Smeknamn
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Vad brukar ni bli kallade för? Vad är ert smeknamn? (Säg gärna vad ni heter också.)
Jag heter Viktoria och alla brukar kalla mig för mitt namn. Dock brukar min kusin kalla mig för typ Vicky/Vickan vilket jag hatar. :< "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 29 okt, 2013 17:07 |
|
Borttagen
|
Typ Alice är väl det enda...
Förr kunde det vara Leeshia eller Leesh också (fast det pga hur mitt namn stavas och uttalas på polska 29 okt, 2013 17:12 |
|
Waters
Elev |
Jag brukar kallas för Fille, Felison, Fellie, Licia (det är typ bara LunaLovegood1 som gör det), Lizzie och så brukade Regulus kalla mig för något som jag inte vet hur man stavar haha.
Jag heter Felicia. :'
29 okt, 2013 17:22 |
|
Oskan
Elev |
Heter David och kallas oftast för David, men kallas för Davve av mina kusiner och kallades Nilsson under mellan- och högstadiet.
"May the force be equal to mass times acceleration" 29 okt, 2013 17:41 |
|
Luna Chang
Elev |
Min mamma och ibland mina syskon brukar kalla mig Hönan vilket måste vara det sämsta smeknamn man kan ha.
Jag heter Hanna och alla i min familj har som ett djur som är en. T ex, Hanna Höna, Ida Kanin, Olle Orm och fler.. Hej 29 okt, 2013 17:46 |
|
Borttagen
|
Alla som känner mig och inte känner mig kallar mig Sos.
29 okt, 2013 17:55 |
|
Archarec
Elev |
Jag heter Emma men kallas alla möjliga saker av min pappa. Det var nämligen så att han kom på att jag "var" en Kajsa när jag var några år gammal och då var det liksom för sent att ändra hux flux. Som en följd av detta kallar han mig nästan uteslutande för Emma-Kajsa, Cajsa-Stina Åkerström eller Cajsa Warg. Ibland slinker det in ett Emma-Kajsa-Stina också. Dessa namn lyssnar jag till, men bara när han säger dem. Jag kan tänka mig att folk som vet mitt riktiga namn tycker att det är mysko att jag reagerar när min pappa säger saker i stil med "Kajsa-Stina Åkerström, kan du gå och köpa mjölk?" men nu är det som det är. Det roliga är ju att han inte heller bara kallar mig Kajsa utan med kända personers efternamn också... Haha. Förutom detta benämns jag nästan uteslutande med mitt riktiga förnamn, alternativt mitt efternamn eftersom det till skillnad från mitt förnamn är väldigt ovanligt.
29 okt, 2013 18:02 |
|
brainwashme
Elev |
29 okt, 2013 18:02 |
|
Dramione99
Elev |
Tja. Jag heter Hillevi. Och brukar oftast bli kallad Hillevi enkelt nog. Men vissa kallar mig Hille och det är helt okej oftast.
Andra saker folk kallat mig är Hilson (en före detta klasskompis), Vivi (en av måna bästisar som retar mig med att kalla mig det), Hillan (min idrottslärares namn på mig - hatar det!), Ivellih och Titicaca (de två namnen kallar två av mina kompisar mig till och från Vet inte var de fått Titicaca ifrån, men ja ..). Är inte så förtjust i något av dessa smeknamn hehe. 29 okt, 2013 18:03 |
|
Katla
Elev |
Jag heter Medea och har aldrig haft något smeknamn men har alltid velat ha uh.
M4L13 kallar mig ibland för Me-chan dock, som den weeaboo hon är (sorry malie!!) ♏︎ 29 okt, 2013 18:56 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen