Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

min novell klänningen

Forum > Fanfiction > min novell klänningen

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


hej jag har skrivit en novell som heter klänningen den är ur mina egna fantasier
klänningen
Lisa-Maria var i sitt stora rum hemma i sin stora vita säng. Hon sov gott tills klockan ringde klockan sex. Hon klev upp på morgonen och kände att hon inte hade något att klä på sig. Hon gick in i klädkammaren och hittade en trasig tröja och ett par trasiga jeans. Hon kände att hon inte hittade något annat Hon gillade inte kläderna. Hon skyndade sig att äta frukost. En tallrik med naturell yoghurt med bär, ett ägg och ett glas citronvatten. Hennes mamma Elena ropade:
--- lisa-maria, är du klar snart?
--- Ja mamma!
--- Vad bra, får jag se hur du ser ut?
---okej!
---Men vad du ser ut!
---Du kan ju inte ha på dig det här!
---Jo det kan jag.
---Ok ha det så bra i skolan då!
---Tack, Hej då!
Hon sprang ut på stan in i närmaste klädaffär som öppnade redan klockan sex. Där jobbade en expedit som hon kännde väl. hon heter Caroline och har precis gått ut gymnasiet. Caroline hjälpte Lisa-Maria med att hitta en fin klänning i rosa eller lila. När hon hade provat ett antal klänningar så hittade hon en fin i aprikos som hon köpte. Hon betalade klänningen hos Caroline som bjöd på glass och en kopp te. Hon gick in på ttoaletten och bytte om. Sedan tog hon bussen till skolan. De åkte förbi söta hästar i sina hagar. Träden hade gröna fina löv och ängarna hade rosa stora blommor. De åkte förbi sjöar och hus och sedan var de framme vid skolan. Hennes kompisar Ida-Maria, Jennifer, Angelica och Linda stod som vanligt och väntade på henne på skolgården. Ida-Maria kom och kramade henne och Linda sa:
--- Vilken fin klänning du har!
--- Tack! Sa Lisa-Maria. De gick in i skolan där det myllrade av folk. Killarna kollade på Lisa-Maria och skrattade.
---Vad skrattar dem åt? Frågade Angelica.
--- Vet inte. Svarade Lisa-Maria.
---Kanske tycker dem att min nya klänning är löjlig.
Dem gick in i klassrummet och där var som vanligt den värsta läraren dem visste. Hon hette Karin Umbridge. Hon undervisade i Matte och Engelska. Hon var sträng hon hade bara enskilda övningar och inga samarbetsövningar eller praktiska övningar. Hon tillät inget prat på lektionerna. Hon tittade På lisa-marias klänning och sa
--- Vad ful din klänning är!
---Va? Hur kan du säga så till mig?
---Lisa-maria jag försöker vara ärlig.
---När köpte du den där klänningen?
---Jag köpte den i morse. Varför undrar du?
---Lögnare!
---Det är sant!
---Det blir kvarsittning för dig hos mig i morgon när vi slutar.
---Men varför?
---Det tar vi då.
---Men varför kan vi inte ta det nu?
---För det är privat mellan dig och mig, inte när de andra i klassen tittar på.
---Men kan inte Idis, Jennifer Linda och Angelica få vara med i morgon?
---Nej!
---Snälla!
---Nej har jag ju sagt!
---Ok.
Dagen gick och skrikmatchen med Karin spreds ut över skolan under dagen. Hon gjorde sällskap med sina kompisar till bussen.
---Vi följer med och väntar på dig utanför Karins kontor i morgon sa Jennifer och kramade henne hårt.
---Tack men jag vet inte hur länge jag måste sitta där.
---Hon är ju så otäck och sträng, så man vet ju inte vilket straff hon kan hitta på.
---Nej det vet man ju inte, för hon är ju hemsk sa Idis.
--- Men vi väntar ändå sa Linda.
--Tack, ni är bäst!
Efter en stund kom bussen och Lisa-Maria åkte hem. Väl hemma i hennes vita hus tog hon av sig skorna och gick in i köket där hennes mamma stod
---Vilken fin klänning du har gumman.
---Tack, min matte och engelskalärare tyckte att den var jätteful och killarna i klassen skrattade åt mig när jag kom till skolan.
--- Va! den är ju fin.
--- Ja! jag vet. Jag fick kvarsittning hos Karin i morgon klockan 4 efter skolan och jag vet inte hur länge hon håller kvar mig.
---Nej, Varför måste du få kvarsittning för en sådan sak?
---Jag vet inte.
---Hon är en riktig padda!
---Ja!
Nästa dag i skolan var som vanligt bra. men Lisa-Maria var orolig för kvarsittningen hos Karin. dagen gick fort och tillslut var klockan 4. Lisa-Maria knackade på den dörren där det stod Karin Umbridge lärare i Matte och Engelska.
---Kom in! sa Karin.
Hon gick in i rummet och stängde dörren.
---Sitt ner tack!
Hon satte sig ner.
---Klä av dig.
Hon klädde av sig skorna.
---Klä av dig klänningen och byxorna också!
---Nej!
---Jo lilla vän.
---Okej då. sa Lisa-maria och klädde av sig.
Karin tog kläderna och letade efter kvittot på klänningenmedans hon sa:
---Börja skriv på den här datorn Jag får inte ha klänning på lektionerna.
--- Hur många gånger?
---Tills du inser att klänningen är ful.
Hon började skriva.
Hon skrev och skrev och det kändes som om hon aldrig skulle få sluta. Men plötsligt sa Karin:
---Skriv nu ut budskapet och klistra en rad i pannan och en på bröstet.
---Ok vad ska jag göra sedan?
--- Du kan gå men kom tillbaka samma tid hela veckan.
Hela veckan gick och lisa-maria kom hem kl 11 varje kväll.
På fredagen sa Karin:
---Förlåt att jag gjorde så här.
--- Varför gjorde du det här?
--- Jag kunde inte behärska min ilska. Jag mådde inte så bra den dagen och jag tyckte att klänningen var lite ful så jag kunde inte hejda mig utan gav dig kvarsittning varje kväll i väckan. Jag ongrar verkligen det här.
--- Ok ha en trevlig helg!
Tack desamma!
Hela helgen gick och veckan började. lisa-maria hade på sig klänningen och karin var snäll men fortfarande sträng.
ingen i klassen fick kvarsittning av henne mer.

4 okt, 2013 23:57

Forum > Fanfiction > min novell klänningen

Du får inte svara på den här tråden.