PRS Reiku Black|AlexZz
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Reiku Black|AlexZz
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
Heeeello Reiku Black! x3 Lite senare än en halvtimme... >_>
Some kind of recap-story thing...som jag förstod vårt snack: Drottning Evalin är den vackraste kvinnan i landet och hon får reda på att det finns två ungdomar som har förmågor som hon inte har. Men också att den ena av dem har nyckeln till att hennes ungdom och utseende ska hållas intakt och bli ännu bättre. Så, självklart, måste Evalin få tag på dem, dessutom vill hon inte att det ska ränna runt några som kan vara eller bli eventuella hot. Men hur ska det bli för ungdomarna? ^ Yeah, I can change that. XD Mall: Namn: Ålder: Utseende: Familj&Bakgrund: Förmåga: Övrigt: Should be enough, right? xD . .
10 aug, 2013 18:41 |
|
Reiku Black
Elev |
Mall:
Namn: Mikel Rixon Ålder: 16 år Utseende: Mikel har vit-smutsigt, slitet hår som räcker till axlarna, men det är så rufsigt att det ändå aldrig når ner dit. Hans ögon är silvergrå som en varg ser sina egna och väldigt stirriga med höga ögonbryn. Hans är ganska smal. I längden hade han inte samma tur och är knappt en och sjuttio. Läpparna är ganska fylliga och näsan uppåt och liten. Det är iallafall hans naturliga. Familj&Bakgrund: Han bor ensam med sin pappa, som inte kunde vara mer olik honom, i en förvånansvärt stor stuga. Hans mamma hade försvunnit med en annan man när han var tre så han kom inte ihåg det. När han frågat om det gjorde pappa ledsen hade han skakat på huvudet och sagt: Vi fick en annan gåva istället. I allmänhet är han väldigt glad pch tystlåten. Förmåga: Metamorfmagus Övrigt: Jag orkar inte skriva längre när jag är med mobilen ;-; 11 aug, 2013 05:07 |
|
AlexZz
Elev |
Namn: Ysabel Plemble
Ålder: Hon är nästan 16 år gammal. Utseende: ![]() Ysabel är ungefär en halv decimeter kortare än genomsnittet vilket gör att de flesta jämngamla eller äldre hon talar med nästan alltid är längre än henne. Ysabel går runt med en enkel klänning som är i en ljust grön färg, även om hon hellre skulle gå runt i byxor och skjorta. Hennes hår är oftast i två flätor, eller flätat överhuvudtaget. Familj&Bakgrund: Ysabel har en liten familj som består av hennes lillebror Derek som är 10 år, hennes mor Cecilia och hennes far Victor. Deras hus är relativt litet, Ysabel och Derek delar på ett litet rum som förut varit ett skafferi. Deras föräldrar har ett annat rum och sedan har de ett kök. De bor ovanpå deras fars smedja som det går rätt bra för. Deras mamma är sömmerska och syr det mesta. Hon tjänar på det arbetet men det brukar ofta gå till nytt material och hushållskostnader. Ysabel är energisk, glad av sig och är bra på att tro och låtsas som att hon är modig. Egentligen är hon väldigt lättskrämd. Förmåga: Hon är en Banshee - eller en olycksvarslare. Övrigt: Rollas fram. Din mall blev ju awesome ändå, mina mobilmallar blir typ superduperkorta. ._. . .
11 aug, 2013 15:12 |
|
Reiku Black
Elev |
Okej, jag vet inte riktigt hur jagska börja.. Skoja bara, jo det gör jag. Ska du eller jag börja? :3 11 aug, 2013 15:46 |
|
AlexZz
Elev |
11 aug, 2013 16:25 |
|
Reiku Black
Elev |
Mikel kom ut från den lilla skolbyggnaden, grimaserade och gned sin högra hand. Han hatade skolan, lärarna såg ut som om de skulle börja gråta eller skrika ut i raseri när de såg honom skriva. I sju år hade han haft en penna fastbunden i högra hand och de lät honom inte flytta upp i nån klass heller. Det var frustrerande att inte få plats på sin stol medans alla andra småbarn såg upp på honom med sina små pluttiga ögon. Men.. Det var väl klart att de tyckte han var konstig. Och ju för sig, så innehöll hans klass bara fyra elever. Mikel satte sig ner vid huset och väntade på att Ysabel skulle sluta skolan.
11 aug, 2013 17:45 |
|
AlexZz
Elev |
I'M SORRY FOR BEING SLOW...
-- Det är med ovanligt lätt hjärta som Ysabel lämnar skolan den dagen. Hon hade framgångsrikt kommit undan varenda bestraffning som utdelades under dagen. Trots att hon borde ha förtjänat minst två av dem. Ysabel är därmed rätt hatad av hennes lärare just nu med tanke på att Ysabel lyckats tala sig ur allt hon gjort idag. Ja, nästan, innan skolan ens börjat vräkte hon ned en jämngammal pojke från sin stol. Fast då pojken inte hade haft några bevis mot henne hade lärarinnan, som kommit in strax efter, inte kunnat ge någon bestraffning. Så hon slipper åtminstone lämna skolan med en brännande smärta i fingrarna eller liknande. Ysabel letar med blicken efter Mikel och när hon väl hittar honom måste hon ändå pila igenom ett grupp med barn som tyckt att det var en strålande idé att ställa sig och leka där folk går. Hon snappade även upp leksaken, vilket var en vanlig läderboll, de kastat mellan varandra tills hon kom. Fast det verkade ingen av dem märka när de går för att leta efter den. "Hej, Mikel." Hälsar hon med ett leende när hon väl kommer fram till honom och håller den lilla bollen i ena handen. Hon inser att hon stulit den, egentligen har hon det. De kan få tillbaka den någon gång. Inte idag, bara. . .
11 aug, 2013 22:12 |
|
Reiku Black
Elev |
Mikel tittade upp och sprack upp i ett brett leende när Ysabel praktiskt taget stod över honom.
- Hmm.. Kom barnens tjuv tidigt i år? Frågade han lät tveksamt och kopplade ihop barnen och bollen ganska snabbt. Men gjorde inget åt det. Han visste att Ysabel skulle lämna tillbaka den, förmodligen, om hon kom ihåg.. Kanske inte. - Vet du ens hur man använder en sån där? Frågade han och uttalade dem tre sista orden i samma tonläge som lärarna brukade använda sig av när de pratade om honom. ' Jag vet inte vad jag ska göra med den där '. Sen skrattade han lätt åt sitt egna skämt. Mikel hade alltid varit läskigt bra på immitationer, det var nästan som om han bytte stämband. 11 aug, 2013 23:59 |
|
AlexZz
Elev |
"Jag lånar den bara. Inte stjäl." Rättar Ysabel uppfodrande och ser på den enkla bollen innan hon utan någon större förvarning antingen kastar den åt eller på honom. Det beror bara på hans reflexer. Ysabel stämmer på ett eller annat sätt in i skrattet, han lät väldigt likt en lärare som kan komma till deras klass ibland. Ysabel tycker inte om den läraren, han är nedlåtande, irriterande och ska alltid ha rätt oavsett vad någon säger eller gör. Plus att han slår hårt vilket inte är speciellt bra för den trubbelbenägna Ysabel.
"Hur långt är det kvar tills det mörknar, tror du?" Frågar Ysabel och kastar en blick upp på himmelen. Just nu är det rät fint väder om man bortser från att det fanns mörkare moln i horisonten, förstås. . .
12 aug, 2013 00:53 |
|
Reiku Black
Elev |
- Ahaaa, lånaaaat, då förstår jag precis. Barnen vet också om att du lånade den ellerhur? Sa han retsamt och skakade på huvudet och uppmärksammades på hennes fråga istället.
- Åh, det är höst snart.. Så jag gissar på att et mörknar om två-tre timmar om man kollade på det där molnet. Sa han formellt som om han visste exakt vad han pratade om. - Fast vi kan inte gå och leka med lånegodset förens jag har gjort en roman om vart vi ska, vad vi ska göra och när jag kommer tillbaka till min far. Det menas med att vi kan leka boll i kanske en timma... Så du får gärna följa med in och äta om du vill. Sa han och kastade tillbaka bollen som han fångat. 12 aug, 2013 01:02 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen