När livet blir ljusare
Forum > Fanfiction > När livet blir ljusare
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hej! jag har nu skrivit min första ff. Jag skulle aldrig skrivit en ff om det inte var tack vare underbara Elzyii som bad mig att skriva en. Om ni gillar den så kommer jag fortsätta skriva och skriv gärna en kommentar. ♥
Läs också Elzyii ff här -----> Draco Memoraid Titel: När livet blir ljusare Författare: ditto Språk: Svenska Färdigskriven: Nej! Antal kapitel: 1 (Just nu) Åldersgräns: Jag vet inte än. Prolog och Handling: Dakota Zookels kommer till hogwarts under det fjärde då det händer både bra och dåliga saker. Hon kommer samtidigt som en annan pojke ska börjar sitt fjärde år på hogwarts. Det utspelar sig under Harry Potters fjärde år under "Den magiska trekampen" Dakota Zookels: Såhär ser hon ut -----> Dakota Alla kapitel som finns just nu: Spoiler: Tryck här för att visa! 11 aug, 2013 00:37
Detta inlägg ändrades senast 2013-09-13 kl. 00:44
|
|
Lilly Ollivander
Elev |
Skiiiiiiiiiiit vad bra ♥!! Jag bevakar du är asduktig! Kommer du skriva nya inlägg för varje nytt kapitel eller kommer du bara ändra på den här ovanför? Om du skriver nya inlägg lovar jag att jag skriver ny kommentar på varje, så du kan skriva vidare
Ni kan kalla mig Liz. Jag har gjort två ffs: Under Körsbärsträdet och Mitt namn är Lulu Läs dem! :* 11 aug, 2013 20:39 |
|
Borttagen
|
Jag har inte tillgång till min data just nu så det kommer inte komma ett nytt inlägg/kapitel på ett tag men kul att du gillar den!
Kapitel 1: En ny start Jag kollade dystert ut genom fönstret på landskapet som flyger förbi, för varje sekund som går så kommer vi allt närmare hogwarts. Varför var vi tvungna att flytta tillbaka till London när vi trivdes så bra utanför. Mamma hade fått ett brev från trolldomsministeriet som hade erbjudit henne en plats på avdelningen ”Departementet för magiska olyckor och katastrofer” som hon genast tackade ja till. Hon hade sagt att det här var en stor möjlighet som bara kommer en gång i livet och att hon var tvungen att ta det här jobbet. Jag kunde inte säga emot eftersom hon redan hade bestämt sig. Samma dag som vi packade upp alla saker så hade jag fått ett brev från hogwarts där det stod att jag hade blivit antagen till min nya skola. Men nu, tillbaka till verkligheten. Jag kollar ut genom fönstret igen och ser att det har börjat mörkna, jag tänkte på min uggla Exendilf som var och lämnade ett brev som jag hade skrivit till min kusin i Sverige. Jag märkte att vi snart var framme så jag bytte snabbt mina bleka jeans och min vita tröja mot mina nya svarta hogwarts kläder. Jag satt mig åter igen på samma plats vid fönstret när jag hörde hur min kupé dörr öppnades och en flicka med yvigt brunt hår, bruna ögon och lite för stora tänder kikar in i kupén. ”Hej” sa hon lite blygt och log. ”Hej” svara jag och kollade frågande på henne. Vad ville hon mig? ”Jo, jag undrar om du är den nya tjejen som ska börja ditt fjärde år här på hogwarts?” sa hon och kollade forskande på mig. Jag kände hur hon studera mig där jag satt vid fönstret. ”Uhm, ja det är jag” sa jag och kollade på flickan i dörröppningen. Flickan steg in i kupén med ett brett leende så att man såg hennes lite förstora tänder. ”Va kul, jag är Hermione Granger och jag går i Gryffindor” sa hon glatt. ”Aha, jag är Dakota Zookels fast du kan kalla mig Deckie” svara jag blygt. Precis när hon öppna munnen för att säga något så kom det två pojkar in i kupén ena hade eldrött hår och blå gröna ögon och ett lite runt ansikte medans den andra hade korpsvart hår och gröna ögon och ett mer spetsigt aniskte. ”Vad gör du här Hermione? Vi är snart framme.” pojken med korpsvart hår gav Hermione en snabb blick och vände sig sen till mig och studera mig ingående ”Hej, jag är Dakota Zookels” sa jag blygt och önskade att du bara kunde gå sin väg så att jag kan få vara ifred. ”Hej, det är jag som är Harry Potter och det här är Ron Weasley” sa han och nicka åt den andra killen som stod bakom Hermione. ”Hej, är du ny här?” Fråga killen som hette Ron. ”Ja, jag ska börja mitt fjär...” mer hann jag inte säga innan det kom en till kille som hade blont hår med vit hy och ett spetsigt ansikte med två gråblåa ögon som täcks lite av den blonda luggen. Han var riktigt söt fast hans blick var iskall. ”Har du skaffat dig en ny flickvän Potter?” sa han kallt och sirrade på mig med sina iskalla blåa ögon. ”Käften Malfoy!” Harry drog upp sin trollstav och rikta den mot pojken med blont hår. Jag hade inte sett dom två andra pojkarna bakom den bloda killen. Båda var stora och kraftigt byggda med små grisögon. ”Har du tänkt att bli avstängd från skola redan första dagen potter?” sa han kyligt och skratta. Man såg hur Harry tänkte efter innan han sänkte sin stav och stoppa den innanför manteln igen. ”Vänta tills vi kommer till skolan då ska du få så att du tiger!” Det blixtra till i harrys ögon och man såg hur arg han var. ”Oooh, gud så rädda vi blir ska lilla potter ska förvandla oss till grodor” Dom tre pojkarna skratta högt och lämnade oss tillslut men den blonda killen kastade ytligare en blick på mig innan han drog sig tillbaka till sin kupé. ”Vem var det?” fick jag fram efter att ha kollat på det som nyss hände. ”Han heter Draco Malfoy och är en av om äckligaste personerna som finns.” han kolla på Hermione och Ron som nickande instämmande. Båda pojkarna satt sig ner på sätet mittemot mig med Hermione vid doms sida. Under den sista timman på väg till hogwarts satt jag och prata med dom och lyssnade på när dom berätta om skolan och alla lärare och allt som var viktigt att veta. Plötsligt stanna tåget och vi hörde hur eleverna i gångarna som försökte komma av tåget så fort som möjligt. När vi kom äntligen kom ut ur tåget efter att ha trängt oss fram i cirka fem minuter så såg jag en stor man med tjockt mörkbrunt hår som gick till axlarna och så hade han skägg som var i samma färg som håret. Man såg knappast dom mörkbruna ögonen under det yviga mörkbruna håret. Han stod och ropade ”Första års eleverna kommer hit” med sin mörka och bullriga röst. ”Hej Hagrid” hörde jag Harry ropa manen svara med ett bullrigt Hej. Jag kände hur någon la sin hand på min rygg och börja föra mig framåt mot dom svarta vagnarna som drogs av stora testraler. Jag vände mig om för att se vem som förde mig framåt, då såg jag att det var Harry som puttade på mig så att vi kom fram till vagnarna, han log mot mig och jag log tillbaka. Då såg jag en pojke med svart hår litet spetsigt ansikte med vit hy och ett par gröna ögon, han märkte att jag kollade på honom, han log lite försiktigt mot mig innan han kollade åt andra hållet. Ron och Hermione vinkade till oss och ropade ”Vi sitter i den här vagnen!” med sin mjuka röst men på något vis så var den ändå lite allvarlig. Jag och Harry hoppade upp på vagnen, jag gick fram till Hermione och satt mig på hennes vänstra sida eftersom Ron hade tagit platsen på hennes högra sida. Harry satt sig mittemot mig och log fortfarande mot mig, jag log tillbaka. Hermione babblade på om hur bra skolan var och att alla lektioner hade bra lärare, Ron avbröt Hermione ”Pfft… alla lärare är bra utom Snape” Hermione tittade irriterande på honom man märkte att hon inte gillade att bli avbruten när hon berättar något men man såg att hon höll med Ron. ”Så Deckie vilket elevhem tror du att du hamnar i?” jag kollade upp på henne, hon fortsatte att le sitt varma leende ”Jag vet inte.” sa jag och kollade på Ron som höll på att leka med sin trollstav. ”Okej, men då får vi hoppas att du hamnar i Gryffindor” sa hon glatt. Jag nickade till svar, jag var inte speciellt pratsugen just nu efter som att jag snart skulle in i en stor sal och sätta mig på en pall och få en hatt placerad på huvudet och det kommer vara inför hela skolan, och jag som hade scenskräck. Jag svalde hårt. Plötsligt stanna vagnen och vi var framme. Hermione tog tag i min hand samtidigt som vi var på väg upp för trapporna till den stora salen. Jag var ändå riktigt glad över att ha träffat Hermione, Ron och Harry som hade varit så snälla mot mig. När vi kom upp för trappan så står det en kvinna med svart hår uppsatt i en hård knut och hon hade gröna ögon som kollade på alla som kom upp för trappan. När hon såg mig komma upp för trappan så kom hon genast fram till oss. ”Potter, Weasley och Granger ni ska upp till den stora salen nu” alla tre gick till den stora dörren som låg lite längre fram. Hermione vände sig om och mimade ”Försök att hamna i Gryffindor” och log, Harry log bara och Ron gjorde detsamma ”Ms. Zookels jag är Professor McGonagall ” sa kvinnan med dom gröna ögonen. Jag nicka bara till svar. ”Jag tänkte berätta för dig vad som kommer hända nu innan vi ska in i den stora salen” sa hon och studerade mig. Trappan hade tömts på elever så det var bara jag och Professor McGonagall kvar. ”Det är så att du nu kommer sorteras in i ett elevhem som kommer vara din familj under tiden du är här på hogwarts. Som du vet så har skolan har fyra grundare Godric Gryffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw och Salazar Slytherin” Jag nickade ytligare som ett svar på att jag förstod. ”Godric Gryffindor ville ha modiga och starka elever medans Helga Hufflepuff ville ha dom lojala och tålmodiga, Rowena Ravenclaw ville ha dom med potential och dom smarta medans Salazar Slytherin tog dom ambitiösa, listiga o kvicktänkta eleverna.” Även om hon såg allvarlig och sträng ut så fick hon fram ett snett leende. ”Nu är det din tur att sorteras kom.” jag kände hur paniken börja växa inom mig. Jag gick bredvid henne och kände hur det brändes när jag fick blickar från alla håll där jag kom gåendes. Min blick fångades av den blonda pojken som jag hade träffat på tåget, han kollade på mig med sina blågråa ögon. Jag fick fram ett snett leende men han besvarare inte leendet, istället låtsades han lyssna på flickan med svart hår bredvid honom. Det fanns fyra långbord, två på varje sida och i mitten en gång som ledde till ett annat långbord där alla lärare satt. Framför lärarbordet stod det en pall och bredvid den stod nu Proffessor McGonagall med en hatt i ena handen. ”Logan Conerllo” ropade hon. Då kom pojken som log mot mig när vi skulle ta en vagn förut, han satt sig på pallen och kollade på dom fyra borden. Plötsligt utropade hatten ”SLYTHERIN!!” alla elever vid bordet längst bort på höger sida av gången började applådera häftigt när dom hörde att pojken hamnade i Slytherin. Killen som satt på pallen ställde sig upp och börja gå mot Slytherin bordet. Han var inte en första års elev utom han såg ut att vara en fjärde års elev som jag. ”Dakota Zookels!” Hon gjorde en schest åt mig att sätta mig på den lilla pallen. Jag satt mig försiktigt ner på pallen då hon placerade hatten på mitt huvud. Jag hörde en röst i mitt huvud som började prata. ”Aa, du är mycket smart och modig för den delen samtidigt som du är kvicktänkt. Men vart ska jag placera dig…” Då förstod jag att det var hatten som talade. ”Jag har inte haft ett sådant här svårt val sen jag sorterade Harry Potter…” hatten hmm:a för sig själv. Jag såg hur Hermione satt och hoppade på stället då hon hoppades på att jag skulle hamna i Gryffindor. ”Då får det bli..” hörde jag hatten säga innan han utropa ”GRYFFINDOR!!” När jag hörde hatten utropa Gryffindor blev jag jätte glad, jag såg hur Hermione klappade häftigt med ett brett leende på läpparna. Jag reste mig upp och gick mot Gryffindor bordet och satt mig bredvid Hermione som flyttade sig närmare Ron för att göra plats åt mig bredvid henne. Jag satt mig ner och log mot henne. ”Du kom i Gryffindor!” utropade hon. Harry som satt framför log också man såg att han var lika glad som Hermione men visade det inte på det sättet hon gjorde. ”Grattis Dakota!” ”Tack!” Jag log gud va glad jag var över att hamnat i Gryffindor. Ron grattade också samtidigt som han proppade i sig massa kycklingben. Efter den stora festmåltiden så gick vi upp till Gryffindors sällskapsrum. Rummet var rött med en liten brasa höger sida och ett fönster på vänster. Det fanns många olika tavlor i rummet och böcker på ett bokställ. Hermione vände sig om och såg på mig med en förundran blick. ”Vi ska nog gå och lägga oss nu” Jag hade helt glömt klockan. Jag nickade till svar och följde Hermione till sovsalarna. Innan vi gick in i rummet så vinkade jag God natt till Harry och Ron. Ron hade redan gått in men Harry såg att jag vinkade och vinkade tillbaka. ”Vi ses imorgon” Jag log för mig själv och gick in i rummet där Hermione redan hade lagt sig i sängen och somnat. Jag bytte till pyjamas och kröp ner under täcket och somnade snabbt med ett leende på läpparna. 11 aug, 2013 20:59
Detta inlägg ändrades senast 2013-09-13 kl. 00:40
|
|
Lilly Ollivander
Elev |
Amen ofc!! Kmr du bara ändra på första inlägget när du gör et nytt kapite?l Eller bara nytt inlägg? Wanna know :3
Ni kan kalla mig Liz. Jag har gjort två ffs: Under Körsbärsträdet och Mitt namn är Lulu Läs dem! :* 11 aug, 2013 21:05 |
|
Borttagen
|
Jag kommer ändra lite på det första kapitlet i slutet.
11 aug, 2013 21:08 |
|
Lilly Ollivander
Elev |
aha oki, LÄNGTAR!!!
Ni kan kalla mig Liz. Jag har gjort två ffs: Under Körsbärsträdet och Mitt namn är Lulu Läs dem! :* 11 aug, 2013 21:22 |
|
Elzyii
Elev |
ÅH DITTO!!!!!
Trodde aldrig att du faktiskt skulle lägga ut den.... Men nu hörrni, HÖR UPP ALLA SOM LÄSER DET HÄR! Ditto är världsbäst, fast hon inte insett det själv riktigt ännu. Jag har läst en del av hennes kapitel... Och det är bland det bästa jag läst. Så ge henne en massa uppmuntran, så hon verkligen inser hur kung HON ÄR. Dakota är sååå snygg :* Har ju redan läst det här kapitlet en gång, men måste ju ta och läsa det igen bara för det. Du är KUNG MIN ÄLSKLING ♥ Det tycker Draco också, vi står på din sida vad som än händer sötnos. OCH TACK FÖR ATT DU LÄNKADE MIN FF:N! Får jag länka din också?! Du är underbar, nu får du inte sluta skriva! Puss, iloveu♥ Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 11 aug, 2013 21:32 |
|
Borttagen
|
Åh, tack Elzyii! du gör mig så glad när du kommenterar! Va kul att den är så bra jag kanske lägger upp ett till kapitel ikväll eftersom jag har knappast tillgång till min data så jag måste skriva när jag få chansen... Haha, du är bättre Elzyii din ff är underbar! ♥
Länka gärna mig om du vill det, det skulle göra mig så glad! ♥ Jag ska försöka skriva så mycket jag kan! // Lyckopillret 12 aug, 2013 18:11 |
|
Elzyii
Elev |
Då ska jag göra det!
nej hjärtat, DU är fantastisk. Och ja, jag menar det verkligen. Du och Smoke Smoke är mina bejbis ju! ♥ Taggar stooooooooooooooooooooooooooooooooort för ett nytt kapitel, och det gör Draco också. Han gillar förresten att du har bilder på honom, jag skulle hälsa dig det :' Puss Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 12 aug, 2013 20:46 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Jättebra! Bevakar
Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 17 aug, 2013 12:09 |
Forum > Fanfiction > När livet blir ljusare
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen