Harrys nya kärlek(B)
Forum > Fanfiction > Harrys nya kärlek(B)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
QuidditchFelicia
Elev |
Harry satt och väntade på tåget till Hogwarts. Han hade inte sett Ron eller Hermione än så han var ovanligt tyst. Han kände att han inte var lite tuff utan dom så han försökte sitta lite på sidan. Men då såg han tjej med brunt hår till mitten av ryggen hennes ögon var mörkblåa. Hon flinade när hon gick förbi honom ett sånt där sött leende med små smilegropar. Han log tillbaka och hörde någon ropa på honom:
"Harry!" Det var Hermione som kom springandes mot honom och Ron kommer efter: "Hej" Sade Ron medans hans flåsade av att ha sprungit. Ginny,Fred och George hade stannat längre bort. Hermione sade: "Ska vi kliva på?" Harry sade: "Sure" Han klev av bänken och gick in i tåget med sin väska i handen och buren med Hedwig i andra. Medans dom letade ett rum att sitta i så kollade Harry in i varje rum efter den där tjejen. Harry hittade henne aldrig men han ville inte ge upp hoppet. Efter en halv timme åkandes så ville Harry sträcka på sig och då såg han tjejen. Hon satt i rummet bredvid och kollade ut genom fönstret. Det var några killar där inne som han visste att hon inte kände: "Uh..um Hermione" Sade han försiktigt. "Ja?" Sade hon och suckade "Skulle du kunna byta plats med henne,förresten vem är det?" Hermione kollade på henne: "Vet inte" Harry tog Hermiones hand: "Snälla" Hermione kollade på Ron som bara ryckte på axlarna: "Vet inte..hon verkar lite skum" Harry puttade ut Hermione och öppnade rummet där tjejen satt: "Vill ni byta plats?" Sade han vänligt och höll i Hermione hårt. Hon nickade och ställde sig upp: "Tack Hermione Granger" Sade hon snäsigt när hon gick förbi Hermione och slog igen dörren. Hermione satte sig och suckade: "Det är något med henne det vet jag" Mer? 29 sep, 2013 14:49 |
|
kanelpumpa
Elev |
3 okt, 2013 22:56 |
Forum > Fanfiction > Harrys nya kärlek(B)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen