råkar ofta säga saker utan att tänka sig för. Hon har ganska häftigt temperament och kan bli riktigt arg stundvis. Hon är också ganska långsint. Ändå tycker många om henne eftersom hon är generös och trofast. Styrkor: Kan avgöra när någon ljuger, står för sin åsikt, bra på att argumentera och få sin vilja fram. Svagheter: Är långsint, har häftigt temperament, råkar ofta säga saker utan att tänka först och är ganska klumpig. har dåligt självförtroende och är ganska blyg emellanåt. Intressen: Teckning, vänner, familj och mat. Hon har ritat sedan barndomen och har alltid tyckt om att vara med i köket. Dock gillar hon bara själva matlagningen inte ätandet vilket har lätt till att hon är ganska mager... Familj: Hon har två systrar, de är äldre än hon och tvillingar, och sin mamma och pappa. Hon har alltid känt sig lite utanför familjen eftersom hennes mamma och pappa jobbat mycket och de båda systrarana, som är äldre än hon, har varit mycket med varandra. Hon har antingen varit i vägen eller för liten. Övrigt: - Min bokblogg
14 dec, 2013 13:55
Detta inlägg ändrades senast 2013-12-14 kl. 15:48
|
|
Borttagen
|
Bra mall Miss Black
(Sorry att min kom så sent Min mall: Namn: Cindy (Cyzz) Smith Ålder: 16 Kön: Tjej Ursprunglig falang: De Tappra Väljer falangen: De Tappra Utseende: ![]() Personlighet: Modig, våghalsig, kaxig, irriterande och kan såklart vara snäll o omtänksam. Styrkor: Modig, stark (har tränat sen hon kunde gå), snabb, gymnastisk, kvicktänkt. Svagheter: Rädd för "vatten" (avgrunden) för att hon nästan blev nerkastad där, svårt att få kontakt med personer, kaxig, irriterande. Intressen: Slåss, skjuta, våghalsiga och farliga grejer. Familj: Ingen. Mamma och pappa var "för gamla", så hon bor själv. Övrigt: Bäst i sin novisgrupp. Four måste vara med(?) Vem börjar?? 14 dec, 2013 14:47 |
|
Miss Black
Elev |
Ok!
Jag kan börja? När hennes namn ropas upp stelnar hon till. Hon går med långsamma steg nerför trappan och lyckas hålla balansen fram till glasmontern med glödande kol. Hon har bestämt sig för länge sedan, men det känns ändå stort. Blodet droppar ner och fräser över glöden. Min bokblogg
14 dec, 2013 15:50 |
|
Borttagen
|
En till falangbytare. Hon kommer från De ärliga. Men väljer De tappra? Ja, man måste iallafall vara modig för att vara ärlig hela tiden så det är väll inte så konstigt.
Och så ropar de upp mitt namn. Jag drar ett djupt andetag och får långsamt fram till glasmontrarna. Jag visste redan vad jag skulle välja när jag var fem år, men jag är ändå nervös. Jag vet vad jag tänker välja men känner mig ändå osäker. Du har tränat hela livet för det här. Intalar jag mig själv. Jag kommer upp och in i cirkeln. Jag tar kniven och gör ett snitt i min hand. Sen drar jag ett djupt andetag och låter blodet droppa ner på glöden. Det var ju inte så svårt. Tänker jagoch vänder mig tillbaks till de leende tappra. 14 dec, 2013 16:24 |
|
Miss Black
Elev |
Jag ställer mig hos de tappra med bultande hjärta. Jag är så inne i min egen mentala dimma att jag helt missar nästa person. Jag märker ändå att hon ställer sig här hos de Tappra. Vi är ganska många, men om det jag hört är sant kommer hälften rensas bort.
"Du? Hallå?" väser någon bakom mig. Jag vänder mig om. "Åh, jag trodde du var någon annan", säger hon med avsmak och låter blicken glida över mina svarta och vita kläder. Hennes rosa hår (hon är helt klart från de tappra) faller ner i ögonen och hon vänder bort blicken. Jag känner modet sjunka. Valde jag fel? Kommer jag ens få några vänner? Min bokblogg
14 dec, 2013 18:25 |
|
Borttagen
|
Jag set Fecc, eller Felicia som hon egentligen heter, titta med avsmak på hon som bytte falang nyss. Jag känner enkelt igen henne pågrund av hennes rosa hår. Jag skyndar mig fram till henne.
"Kommer hon från De ärliga?" Viskar hon till mig för att hon inte ska höra. Jag nickar till svar. "Aja, det krävs väll mod för att vara ärlig hela tiden, så det är väll inte så konstigt att hon bytte om hon inte gillar sina föräldrar." Fortsätter hon och himlar med ögonen. "Nää." Svarar jag. Tänk om jag hade en familj. Ag skulle nog aldrig kunna överge de då. Eller så överger jag de inte om... "Kolla vad nervös hon ser ut." Säger Fecc och nickar mot tjejen från De osjälviska som skakar av nervositet. Jag fnissar med henne till svar. 14 dec, 2013 20:21 |
|
Miss Black
Elev |
Jag iakttar tjejen från de Osjälviska som går fram till glasmontrarna. Hon är så nervös! Jag känner medlidande med henne, men det är samtidigt svårt att inte le när hon tappar kniven gång på gång.
Jag hör två tjejer bakom mig fnissa och vrider på huvudet. Hon med rosa hår och en till som jag inte har sätt förut. Hon har brunt hår ner till axlarna. Hon är fin för att komma från de Tappra. Jag hatar hur deras hårfärger, piercingar, nitar och allt vad det är sticker i ögonen... Som de ärliga person jag är säger jag det rakt ut, utan att tänka; "Vackert hår." Sedan sneglar jag omedvetet och lite menande på den rosa hårade. Hoppas jag inte förstört någonting nu... Min bokblogg
15 dec, 2013 14:00 |
|
Borttagen
|
Först blir vi helt tysta. Om hon inte hade kollat på oss så skulle jag ha brustit ut i gapskratt. Men jag kunde inte låta bli att flina.
"Ha, ha. Du kommer från De ärliga va?" Skrattar Fecc fram. Det är klart att hon gör. Man ser det på hennes kläder och förstår det på hennes ärlighet. Vackert hår. Jag kan nästan inte låta bli att himla med ögonen. Jag försöker tänka på något annat och ser den nervösa flickan med gråa kläder byta till De osjälviska. Det var därför hon var nervös? Troligtvis. 15 dec, 2013 14:56 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen