Funny when you’re dead, people start listening.
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Funny when you’re dead, people start listening.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cindy
Elev |
Det här är ett roll som bara helt random poppade upp i mitt huvud medan jag lyssnade på If I Die Young av The Band Perry. Jag hoppas även att det här rollet kommer bli ganska aktivt, haha :>
Handlingen: Det här rollet är om fyra ungdomar (2 tjejer 2 killar ofc) som går sjätte årskursen på Hogwarts skola för häxkontster och trolldom. Även fast de alla till synes verkar vara olika har de alla något gemensamt – de kände alla mer eller mindre till en tjej som heter Cassandra Simmons. Eller snarare hette. Hon försvann för två år sedan och hittades för ungefär en månad sedan undamgömt i skogen – död. Cassandra var en riktigt opopulär person i skolan och hade para ett par vänner, och bara de andra få som retade henne om det visste faktiskt vem hon var, även fast de aldrig brydde sig nog om henne än att bara veta att hon hette Cassanra och gick Gryffindor. Men efter upptäckten av Rubeus Hagrid så blev hon en av de populäraste personerna i hela Hogwarts, alla visste helt plötsligt vem hon var, problemet var bara att hon inte fanns längre, hon vet inte ens att hon blev populär. Men det var bara fyra personer som faktiskt kände henne väl nog innan hennes död att de visste flera saker om henne. Och det var också de fyra som av en slump en natt träffades i den förbjudna skogen och såg en skugga. En stor förfärlig skugga som rörde på sig, och efter den natten började var och en se saker de inte borde se. Som gamla hemska minnen eller glada minnen som egentligen bara gör ont att tänka på nu. Det här gör att de fyra eleverna kommer närmare varandra, och när elev efter elev försvinner ser de absolut ett spår i det hela och bestämmer sig att en gång för alla lista ut vad skuggan var för något och stoppa den. Ooooooooch för att göra rollet mer dramatiskt tänkte jag att det kunde vara lite kärlek inblandat lite lätt info om varje karaktär T1 T1 hade känt Cassandra sedan hon var runt nio, deras föräldrar var gamla klasskamrater och när de en gång träffades i en park av en ren slump blev föräldrarna väldigt nära igen vilket också gjorde att Cassandra och T1 också blev väldigt bra kompisar, och tillslut var de så tajta att en av dem knappt kunde vara utan den andra i fem minuter utan att behöva hennes närvaro. De var oskiljaktiga. I skolan var Cassandra inte populär alls och blev ibland retad för det, men T1 – som hade en väldigt kaxig personlighet – stod alltid upp för henne. Men när Cassandra försvann kände sig T1 helt ensam och ville inte släppa in någon i hennes liv, hon var och är förstörd och hennes betyg sänktes ganska mycket medan hon mest spenderade tid åt att ligga i sängen och blankt titta upp mot taket, och det blev inte mycket bättre när hon hörde att Cassandra hade hittats död, hon mår nu ännu dåligare än förut och behöver hjälp, men vill inte erkänna det. T2 T2 lärde känna Cassandra genom ett projekt de gjorde tillsammans när de gick första årskursen. De blev riktigt bra kompisar, men när Cassandra började bli mer och mer opopulär i andra årskursen slets deras vänskap itu och T2 fick många andra vänner, fast även om de skojade och hade roligt på lektioner de hade tillsammans så var det många av T2:s vänner som inte gillade Cassandra alls och började reta T2 om de såg henne prata med henne. T2 gillade inte det alls och valde att börja ignorera Cassandra, och satte sig inte bredvid henne på lektionerna längre. Hon mådde jättedåligt men hon ville verkligen inte att hennes ”kompisar” skulle tycka att hon vara lika opopulär som Cassandra, hon ångrar det nu och önskar verkligen att hon inte börjat ignorera henne, men det var försent. T2 har blivit mycket tystare nu och orkar knappt vara med på lektionerna, hon har skolkat många gånger. K1 K1 var Cassandras kusin. Och eftersom han och Cassandra var de yngsta i deras stora kusinskara var det oftast de som var tillsammans på släktträffar. De gjorde alla möjliga saker och skämt med flera i sin släkt och de hade alltid varit bra kompisar. Men när K1 och Cassandra började på Hogwarts fick K1 snabbt många vänner och blev också en av de populäraste i hans årskurs. Nu är han en av de populäraste i hela hogwarts och han känner alla som egentligen är värda att känna i skolan. Han sa hej till Cassandra ibland och de var fortfarande med varandra väldigt mycket på olika släktträffar, men alla hans vänner visste knappt vem hon var, förutom att hon inte var värd deras uppmärksamhet, och han valde att prata mycket mindre med henne så hans rykte inte skulle bli skadat. Men när Cassandra försvann och sedan bekräftades död trodde han inte först på det. Han trodde att någon hade kommit på att han och Cassandra var kusiner och skämtade med honom, men det alla sa var tydligen sant. Han blev om möjligt populärare för att alla nu vet att han var kusin med Cassandra, men han gillar inte att stå i spotlighten hela tiden, men hans vänner och rykte håller tillbaka honom. K2 K2 var också ganska populär, men inte på det jättepopulära-coola sättet, utan mer på bråkmakar sättet. Han lärde känna Cassandra i andra årskursen när hon kom på honom med att göra ett stort spratt på henne. Sedan dess började de prata mer och mer och hon hjälpte honom ibland med hans spratt och skämt, och han var nog den enda förutom T1 som inte knuffade iväg henne när hon blev opopulärare. När Cassandra försvann märkte han att hans spratt och fantasi blev sämre, och när han hörde att hon var död blev han förstörd och slutade skämta med alla och blev mycket tystare och lät sina smarta comebacks till taskiga personer stanna inne i hans hjärna och gick istället bara förbi dem. KRAV - Inget powerplay. - Bra grammatik och stavning. (Du behöver inte vara bäst, men det ska vara hyfsat bra) - Överdriv inte. - Helst erfaren - HA KUUL! T1- Cindy T2- LunaLovegood1 K1- AlexZz K2- DarkBells Mall ~ Namn: Efternamn: Ev. Smeknamn: Ålder: 16/17 Familj: Etnicitet: Utseende: Personligheter: Kärlek: Övrigt: Mall ~ Namn: Jacqueline Mary Efternamn: Lester Ev. Smeknamn: Jackie eller Jack Ålder: 16 Elevhem: Gryffindor Familj: Hennes mamma Stacie är en häxa och gick i Gryffindor, hennes pappa heter Samuel och är en trollkarl, han gick i Ravenclaw. Jackie har också en storebror som heter Troy som är nitton år och hon har också en lillasyster som heter Adriana, men kallas Ana. Troy gick i Ravenclaw och Ana går tredje året i Gryffindor. Men; hon har ett till syskon, en lillebror – Marcus. Han är tio år och har blodcancer, inte ens läkarna på st. Mungos kan fixa så han blir frisk igen, han har ungefär bara ett år kvar och leva. Jackie tar det riktigt hårt, hon vill inte förlora hennes bästa kompis och sitt yngsta syskon med bara några månader i mellan. Det går bara inte. Stav: 13 tum ek, enhörningshår som kärna. Oböjlig. Blodstatus: fullblod Metamorgfagus/animagus?: - Etnicitet: 25% svensk 75% brittisk Utseende: Personligheter: Jackie är inombords en väldigt kaxig tjej och älskar sarkasm över allt annat. Men efter Cassandras död har hon blivit mycket tystare och blivit deprimerad. Hon går alltid ensam i korridorerna och lärarna försöker verkligen stötta henne men det går bara utför, hon tycker det känns som om allt glatt bara sugits ut ur världen och de ända som lyser upp hennes värld är hennes syskon, speciellt Marcus. Men han har ju ungefär bara ett år kvar att leva. Ev. Djur: En brunsvart uggla nämnd Shawn. Kärlek: Hon har alltid gillat K1. Eller rättare sagt; hat-gillat. Hon är nog den enda som visste att han var Cassandras kusin innan alla andra visste det och hon hatar honom för att han knappt brydde sig om henne men kan inte stänga ute hennes lilla crush på honom. Övrigt: --
9 okt, 2013 21:34
Detta inlägg ändrades senast 2013-12-30 kl. 10:57
|
|
LunaLovegood1
Elev |
9 okt, 2013 22:19 |
|
Cindy
Elev |
10 okt, 2013 16:52 |
|
AlexZz
Elev |
GAH... the moment när ingen av dem passar riktigt men jag vill vara med och jag tror jag skulle kunna få det funka utan att överdriva förjävligt så jag tar K2. XD
. .
11 okt, 2013 21:05 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Mall ~
Namn: Michelle Nicole Efternamn: Winchester Ev. Smeknamn: inget än så länge (ni får gärna hitta på under rollets gång^^) Ålder: 16 Elevhem: Slytherin Stav: 10 tum körsbärsträ, fenixfjäder som kärna. Mycket böjlig. Familj: Michelles familj består av henne själv, hennes mamma Nicole (Hufflepuff), hennes pappa Eric (Slytherin), och hennes yngre tvillingsystrar Clara (13, Hufflepuff) och Jessica (13, Hufflepuff). Michelle har alltid varit "pappas flicka", medans systrarna varit mer "mammas flickor", vilket framför allt märks till personligheten och därmed elevhemmen. Blodstatus: renblod Metaforfmagus/animagus: - Etnicitet: 50%skotsk, 50%engelsk, pratar med lätt skotsk accent. Utseende: ![]() Personligheter: tidigare var Michelle väldigt livlig, rättfram, kaxig och rent av elak vid vissa tillfällen. Hon var känd som player och även något av en douchebag, men fortfarande populär och omtyckt. Hon var ambitiös och visste precis vad hon skulle göra för att ta sig dit hon ville. Numera är hon tyst, stöter bort de flesta och engagerar sig inte alls i någonting. Hon är fortfarande bitchig, men det är för att hon inte vill prata med någon. Michelle gör mest ingenting, skolkar från de flesta lektionerna och lyssnar istället på musik eller gör något annat där man inte behöver tänka eller anstränga sig. Hennes "vänner" vill fortfarande vara hennes "vänner", och folk frågar efter henne då och då, men hon bryr sig inte. Vill någon något så får de komma till henne, samt vara beredda på ett för det mesta otrevligt svar. Ev. Djur: Michelle har en gråsvart katt som heter Princess, samt en albinoråtta i hemlighet. Hon kallar den för Cassie, efter Cassandra, och det är egentligen en av skolråttorna som hon har valt att ta hand om. Kärlek: hade tidigare en liten crush på K2, men den är så gott som borta nu. Övrigt: personligheten kanske ändras, men det är så den är tänkt i alla fall^^
12 okt, 2013 13:41
Detta inlägg ändrades senast 2013-10-14 kl. 12:49
|
|
Cindy
Elev |
AlexZz - Skriver upp dig ^^
LunaLovegood1 - Skitsnygg mall! c: Kan nån av er kanske tagga någon som kan vilja rolla K1? ^^
12 okt, 2013 22:56 |
|
AlexZz
Elev |
FML, byter till K1 fick värsta idén. X'D Yep. Sorry, I'm like that.
Namn: Brandon Alexander Efternamn: Hughes Ev. Smeknamn: Alex är det vanligaste. Cassandra döpte om honom till Lex-Lex när de var små och höll fast vid det länge. Ålder: 17 Elevhem: Hufflepuff Familj: Alex hade en liten familj men en desto större släkt. Hans närmaste familj var hans mamma Rebecca och hans pappa Scott, Cassandra var hans farbror Jaspers barn och förut hälsade den familjen på rätt ofta då de bor nära varandra. Men det avtog då Cassandra försvann och numera träffas de aldrig. Stav: En oböjlig stav av järnek med kärna av hippogriff-fjäder på 12 tum. Blodstatus: Renblod. Metamorgfagus/animagus?: Inget av det, trots att han har metamorfagus i blodet från sin mammas sida. Etnicitet: Alex är en äkta fjärdedelare (NU ÄR DET ETT ORD), Han är en fjärdedel amerikan, en fjärdedel brittisk, en fjärdedel skotsk och en fjärdedel rysk. Det är hans mamma som är skotsk och rysk och hans pappa är amerikansk och brittisk. Utseende: Alexander är 194 centimeter lång och alltså väldigt lång för sin ålder, till och med en av de längsta på skolan faktiskt. Alexander är stark, och relativt muskulös men det syns inte speciellt mycket från utsidan. Han brukar bära slipsen löst, eller inte ha den alls, den vita skjortan är ofta uppvikt i kvartsärm när han har skoluniform och när han har vanliga kläder är det T-shirt, jeans, gympadojor och den grå huvtröjan han har på bilden. Personligheter: Alexanders popularitet startade på allvar grund av att han blev ihop med den då två år äldre tjejen Lindsay Adams när han var 13. Lindsay var inte speciellt populär men när det kom ut blev det en sorts skandal och istället för att folk hatar honom så blev han sjukt populär bland alla och inte bara i Hufflepuff bland sina vänner. Så han blev egentligen känd för att få tjejerna ingen kunde få. Han blev en player som spelade så väl på både tjejers och killars känslor att vissa killar gjorde slut med sina tjejer bara för att de inte kände sig lika bra i jämförelse. Med andra ord han är mer av en kameleont och är sjusärdeles bra på att gömma sina känslor och spela på andras. Cassandra var i princip den enda som kunde få honom uttrycka sina egna känslor och nu är han rädd för dem... Kärlek: Han har precis blivit ihop med en tjej som heter Hanna Jones som går två årskurser under i slytherin men det kommer ta slut alldeles snart. Övrigt: Hans före detta flickvän Maria Wexler beskrev honom som: "En riktig player, en riktig jäkla skitstövel och en orm i förklädnad." vilket de flesta han varit ihop med håller med honom om. Något Alex har ett starkt minne av är Cassandras ord när de var små och Alex hade blivit retad av några äldre i släktskaran: "Men du, Lex-Lex, om tio år kommer du vara mycket bättre än dem och du kommer kunna reta dem." Något Alex kan finna sig le åt än idag. IS IT OK? OwO . .
13 okt, 2013 19:45
Detta inlägg ändrades senast 2013-10-14 kl. 16:53
|
|
Cindy
Elev |
AlexZz skitbra! <<<: fjärdedelare HAHA
oh btw; kommer du någon som kanske skulle vilja spela K2 tagga deeeen
13 okt, 2013 20:57 |
|
LunaLovegood1
Elev |
13 okt, 2013 21:26 |
|
Jessica Tonks
Elev |
13 okt, 2013 21:34 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen