Sagornas portal
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sagornas portal
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Här rollar jag och Kim Potter ett rollspel om 4 ungdomar som genom en slump hittar portalen till sagornas värld. I sagovärlden finner de att det är där dom egentligen kommer efrån och att det står skrivet att dom ska stoppa ondskan
Namn: Nigel ålder: Han är 13 år kön: Killle personlighet: Visas i rollet Familj och bakgrund: Kommer från en familj som i flera generationer har varit magiker. Men när ondskan kom så fördes han till jorden för sin säkerhet gillar: Han gillar historier och sagor Gillar inte: Sysslor Övrigt: Han upptäker inte sina förmågor fören han är 13 år Vi kan ha en karaktär i början 18 nov, 2013 20:45 |
|
Kim Potter
Elev |
Namn: Lia
Ålder: 13 Kön: Tjej Personlighet: Kan vara rätt så kaxig, men är annars modig och smart, resten rollas. Familj och bakrund: Hennes familj består av lilla syster Mariette, mamma, pappa och mormor. Hennes mormor samt mamma är magiker och dom tror också att Mariette kommer bli det, så när Lia's förmågor visades (då hon var 12) började hennes mormor lära henne om magi. Och även nu, då dom flyttade ner till jorden då Mariette föddes, så lär mormorn henne om magi på sin fritid då hon inte jobbar i sin bokaffär/bibliotek. Gillar: Magi, sagor, böcker Gillar inte: Snobber Övrigt: -
18 nov, 2013 20:56 |
|
Borttagen
|
Nigel satt ensam på skolgården utfryst som vanligt ingen ville vara med honom. De tyckte han var "Anorlunda" Nigel började fantisera sig bort till en värld fylld av magi.
18 nov, 2013 20:58 |
|
Kim Potter
Elev |
Jag satt på en bänk med hörlurarna i öronen. Musiken dunkade rytmiskt i mina öron då jag plötsligt såg en pojke sitta ensam. Gick han inte i min klass? Jag ryckte lätt på axlarna och fortsatte gunga med i sången. Efter en stund tog jag ut musiken och gick fram till killen.
"Hey, är du okej?", frågade jag honom.
18 nov, 2013 21:01 |
|
Borttagen
|
Nigel såg upp mot en tjej som pratade med honom.
" Jag mår bra " ljög Nigel 18 nov, 2013 21:03 |
|
Kim Potter
Elev |
Jag rynkade pannan.
"Varför är du ensam då?", sa jag lite otåligt, om han var ensam så kunde han bara säga till.
19 nov, 2013 08:05 |
|
Borttagen
|
" jag får inte vara med " sa Nigel
19 nov, 2013 14:06 |
|
Kim Potter
Elev |
En våg av sorglighet välde över mig.
"Öh, om du vill kan du ju vara med mig?", sa jag försiktigt. "Mitt namn är Lia", fortsatte jag och sträckte fram en hand för att hjälpa honom upp.
19 nov, 2013 19:02 |
|
Borttagen
|
" jag heter Nigel och enlit de andra är jag en tönt " sa Nigel han såg tveksamt på Lia
20 nov, 2013 19:26 |
|
Kim Potter
Elev |
Jag ryckte på axlarna.
"Man ska inte lyssna på vad andra säger. Det är bara en lektion kvar innan vi slutar, om du vill kan du hänga med mig till min mormors bibliotek", små log jag.
20 nov, 2013 20:13 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sagornas portal
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen