Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS: Peggy1000 & Choppa

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS: Peggy1000 & Choppa

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Peggy1000

Mall:
Namn:
Ålder:
Kön:
Utseende:
Personlighet:
Bakgrund&familj:
Elevhem:
Övrigt:

9 dec, 2013 15:08

Peggy1000
Elev

Avatar


Mall:
Namn: Mary Jones
Ålder: 11
Kön: Flicka
Utseende: Brunt hår, blå ögon, medellång, fräknar.
Personlighet: Klok, bossig, skicklig, modig.
Bakgrund&familj: Halvblodig, Har en storesyster. (som redan går på hogwarts, i samma elevhem. )
Elevhem: Ravenclaw
Övrigt: Tål inte troll,

9 dec, 2013 15:20

Detta inlägg ändrades senast 2013-12- 9 kl. 15:30
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Mall:
Namn: Olivia May
Ålder: 11
Kön: Flicka
Utseende: Kastanjebrunt kort hår. Gröna genomträngande ögon, ganska kort, fräknar.
Personlighet: Kaxig, modig
Bakgrund&familj: Renblodig, och har tre storebröder som redan går på Hogwarts (alla i samma elevhem).
Elevhem: Gryffindor
Övrigt: -



Olivia:
Jag gick på Hogwartsexpressen. Gråtande föräldrar tog avsked av sina barn, ugglor hoade och det kom ånga från tåget.
"Hejdå, mamma!" ropade jag.
"TA HAND OM DIG NU! OCH GÖR INGET DUMT!" skrek hon.
Jag klev på tåget och hittade en tom kupé.

9 dec, 2013 15:28

Peggy1000
Elev

Avatar


Mary:
Jag hittade ingen ledig kupé. Sedan såg jag en kupé där en ensam flicka satt. " Kan jag sitta här inne ? Det är fullt överallt. " frågade jag.

9 dec, 2013 15:34

Borttagen

Avatar


Olivia:
"Okej", svarade jag. Jag sträckte fram en hand.
"Olivia May heter jag. Du då?"

9 dec, 2013 15:35

Peggy1000
Elev

Avatar


Jag sträckte min hand till hennes och skakade den.
" Mary Jones, heter jag. "
Jag log åt henne när jag sa det.

9 dec, 2013 15:36

Borttagen

Avatar


"Vilket elevhem vill du hamna i?" frågar jag och besvarar hennes leende.
"Jag vill hamna i Gryffindor. Mina tre bröder går redan där."

9 dec, 2013 15:39

Peggy1000
Elev

Avatar


" Vad kul, jag har en storasyster som går i Ravenclaw jag är rätt säker på att jag hamnar där. " Sa jag.
" Ska ni ha något från vagnen ? " frågade gumman från matvagnen.
" Gärna, bertie boots bönor i alla smaker. Tack! " Sa jag.

9 dec, 2013 15:42

Borttagen

Avatar


Jag beställde en påse bönor, och en chokladgroda. Sedan räckte jag fram pengarna. Jag öppnade påsen med bönorna och tog upp en grön.
"Den här smakar som gräs.." sade jag.

9 dec, 2013 15:44

Peggy1000
Elev

Avatar


Jag hade redan betalat.
Jag såg mot Olivia och skrattade.
Sedan tog jag en böna från mig.
Sedan utbrast jag " Woaah, jag fick en med lever! "
Jag tog ut bönan från munnen och la ner den i en servett. "

9 dec, 2013 15:47

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS: Peggy1000 & Choppa

Du får inte svara på den här tråden.