(PRS) Mellan Queen Boo och fashion7
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (PRS) Mellan Queen Boo och fashion7
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
House of Night - Roll mellan mig och Queen Boo.
Mall Namn: Ålder: Blå eller röd vampyr: Kön: Utseende: Personlighet: Intressen: Status: Element(om man har ett) : Familj/ Bakgrund: Här är min mall: Namn: Roxanne Ålder: 16, 5 Blå eller röd vampyr: Blå Kön: Kvinna Utseende:http://tinypic.com/r/2nkmeps/5 Personlighet: Blyg, snäll, och väldigt rolig. Bryr sig mycket om skolan, och sina vänner. Intressen: Gitarr, datorer, skolan och läsa. Status: Mobbad Element(om man har ett) : Luft, fast kan inte kontrollera den ännu, dvs den kommer och går som den vill. Familj/ Bakgrund: Mamma dog av cancer, pappa stack vid hennes treårs-kalas och kom aldrig tillbaka. Enda barnet. 25 aug, 2013 13:25 |
|
Queen Boo
Elev |
Namn: Selena
Ålder: 16 Blå eller röd vampyr: blå Kön: kvinna Utseende: ![]() Personlighet: Selena är en kaxig person som lätt blir arg. När hon blir arg slåss hon, och det är hon bra på. Hon är ofta uppkäftig och lyder aldrig order om man inte ber snällt. Istället gör hon tvärtom Intressen: Ridning, svärdsfäktning, karate Status: Utstött, ingen ser henne Element(om man har ett) : Vatten, även innan hon blev märkt kunde hon ''hantera vatten'' Men inte på samma sätt. Familj/ Bakgrund: Selenas mamma har gift om sig med en man som hatar Selena. Mannen misshandlar Selena, hennes mamma och lillasystern Pixie. Selenas mamma var bara 16 år när Selena föddes, och pappan var också 16. Pappan försvann strax efter det, Selena har alltid undrat var han är och vet att hon kommer träffa honom någon dag. ______________________ Ska vi börja när vi blir märkta? jag är jättecoolig älska mig plz 25 aug, 2013 17:48 |
|
Borttagen
|
Det gör vi!
~ - Roxanne Nelson! Natten har valt dig. Din död skall bli din födelse, natten kallar på dig. Lyssna till hennes ljuva stämma. Ditt öde väntar dig i nattens hus. Vampyren pekade på mig med ett knubbigt finger och jag kände en stark smärta spridas på pannan. Jag stod och lagade mat när det hände. Vampyren försvann och jag gick för att packa. Två timmar senare satt jag i bilen på väg till House of Night, London. ~ Hoppas de är OK att jag skrev att hon började på House of Night i London..... 25 aug, 2013 18:11 |
|
Queen Boo
Elev |
Gör inget, då gör jag det också
~ Jag gick bredvid Pixie och höll henne i handen. Bredvid mig gick Austin. Jag höll honom också i handen. Dagiset var bara hundra meter framför oss, när det hände. Någon ställde sig i vägen för oss. ''Hörru, flytta på...'' Austin avbröt sig mitt i meningen. Jag tittade upp på märket i hans panna. Jag flämtade till. Austin, jag eller Pixie? ''- Selena Light! Natten har valt dig. Din död skall bli din födelse, natten kallar på dig. Lyssna till hennes ljuva stämma. Ditt öde väntar dig i nattens hus.'' Austin släppte min hand, och jag förde den till pannan. Vampyren försvann. ''See, vad var det?'' frågade Pixie. Jag svalde. ''Inget, Pixie, Men jag kommer försvinna ett tag. Austin, kan du skjutsa mig?'' Han nickade, och efter att ha lämnat Pixie på dagiset satte vi oss i bilen och åkte iväg. jag är jättecoolig älska mig plz 25 aug, 2013 18:19 |
|
Borttagen
|
Jag kom fram till skolan samtidigt som en annan bil. Jag klev ut och väntade på att någon skulle stiga ut ur bilen, då jag var alldeles för rädd för att själv gå in till House of Night. Men - tänk om det satt en märkt bakom ratten?
Jag gick med kvicka steg mot den stora skolbyggnaden. 25 aug, 2013 18:32 |
|
Queen Boo
Elev |
Jag öppnade försiktigt dörren. ''Austin, kan du följa mig in, snälla?'' sa jag tyst. Han nickade och klev ur bilen. ''Alla killar kommer stirra på dig, snygging'' sa han. Jag log försiktigt. Jag började gå mot byggnaden och tog Austins hand. ''Alla tjejer kommer stirra på dig, fast inte för att du är snygg, men det är du. I alla fall tjejerna i de högre årskurserna, de kanske tar sig ett smakprov'' Austin stannade förskräckt. ''jag skojade, sötnos!'' sa jag och fnissade. Jag gick in i skolbyggnaden.
jag är jättecoolig älska mig plz 25 aug, 2013 18:45 |
|
Borttagen
|
När jag kom in på skolgården blev jag lättad över att den var nästan helt tom. Bilen som stannat förut hade tillhört ett sött par som jag nu hörde gick tillsammans efter mig mot skolan. Jag avundades paret. De hade någon att vara med, någon att säga snälla saker till. Jag hade ingen. Inte ens några föräldrar. Jag var helt ensam och jag var helt jävla patetisk. Och det blev inte bättre att känna mina kinder blötas ner av tårar.
25 aug, 2013 18:49 |
|
Queen Boo
Elev |
Jag blev chockad, det var många i salen som inte var märkta, föräldrar och syskon, antog jag. En kvinna kom fram till mig, hon var fullbordad vampyr, hennes tatuering liknade drakar. ''Du måste vara Selena Light'' Jag nickade och hon log strålande mot mig. Jag vände mig mot Austin. ''Hej då...'' sa jag. Austin suckade. ''Jag vet inte om jag vill lämna dig ensam...'' mumlade han. Jag såg vad han tittade på, en mörkhårig, skitsnygg vampyrkille stod och kollade in mig. ''Lugn, Austin.'' sa jag och gav honom en puss på kinden. ''Men vi kan inte vara tillsammans längre, båda två måste gå vidare nu'' tillade jag, och kände tårarna tränga upp i ögonen. ''Men vi kan ses då och då, tror jag'' Jag torkade kinderna med baksidan av handen. ''Du måste gå nu'' Han nickade, gav mig en kram och jag såg honom för sista gången på länge.
jag är jättecoolig älska mig plz 25 aug, 2013 18:57 |
|
Borttagen
|
Jag kom in i salen och ställde mig i ett hörn. Det förvånade mig att så många i salen var människor. Jag granskade alla noga, men ingen tycktes märka mig, inte förrän en vacker vampyrkvinna med drak-tatueringar kom fram till mig.
- Åh, ännu en ny ikväll, så trevligt. Jag tror att du borde dela rum med Selena Light, ni är båda nya och skulle nog trivas bättre så. Jag nickade och frågade sedan vem Selena Light var. Det var tjejen från paret från bilen från parkeringen från någonstans....jag kunde alltid hålla på att tänka så, just för att ha något att tänka på. Så fort Vampyrkvinnan, som var rektor, hade gått iväg tryckte jag mig mot väggen igen, döljde mitt ansikte bakom håret, och önskade att jag hade varit någon annan. 25 aug, 2013 19:27 |
|
Queen Boo
Elev |
Rektorn kom fram till mig igen. ''Din rumskompis kom också hit ikväll'' sa hon glatt. Jag ryckte till. Rumskompis? Jag hade aldrig delat rum med någon... Hoppas hon var snäll. ''Hon heter Roxanne Nelson,'' sa rektorn. Jag slog ner blicken. Killen som kollat på mig förut kom fram. ''Hej'' sa han
jag är jättecoolig älska mig plz 25 aug, 2013 19:31 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen