Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

{Prs} Sorgfågel & JustMe!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {Prs} Sorgfågel & JustMe!

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


JustMe!

MALLEN:
Namn:
Smeknamn:
Ålder:
Utseende:
Varelse:
Bor:
Familj:
Övrigt:

MIN MALL:
Namn: Kleo Haast
Smeknamn: Kle
Ålder: 12 år
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F2rwnl7c.jpg
Varelse: Troll
Bor: I ett litet trasigt hus ute i skogen
Familj: 18 syskon och mor och far
Övrigt: -

20 nov, 2013 17:59

Borttagen

Avatar



MALLEN:
Namn:Jeremy Applies
Smeknamn:Jer
Ålder:13
Utseende:Mörkbrunt, kort, rufsigt hår, bruna ögon, ca 1,70 m lång.
Varelse:Människa
Bor: Ett ganska stort egnahems hus lite längre bort från centrum nära en skog
Familj appa och mamma
Övrigt:-

20 nov, 2013 18:06

Borttagen

Avatar


( Kan du börja?)

20 nov, 2013 18:06

Borttagen

Avatar


Ofc
-------
Jag gick längs med landsvägen från busstationen hemmåt. Jag hade just slutat skolan för den dagen och hade bestämt mig för att gå en runda i skogen efter att jag ätit och bytt kläder. Jag kände hur det duggregnade men det skulle nog säkert ändå gå bra att gå i skogen då träden var rätt täta.

Jag vred om nyckeln och låste upp ytterdörren till vårt stora vita hus.
- Är någon hemma ? Ropade jag och lyssnade efter ljud men fick inget svar, så jag antog att jag var ensam hemma med bara min hund som kom springande mot mig med en gäll skällning som skar i öronen.
- Lugn. Viskade jag och sprang upp till mitt rum och bytte till rena kläder.

20 nov, 2013 18:14

Borttagen

Avatar


( Gullig du är Ida )

Klockan slog 15.00, det var då jag fick gå ut lite. Om man var äldst av 18 syskon så fick man hjälpa till mycket hemma. Jag gick ut i den trånga hallen och satte på mig mina trasiga, små, bruna skor.
" Jag går nu " ropade jag och gick ut.
Skogen var lika underbar som vanligt. Blommorna stod glada och färgade skogen i alla olika färger,

20 nov, 2013 18:20

Borttagen

Avatar


Jag veeeeett
--------------------
Jag sprang ner till hallen igen. Bamse, som min hund hette, satt vid dörren och väntade på mig med kopplet framför sig. Jag suckade, men lät honom till sist komma med.

Jag gick genom den våta gräsmattan till skogskanten med Bamse strax efter. Gran doften slog emot mot mig ansikte som vanligt då ban kom nära skogar. Jag hoppade över det ganska breda diket medan Bamse bestämt traskade igenom det vattenfyllda diket.
- Du är hopplös. Muttrade jag och drog honom med mig vidare in i skogen.

20 nov, 2013 18:26

Borttagen

Avatar


( Min vovve heter Bamse mä )

Jag gick i den höga gräset och eftersom det hade regnat så blev mina fötter och ben genast blöta men det var härligt. Naturen och jag var syskon. Jag började sedan att snurra runt med armarna i luften, det var riktigt skönt ute.

20 nov, 2013 18:28

Borttagen

Avatar


WIIEEE!! Snurrrrrrr
--------------------------
Jag släppte Bamse lös och han började glatt springa runt mig, men då märkte han något annat. Han spetsade öronen, skällde glatt och började springa mot en äng med högt gräs. Jag kunde skymta något som rörde sig runt, runt i det höga gräset.
- Bamse, kom tillbaka ! Ropade jag oroligt efter honom och började springa efter.

20 nov, 2013 18:33

Borttagen

Avatar


Jag hörde ropet och såg sedan en stor varelse som sprang emot mig, jag gav ifrån mig ett skrik och började att springa iväg.

20 nov, 2013 19:15

Borttagen

Avatar


- Bamse! Ropade jag och tog tag i kopplet då jag kommit närmare.
- Stanna! Ropade jag åt tjejen som hade stått på ängen.
- Förlåt, min hund sprang iväg från mig, det var inte meningen att skrämma dig. Ropade jag.

20 nov, 2013 20:54

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {Prs} Sorgfågel & JustMe!

Du får inte svara på den här tråden.