Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Hunger Games - Rollis c:

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > The Hunger Games - Rollis c:

Användare Inlägg
Kim Potter
Elev

Avatar


Hej hej ^^
Jag läste lite av "reglerna" om rollspel och ni lite yngre på mugglis kanske inte borde vara med även om det kanske inte är så våldsamt
Nåja, har ni inte läst böckerna eller sett filmen kan det bli lite svårt men här kommer en förkortad handling:
Krig. Översvämningar. Jordbävningar. Eld..
Tillslut så blev resterna av syd Amerika landet Panem som blivit uppdelat i 13 distrikt och 1 huvudstad. Distrikterna gjorde uppror mot huvudstaden men blev besegrade förutom distrikt 13 som blev utplånat som en påminnelse om vad som väntar dom andra om dom inte lyder huvudstaden. Dock så infördes en regel. Varje år, så kommer en man och kvinna mellan 12-18 år från varje distrikt vara med i så kallade Hunger Spelen. Där dom tvingas in på en enorm arena och kämpa för liv och död tills en enda spelare av dom 24 är kvar. Hen får leva i enorm lyx i sitt distrikt med sin familj som belöning. Nu är det 75 året och återigen ska unga män och kvinnor, som egentligen är barn, lottas ut till den hemska arenan alla fruktar även om hemma i distrikten så svälter man också. Men något händer detta år. Nya barn, nya förhoppningar och nya chockerade handlingar...

REGLER:
*Inte döda om man inte frågat personen först
*Var inte perfekt, varken i strid eller utseende
*Ingen är Katniss & Rue & Peeta m.m riktigt men man kan ha samma utseende osv c:
*Mellan 12-18 år är ett måste
*Ha inte oändligt med mat och vatten o.o
*Have fun c:

//Vi börjar i träningssalen :3 Mina mallar kmr snart ^^ OBS: Glöm inte att mallarna ska innehålla:
Namn:
Ålder:
Utseende:
Distrikt:
Bra på:
Svaghet:
Status(lol vet xD) :
Övrigt:

Och nu har jag inget mer att säga c:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2F3o752lP9qcv1TmaCis%2Fgiphy.gif

2 okt, 2013 16:37

j-k heap
Elev

Avatar


Namn:Kajsa Rynn
Ålder:14
Utseende:spinkig,blåa ögon ,långt blont hår
Distrikt:10
Bra på: kamuflera och smidig
Svaghet vag god hjärtad
Status(lol vet xD) : ???
Övrigt:Märks inte så mycket

struntirunt

8 apr, 2014 20:36

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > The Hunger Games - Rollis c:

Du får inte svara på den här tråden.