Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

{Prs} Horrokruxen & fashion7

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {Prs} Horrokruxen & fashion7

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Endast jag och fashion7 får skriva på denna tråd!

MALLEN:
Namn:
Smeknamn:
Kön:
Ålder:
Utseende:
Familj:
Övrigt:

MIN MALL:
Namn:
Rebecca Holst
Smeknamn:
Becca
Kön:
Tjej
Ålder:
12 år, fyller 13 om några veckor
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi40.tinypic.com%2Fnl2wbq.jpg
Familj:
Pappa Thomas och mamma Nora, fast Nora har varit försvunnen i ca 10 år. Sen har hon hunden Sammie
Övrigt:
Skriver brev till sin mamma varje dag.

4 dec, 2013 18:51

Borttagen

Avatar


Namn: Alex Bergström
Smeknamn: Alex
Kön: Kille
Ålder: 13
Utseende:https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.deviantart.com%2Fart%2FAlex-Pettyfer-267842011
Familj: Mamma, pappa.
Övrigt: -

4 dec, 2013 19:06

Borttagen

Avatar


Okej, ska jag börja?

4 dec, 2013 19:11

Borttagen

Avatar


Visst!

4 dec, 2013 19:44

Borttagen

Avatar


Fyringen, Göteborg, Sverige, världen. Väst nord väst 17 sekundmeter. Hej mamma! Jag vet inte om du känner som jag men jag är iallafall jätteglad idag. Idag är det första dagen på sommarlovet, idag kommer Alex.

Det var dagens brev till mamma idag, jag sprang med Sammie på klipporna, havet glittrade och solen stekte. Jag sprang ner till kiosken där pappa jobbar.
" Ska det ryka på baksidan?" Sa jag.
Pappa fick en orolig blick och rusade ut för att kolla.
" Haha, jättekul!" Sa han lite argt och log mot mig.
" Är det du som gillar fiskmåsar?" Sa jag glatt.
" Gillar?! Jag älskar fiskmåsar, i sommar hoppas jag att dom kommer i stora flockar och äter massor med sill!" Sa pappa glatt.
" Här ska du få smaka, nyaste burgaren, Indien delight, curry, mango cheatney och en underbar färsk sillburgare " sa pappa och räckte fram en burgare mot mig.
" Nä, usch vad äckligt " sa jag ironiskt.
" Ska inte du till färgan?" Sa pappa och åt upp burgaren själv.
" Jo, jag går väl ner då " sa jag.
" Gör det " sa pappa och klappade mig på huvudet.

4 dec, 2013 20:01

Borttagen

Avatar


Alex andas in den friska luften. Det är skönt att åka båt...
"Alex?" frågar mamma. Alex vänder sig om med frågande blick,
"Ja mamma?"
"När är vi framme?" frågar mamma nyfiket. Alex rycker på axlarna. Färjan börjar få upp farten.

4 dec, 2013 20:12

Borttagen

Avatar


( Är det okej om jag skriver med jag-form?)

Jag sprang ner till bryggan, där stod Monika och höll upp sin skylt igen. Hon drev öns hotell Vändpunkten. Jag ställde mig bredvid henne, hon viftade lite med skylten när färgan la till.
" Ser du, inte ens halvfullt " suckade hon och tittade på färgan.
" Skönt " sa jag och lekte lite med mitt halsband jag lånat av mamma.
" Jag har 13 bokningar, 13!" Sa Monika
En okänd familj steg av båten och gick fram till oss.
" Familjen Landin?" Sa Monika glatt.
" Ja, det är vi " Sa kvinnan.
Monika och kvinnan tog i hand.
" Det här är min man Peter, och vår son Karl " sa kvinnan.
" Ibb, jag heter Ibb mamma " sa pojken.
" Bry dig inte om honom, just nu tror han att han är med i en pojkroman från 50-talet " sa kvinnan.
Monika skrattade och såg på den blonda pojken.
" Nej, men titta Karl, här har ju du en kompis " sa kvinnan och pekade på mig.
" Vad heter du då?" Fortsatte hon.
" Caseopea " sa jag bistert.
" Ja, hon heter Rebecca " sa Monika.
" Rebecca? Har du läst illeoalen?" Sa pojken.
Jag tittade frågande på honom och skakade på huvudet.

4 dec, 2013 20:32

Borttagen

Avatar


Alex kliver av färgan med sina föräldrar. Han söker med blicken efter Becca.

4 dec, 2013 20:42

Borttagen

Avatar


Då fick jag syn på Alex.
" Alex! Här är jag!" Sa jag och vinkade.
Sammie rusade fram till Alex och hoppad upp i famnen på honom

4 dec, 2013 20:52

Borttagen

Avatar


Alex får syn på Sammie precis innan han hoppar å honom.
"Ah!!" skrattarAlex och klappar hunden vänligt. Han ser upp på Rebecca med ett stort leende.

4 dec, 2013 20:56

1 2 3 4 5 6

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {Prs} Horrokruxen & fashion7

Du får inte svara på den här tråden.