Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
(Luna_rav)
Skolan var utmattande. Violet och hennes vän hade blivit förödmjukad och mobbad. Ungefär hela dagen av sina mobbare och till sist fick hon nog. Mitt under en rast så tog hon sin skolväska och satte på sig sin svarta jacka, sin svart och vit randiga halsduk, sina vita vantar utan fingrar, satte på sina svarta skor och stack därifrån.
6 nov, 2013 20:21
Detta inlägg ändrades senast 2013-11- 6 kl. 21:11
|
|
Borttagen
|
Mika gick över skolgården med händerna nerkörda i fickorna. Hon tittade upp i det vackra vädret och log för sig själv. Egentligen hade hon inget emot att folk var elaka mot henne på grund av att hon färgat håret mm. Hon lärde sig vad hon aldrig skulle bli. Det kändes bra att hon visste att hon var en bättre människa än de andra åttor. 6 nov, 2013 20:26 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet berättade för Mika att hon tänkte sticka till parken, då hon inte mådde tillräckligt bra för att gå direkt hem.
Det var inte långt till parken och hon började gå ditåt.
6 nov, 2013 20:35
Detta inlägg ändrades senast 2013-11- 6 kl. 21:11
|
|
Borttagen
|
Mika visslade och hon kände andras blickar i nacken. Det var vanligt att få såna eftersom att alla tyckte att hon var så himla annorlunda. Hennes hår var rosa, hon klädde sig nästan bara i svart och hon sminkade alltid hennes ögon för att dom ska se större ut. Men hon var van vid det. Ända sedan hon började i den nya skolan för två år sedan har det alltid varit så. "Vad gör du här? Du borde ju för i helvete redan ha stuckit!" se en kille som stod framför henne. "Jag försöker faktiskt komma hem så att ni slipper mig. Men det blir ju nästan inte av om ni står framför mig hela tiden, idiot." Svarade hon och flinade. 6 nov, 2013 20:41 |
|
Fellrendión
Elev |
Trots att Violet visste att hon kanske skulle få stryk för det förr eller senare, så slog hon pojken hårt i magen så att han tappade andan i några sekunder och sedan sprang hon iväg, bort från skolgården och ut i byn.
"Spring Mika"! Ropade Violet och sprang in bland träden i parken. (Förlåt för korta inlägg, jag lovar att skriva längre i framtiden)
6 nov, 2013 20:53
Detta inlägg ändrades senast 2013-11- 6 kl. 21:12
|
|
Borttagen
|
Mika tittade på Violet och började springa. Hon kom fram till parken och fortsatte vila. "Tackar, tackar." Sa Mika och log svagt och satte sig på en gunga. (Kan ta en stund innan jag skriver nu. Jag ska skriva på två andra PRS) 6 nov, 2013 20:56 |
|
Fellrendión
Elev |
"Hehe, jag har aldrig gjort något liknande förut...och det skulle inte förvåna mig om jag har näsan bruten imorgon eller värre", sa Violet med ett djupt suck och började gunga hon också.
Halsduken och det svarta håret fladdrade i vinden medan hon gungade. Samtidigt som de röda och gula höstlöven föll från träden. Efter en stund så kunde hon se två träd böjda mot varandra som en perfekt båge en bit bort. Trots att hon bott i byn i hela sitt liv så mindes hon aldrig att hon sett dessa träd förut. (Det gör inget, jag är i alla fall glad att vi kom igång fort, istället för att det ska ta en dag per inlägg som det gjorde i vissa rollspel...
6 nov, 2013 21:03
Detta inlägg ändrades senast 2013-11- 6 kl. 21:12
|
|
Borttagen
|
(Jag skriver på detta rollspel nu. Men nästa kap av mig blir nog om en stund
Mika tittade på henne. "Du kommer inte ha näsan bruten." Sa hon lugnt med ett flin. "Vem har sagt att vi ska till skolan?" sa hon och hoppade upp ur gungan. Mika tog tag i en sten och kastade den mot parkeringen. "Ingen har nog inget emot att vi skolkar imorgon." 6 nov, 2013 21:07 |
|
Fellrendión
Elev |
"Nja...mina föräldrar skulle nog inte gilla det och jag vill inte ha dåliga betyg", sa Violet osäkert. Att skolka var inget hon uppskattade.
"Kom och kolla på det här", sa Violet och gick fram till bågen av träd. "Visst är det vackert"? Sa hon och gick rakt under den. Plötsligt när hon gått under så befann hon sig inte längre i parken utan fanns sig själv i en vacker skog med blommor överallt som fortfarande var i sommar medan det var höst hemma.
6 nov, 2013 21:11 |
|
Borttagen
|
Mika följde efter henne in genom träden. Hon tittade sig omkring och log. det var verkligen vackert och hon plockade upp en blomma för att se på den. "Var är vi?" Frågade hon sig själv. 6 nov, 2013 21:38 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen