Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)

1 2 3 ... 28 29 30
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


så glina2, jag fixar tråden ;'

Mall:
Namn:
Ålder:
Distrikt:
Utseende:
Styrkor:
Svagheter:
Familj:
Frivillig:
Övrigt:

Glömde jag något?

10 dec, 2013 20:19

Borttagen

Avatar


Vad bra!
Tror inte det!
Hinner inte fixa mall nu, gör det imorron!

10 dec, 2013 21:07

Borttagen

Avatar



Mall:
Namn: Aveline
Ålder: 14?
Distrikt: 4
Utseende: blont lockigt hår till midjan, hazelbruna ögon, ljus hud och mellan lång.
Styrkor: springa, klättra, svärd, kastkniv.
Svagheter: simma och skaffa vänner
Familj: hennes tvillingbror, Alex och tvåårsäldre bror, Kim.
Frivillig: Nej
Övrigt: -

13 dec, 2013 19:43

Borttagen

Avatar


Namn: Dean Smith.
Ålder: 15
Distrikt: 12 (vi kan väl komma från olika och typ träffas?)
Utseende: brunt ruffsigt hår, blåa ögon, ganska söt. Är även relativt smal, inte så där superlång och bär gärna kläder som inte syns så mycket. Är även ganska blek.
Styrkor: Är duktig på pil & båge, men även på kastkniv. Är bra på medicinska grejjor, gömma sig och kamouflera sig, och andra.
Svagheter: Kan vara osmart ibland. Okunnig om bär och andra växter i skogen.
Familj: Mor, far och en syster, Dina.
Frivillig: Nej.
Övrigt:-

13 dec, 2013 21:30

Borttagen

Avatar


(Okej, bra! Skulle du kunna börja jag ska fixa en sak... ?)

13 dec, 2013 21:32

Borttagen

Avatar


Okej!
-
Jag torkade nervöst svetten från handflatan medan jag hörde rösten räkna ner.
...30...29...28...27...
Hur skulle jag göra?
Jag var verkligen inte snabb, och det var en bit till skogen.
Men såklart måste jag ju ta en ryggsäck och så, annars kommer jag definitivt inte ha en chans.
Jag fuktade mina läppar när vi närmade oss närmare och närmare 0.
Jag hatade det här.
Det var så många andra i den här omgången som var mycket duktigare än jag.
Till exempel, han i distrikt 10. Han var jäkligt duktig på att det mesta när vi var i träningscentrumet. Och hans muskler vill ingen sätta sig emot.
Eller hon, i distrikt 6. Hon var nästan skrämmande när hon sköt pilar omkring sig. Alla pilarna hamnade precis där dom skulle.
Jag ruskade på mig.

13 dec, 2013 21:43

Borttagen

Avatar




Jag tittade på de andra deltagarna. Jag kände en liten ångest... det sista jag sagt till mina bröder var att jag hatade dom och nu står jag här. Som att de är dom som gjort så att jag kom hit. Ett hat strömmande in i mig och jag knöt nävarna. Jag orkade inte, det fanns många från mitt distrikt som skulle njuta att vara här.
Jag tittade ner i marken medan jag började räkna ner.
11... 10....9...8...
Jag började darra men blev sedan bestämd. Jag behövde få tag på vapen... fast alla karriärister skulle säkert fixa ett blodbad och om man sprang åt de hållet skulle man bli dödad på direkten. Jag suckade ännu en gång och märkte plötsligt ett högt dunk och det visade sig att allt hade börjat. Jag sprang snabbt förbi en ut av karriäristerna och duckade för en ut av dess knivar. Jag var strax framme vid alla redskap och väskor.

13 dec, 2013 21:51

Borttagen

Avatar


Fan! Hur skulle jag göra?
Jag rusade villrådigt fram och slet åt mig en ryggsäck och en liten väska som var närmast mig och rusade genast in mot skogen. Jag hörde en kniv komma susande bakom mig och jag hoppade bakom ett träd precis innan den for i marken bara några millimeter efter där jag precis stått.
Jag log för mig själv.
Nu hade jag i alla fall ett vapen!
Jag plockade upp det och såg hur personen som kastat det kom springande mot mig.
Även jag började springa, men kände hur denne någon började knappa in på mig...
Jag vände mig om och körde kniven i bröstkorgen innan jag rusade vidare.
Jag lämnade kvar kniven i kroppen, och jag hade inte ens sett ven det var jag dödat.
Jag mådde illa.
Hur kunde jag gjort något så hemskt som att döda en människa, bara så där?

13 dec, 2013 22:06

Borttagen

Avatar



Jag svängde en väska över ryggen, tog ett svärd och hängde det över ryggen. Jag tittade sedan ut på blodbadet lite snabbt men sprang sedan fort in till skogen där jag såg en tjej från ett annat distrikt ligga död på marken. Mina ögon tårades eftersom att jag förstod att det där snart skulle vara jag. Jag fortsatte att springa in i skogen men väskan och svärdet över ryggen. Jag tog tag i en gren som kom framför mig och hoppade upp på den. Jag satte mig ner och tittade efter deltagare. Min mentor hade tidigare sagt att jag skulle hitta någon eller några att samarbeta med... men det var en ut av sakerna jag var sämst på.
Jag kände hur någon kom springande mot mig och jag tog genast upp mitt svärd. När personen var på väg under grenen jag satt på svängde jag mig neråt så att våra ansikten mötes. Det var flickan från femman skulle jag tro.
Hon skrek till och stirrade på mig. Jag log svagt och stök svärdet i hennes mage. Jag fick en skvätt blod på näsan och när jag svängde mig uppåt igen började jag genast må dåligt över det jag gjort. Men samtidigt kände jag en stor lättnad.

13 dec, 2013 22:16

Borttagen

Avatar


Jag spydde i en buske.
All gårdagens mat och dagens frukost åkte upp när jag tänkte på hur jag dödade deltagaren.
Hur jag hade tagit upp kniven som först varit denne deltagares och sedan kört den i magen.
Jag önskade nästan att det hade varit jag som blev dödad...
Efter ett tag reste jag mig darrigt upp på benen och tänkte på hur jag skulle klara mig härnäst.
Hör kunde jag ju i alla fall inte ligga kvar.
Jag skulle vara alldeles för utsatt.
Min mentor hade sagt att jag inte skulle vara ödmjuk ute på arenan. Bara tänka på mig själv, och, hitta en jag kunde alliera mig tillsammans med.
Det var en av de viktigaste sakerna han sagt, och jag undrade hur jag skulle göra utan att bli spetsad av ett svärd.
Jag tvingade mig att utmana min höjdrädsla och klättrade upp i ett träd.
Det svajade lite och jag när jag råkade titta ner tappade jag nästan taget om grenen jag satt i av svindel.
Jag var högt upp. Väldigt högt upp.
Jag svalde.
Sluta, du kan inte hålla på så här! Larvhög!
Jag hörde min syster skrattande peppa mig med påhittade, lagom snälla ord.

13 dec, 2013 23:32

1 2 3 ... 28 29 30

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)

Du får inte svara på den här tråden.