Love in the air (Drinny)
Forum > Fanfiction > Love in the air (Drinny)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Isabelle Granger
Elev |
Titel:Love in the air (Drinny)
Författare: Isabelle Granger Huvudpersoner: Draco och Ginny, mest Ginny. Kapitel: Vet faktiskt inte, men 30+. Rating: G-PG Beror på vad du tror du tål. Genre: Fantasy och kärlek. Handling:Ginny Weasley går sitt femte år på Hogwarts, och blir kär.. I en väldigt oväntad person.. Nämligen Draco Malfoy. Draco låsas inte om Ginny, men egentligen gillar han henne också. Men vad händer om de går öppet med sina känslor för varandra? Kapitel ett Grå ögon och Hogwartsexpressen Jag letade upp en ledig kupé och satte mig. Jag tog fram ett anteckningsblock och började skissa manga. Jag visste aldrig riktigt vad jag ritade, jag ritade bara omedvetet. Jag tog upp teckningen. Till min stora förvåning hade jag ritat en pojke, tunn, med spetsig haka och en liten uppnäsa, och tunt ljust hår. Personen jag just hade ritat var Draco Malfoy. En värme, som från en eld, fyllde upp mitt hjärta och jag kände att.. Jag var kär. Jag visste inte hur, men på något sätt var jag kär i en pojke från slytherin, i årskursen över mig, och han var väldigt populär. Jag rodnade förläget och lade ner blocket i fickan. Det skulle ändå aldrig bli vi två. Just som jag stoppade ner blocket kom Neville och Harry förbi. De öppnade kupédörren och kom in. -Får vi sitta här? Frågade Neville. Jag nickade och tog fram blocket igen. Jag skyndade mig dock att bläddra över Draco-bilden, i fall Harry eller Neville skulle få för sig att titta. Jag började istället rita Luna. Hon var intressant att rita, eftersom hon ofta hade udda accessoarer som jag gillade. Då jag höll på med Lunas örhängen kom hon in och gick fram till mig. -Hej Ginny, är det där jag? Jag nickade. -Vad fint! -Tack, Luna. Sätt dig. Så hon satte sig ner och tog fram hennes pappas tidning, Hört och Sett. Jag fortsatte att rita och till slut var jag klar. Då kom Draco, Crabbe och Goyle in. Jag tittade in i dracos klargrå ögon, men rodnade och tittade ner efter ett tag. Gud, Draco var så söt.. Verkar det spännande? Om det gör det, bevaka gärna!//Isabelle 30 okt, 2013 19:40 |
|
Pinez 14
Elev |
vet inte om du kommer fortsätta men då kommer jag läsa iaf
19 nov, 2013 22:02 |
|
Borttagen
|
Läser
20 nov, 2013 06:41 |
Forum > Fanfiction > Love in the air (Drinny)
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen