ett nytt liv
Forum > Fanfiction > ett nytt liv
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginny Potter<3
Elev |
Titel:ett nytt liv. Författare:Ginny Potter♥ Rating:? Språk:svenska Färdigskriven:nix Handling:Molly och Jonathan är på klass resa . Överst på listan över tråkiga saker de måste göra står orgentering . När Molly och Jonathan är ute i skogen träffar de en katt som ger dom ett brev.Snart upptäcker de båda vännerna att allt är inte som de ser ut . de tvingas ut på ett uppdrag fyllt med drakar,oändliga berg,magi och ett kungarike som är i stor fara. hej jag heter Sofia och det här är min och min ex låtsas brorsas berättelse som vi skrivit tillsammans men sen skildes min pappa och hans mamma och de bor i stockholm och jag i Göteborg så jag vet inte om vi kommer fortsätta att skriva . men jag saknar honom otroligt mycket. aja jag hoppas ni gillar den men ni kan inte vara säker på en fortsättning. KAPITEL 1 Med täta mellanrum kunde man höra kvistar som knäcktes ljudligt och högljuda vrål när deras klasskamrater (utan minsta tanke på omgivningen!) ropade på sin borttappade partner. Som tur var hade Jonatan en kompass i fickan och kom plötsligt ihåg lite av vad han hade lärt sig i scauterna när han var liten. ”Du vet vad du håller på med, eller hur?”sa Molly lite oroligt när Jonhatann klampade in i ett björnbärssnår. Hon hade själv ingen aning om var dom befanns sig, eller vart dom skulle gå. ”Hit ska vi!” sa Jonatan plötsligt, och pekade någonstans långt in i den mörka skogen. ”Okej...” sa hon lite osäkert när dom började vandra ännu djupare in i skogen. Dom hade gått i så där tio minuter när det från ingen stans kom ett grönt ljus, lika stark som självaste solen, men mer en det han hon inte uppfatta innan det mörknade för ögonen. *** Molly öppnade ögonen och kisade mot den varma solen, hon satt i en glänta mitt i skogen. Solstrålarna letade sig igenom det gröna lövverket och lyste upp gläntan. Bredvid henne satt Jonatan, och liksom hon tittade han sig omkring. Hon kollade runt i gläntan och upptäckte att dom inte var ensamma, för idet långa gräset satt en katt. Den var djupt smaragd grön, hade stora vänliga ögon och ett spiralformat horn mitt i pannan. När solstrålarna träffade kattens gröna päls så glittrade den som diamanter. Katten bara satt och stirrade på dom som att dom var alien från mars, en gorilla på zoo eller något liknande. Helt utan förvarning började katten prata: ”Hej!” sa den. ”Äntligen har jag hittat er!” ”Va!” ”Låt mig förklara, mitt namn är Kuttlekarakus, men ni kan kalla mig Kuttle. Jag kommer ifrån en avlägsen by vi foten av dom Oändliga Bergen, det är en mycket vacker by där det serveras färsk mjölk varje morgon... och så mycket möss jag orkar!” Molly och Jonhatann satt som förstenade. Kuttlekarakus tog ett blå bär med tassen, kastade upp det i luften och svalde det helt. ”Okej...” började Jonhatann, ”är det här en dröm?” ”Är det?” frågade Kuttle undrande. Han vred sitt huvud mot Molly som fort farande satt som förstenad. ”Är hon okej?” ”Jag tror det.” svarade Jonhatan, han gick fram till Molly och började ruska henne fram och tillbaka. ”Aj!” sa hon lite irriterad, ”varför gjorde du så!””För att...” började Jonhatann, Molly hindrade honom. Hon hade just upptäckt den gröna figuren som satt bakom honom och petade bort blåbär från tänderna. ”V-vad är det där, Kuttle reagerade omedelbart. ”Jag är ingen sak! Jag är en livs levande solli...” ”Jaja!” Molly tittade på Jonhatann, hon sänkte rösten och sa: ”han är ganska sött!” Dom tittade på Kuttle som just hade blivit illröd. ”Mår du bra?” frågade Molly lite oroligt. ”Det är klart!” svarade Kuttle direkt. ”Förlåt, det är bara det att jag aldrig har sett en katt rodna.” ”Nej, ni verkar inte ha sett så mycket!” Men det finns viktigare saker att prata om. jag har ett kuvert till er men ni får inte öppna det fören ni kommer hem. Menads han gjorde det räckte han dom var sitt ljus grönt kuvert. ” Molly öppnade ögonen och tittade sej om kring, de var på stigen igen. Jonatan satt bredvid henne och såg lika förvånad ut som hon. mitt i mellan dom fanns kartan och kompassen. det fanns inget spår av katten eller något annat . Hej! sa Jonatan . Molly svarade inte . Efter en stund frågade hon: vad hände? jag vet inte började Jonatan jag drömde något om en katt men se... Molly flämtade till. Jonatan tittade undrande på henne. Men han förstod när han såg hennes ögon. Det är en fördel när man har känt varandra i nästan hela livet . Den natten låg Molly och och Jonatan vakna enda in på morgon timmarna då sömnen äntligen om slöt dom i sin varma famn. När de hade kommit fram till lägret igen så var alla jätte oroliga. De sa att de hade vart bort i två timmar. De ställde också en massa frågor om hur de mådde var dom hade varit . Men de sa bara att de hade tappat bort sig men sen hittade till baka . Innan de var framme hade de bestämt sig att inte berätta om vad som hade hänt. de var själva inte riktigt säkra på. Nästa morgon hade de inte tid att fundera .magister Rosenbom väckte dom klockan åtta .upp och hoppa alla ska samlas i en ring runt mig ropade han så högt han kunde. Molly satte sig upp och började krångla på sig sin fuktiga kalla kläder. från hennes klass kamrater hördes flera rop och stön när de började att klä på sig sina kläder. när hon var färdig spände hon upp sitt rufsiga hår med en tofs och gick ut Jonatan var redan där hon gick fram och ställde sig bredvid honom. Det verkar som om att han har något viktigt att säga annars skulle han inte vara upp så tidigt viskade han med ena mungipan menads han spejade bort mot magistern. Så när alla är samlade så har lag något viktigt att säga ropade han . Skolan har beslutat att som avslutning på terminen och lägret ska det bli ett maskerad party. han han inte fortsätta för det hade brustit ut hethögljut mummel bland alla eleverna. när det hade tystas sig lite så fortsatte han vi kommer att efter frukost åka in till den närmaste stor stan så att ni kan handla dräkter för pengarna ni har med er. Maskeraden kommer hållas på martanj slott. Efter frukosten satte sig alla i bussen och åkte iväg till slottet. hoppas ni gillar den kommentera gärna. ps. jag är skit spänd. Soffan 26 jul, 2013 20:03
Detta inlägg ändrades senast 2013-09- 7 kl. 10:32
|
|
Borttagen
|
Hehe, den första som kommenterar - *stolt*
Bra! Egentligen ska man ha denna mall på första sidan: Titel: Författare: Rating: Språk: Färdigskriven: Handling: så man vet vad ff:n/berättelsen handlar om, kan du ta med det nu i efterhand? En fråga: Är detta en ff eller berättelse? Uuh, creepy katt En till fråga: heter pojken Jonatan eller Jonhatann? Du skrev lite olika… Annars är detta jättebra, *bevakar* 26 jul, 2013 20:36 |
|
FantasyGirl
Elev |
Jag tycker att det var riktigt bra! Trots det, så hittade jag en del stavfel och en del meningar där du kunde ha tagit en paus (te. x genom att använda kommatecken).
Tänk också på att när du skriver en text så använder man inte "dom" utan "de" eller "dem". När en karaktär pratar däremot, är det okej att använda "dom". Skulle du kunna skriva en "mall" där man får läsa ett par meningar om vad berättelsen kommer att handla om? Det blir mycket lättare att veta om man är intresserad! Väldigt bra skrivet i alla fall, trots det jag skrev innan tycker jag att du väver samman texten på ett bra sätt, vilket gör den rolig och intressant att läsa! Bevakar.
26 jul, 2013 20:38 |
|
Ginny Potter<3
Elev |
tack jag vet att jag skriver dåligt så jag ska ändra på det. och han heter jonathan.
Soffan 26 jul, 2013 20:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny Potter<3: tack jag vet att jag skriver dåligt så jag ska ändra på det. och han heter jonathan. INTE dåligt, alla börjar någonstans, och förresten är det bra att få en liten puff på vägen dit 26 jul, 2013 21:18 |
|
FantasyGirl
Elev |
Ginny Potter♥ Du skrev absolut inte dåligt! Du har riktigt stor potential och jag längtar efter mer!
26 jul, 2013 21:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av FantasyGirl: Ginny Potter♥ Du skrev absolut inte dåligt! Du har riktigt stor potential och jag längtar efter mer! Kunde inte sagt det bättre♥♥^^ 26 jul, 2013 21:29 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Jag sa ju att du skulle lägga upp den
Jättespännande, vad är det för "katt" egentligen? Du skriver väldigt målande också, fortsätt! Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 27 jul, 2013 16:01 |
|
Tina
Elev |
Du skriver jättebra. Man sugs in i den. Jag bevakar. För det ska väl komma mer?
Smile and laugh 27 nov, 2013 17:35 |
|
Ginny Potter<3
Elev |
kanske ska se
tack Soffan 27 nov, 2013 18:24 |
Forum > Fanfiction > ett nytt liv
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen