Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag är ingen häxa! Första året.

Forum > Fanfiction > Jag är ingen häxa! Första året.

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Hapo
Elev

Avatar

+3


Det här är min första fanfiction!

Den kommer att handla om den elva-åriga Rachelle som bor med sin mamma, (mugglare) pappa, (mugglare) och storebror. (trollkarl)
Rachelle har alltid tyckt att magi är skrämmande efter det hennes bror Damian berättat.
Den första september börjar närma sig, och Rachelle hoppas innerligt att det bara ska komma ett brev från Hogwarts skola för Häxkonster och Trolldom.
Men som hon fruktat flyger inte en, utan två ugglor in genom det öppna fönstret, och Rachelle förbereder sig motvilligt för sitt första år på den omtalade skolan, som för fem år sedan var ett slagfält, där onda krafter mötte goda.

Lämna gärna en kommentar, om ni tycker att det verkar intressant!
Varje kapitel kommer att var i en Spoiler, så blir det lättare.

Let´s begin!

Åh, just det! Denna ff har ratingen G, så alla på Mugglis kan läsa den!

26 aug, 2013 16:43

Alma123!!
Elev

Avatar


jättebra! ett tips:länga gärna kapitlena!

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

26 aug, 2013 16:46

Hapo
Elev

Avatar


Skrivet av Alma123!!:
jättebra! ett tips:länga gärna kapitlena!

Länga?

26 aug, 2013 16:46

Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av Hapo:
Skrivet av Alma123!!:
jättebra! ett tips:länga gärna kapitlena!

Länga?

oj skrev fel menar länka

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

26 aug, 2013 16:50

Hapo
Elev

Avatar


Skrivet av Alma123!!:
Skrivet av Hapo:
Skrivet av Alma123!!:
jättebra! ett tips:länga gärna kapitlena!

Länga?

oj skrev fel menar länka


Jaha! Fast jag vet inte hur man gör...

26 aug, 2013 16:52

Alma123!!
Elev

Avatar


längst ner på sidan där du skriver kommentarer under smileysarna

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

26 aug, 2013 16:53

Hapo
Elev

Avatar


Skrivet av Alma123!!:
längst ner på sidan där du skriver kommentarer under smileysarna

Jaha! Tack så mycket!

26 aug, 2013 16:55

Alma123!!
Elev

Avatar


ingen orsak

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

26 aug, 2013 16:57

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Verkar bra! Fast hoppas bara du inte skriver jätte korta kapitel, jag brukar tröttna då. Litet tips bara!

26 aug, 2013 17:08

Borttagen

Avatar


Låter bra! När kommer första kapitlet?

26 aug, 2013 17:26

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Jag är ingen häxa! Första året.

Du får inte svara på den här tråden.