Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vägen tillbaka till sitt rätta jag [SV]

Forum > Fanfiction > Vägen tillbaka till sitt rätta jag [SV]

Användare Inlägg
Corazon
Elev

Avatar


Titel: Vägen tillbaka till sitt rätta jag
Kapitel: Inga än så länge
Färdigskriven: Nope
Rating: G-PG
Handling: Clarissa lever i en mugglarfamilj utanför London. Men mugglare har hon inte alltid varit...En dag hittar hon en gammal dagbok och börjar försöka hitta vägen till sitt rätta jag.

Låter det intressant?Ska börja skriva första kapitlet om någon/några är intresserade.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fb85dadd6a3ed1a31c307a274bcaee418%2Ftumblr_oh1oarreOx1sjhtm9o1_500.gif

8 dec, 2013 18:36

HP_Maja
Elev

Avatar


Skriiiiiv!!!!

The marauder's map

8 dec, 2013 19:49

Borttagen

Avatar


Ja skriv låter bra!

9 dec, 2013 15:18

Corazon
Elev

Avatar


Ska börja skriva ikväll,bara syrran ger mig datorn

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fb85dadd6a3ed1a31c307a274bcaee418%2Ftumblr_oh1oarreOx1sjhtm9o1_500.gif

9 dec, 2013 15:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av Corazon:
Ska börja skriva ikväll,bara syrran ger mig datorn

okej väntar

9 dec, 2013 18:27

Corazon
Elev

Avatar


Ja här är första kapitlet,blev inte så långt men hoppas det är okej Kan förresten säga att jag åker till USA på söndag så får se hur det blir med uppdateringen.

Början(kapitel 1)
Regn, regn, regn och ännu mera regn är det ända som syns utanför mitt fönster.Det är mitten av juni och en solig dag har det funnits och flera verkar det inte bli.Jag stiger upp från sängen, tar en titt i spegeln och ser en blond,blekhyad gestalt med isblå ögon titta tillbaka på mig.På spegelramen står det Nullam sit ubique vilket jag egentligen aldrig fattat vad det betyder men Joanna, min fostermamma säger att det har något med magi att göra.Även fast jag inte kan komma på en enda anledning till att jag, Clarissa överhuvudtaget skulle ha något med magi att göra men leka med tanken kan man ju alltid.
-Clarissa Rivers har post!, ropar Ben,min fosterpappa.Jag halvspringer ner för den knarriga trappan och in i köket där han står med ett brev till mig.Jag tar brevet han räcker fram till mig och vänder på det.
-Ingen avsändare?, säger jag frågande.Han rycker på axlarna och jag tolkar det som att han inte heller vet vem som skickat det. Jag halvspringer upp till mitt rum igen och öppnar brevet.Jag känner något mjukt, ungefär som en läderinbunden bok.
-En bok?!,det ser ju ut som en dagbok, säger jag förvånat och undrar varför i hela friden någon skulle skicka sin dagbok till mig...
Sakta öppnar jag boken för att kolla vad som finns inne i den...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fb85dadd6a3ed1a31c307a274bcaee418%2Ftumblr_oh1oarreOx1sjhtm9o1_500.gif

11 dec, 2013 16:40

Forum > Fanfiction > Vägen tillbaka till sitt rätta jag [SV]

Du får inte svara på den här tråden.