Yggdrasil
Forum > Fanfiction > Yggdrasil
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
luna lovegood 21
Elev |
Namn: Yggdrasil
Författare: luna lovegood 21 Typ av text: fanfiction Färdigskriven: den dagen jag skriver ett kapitel innan jag lägger ut det.... Antal kapitel: vet inte.... Kanske... Max 50. Tidsperiod: vet inte... Inga Harry Potter karaktärer kommer uppkomma, eftersom den är typ fristående. Handling/prolog: Jag har alltid drömt om brevet. Brevet som ligger där i min brevlåda och är gjort av pergament. På brevet är det en bild på en sköld, som är uppdelad i fyra delar. En blå, en grön, en röd, och en gul. Men så blev det inte. Jag fick brevet på min 10-årsdag, inte på min 11. Brevet var inte av pergament, utan en... DJURHUD! Det stod på baksidan, där det inte är hår. Det stod att jag är antagen till Yggdrasil. Nordens trollkarlsskola. Rektorn var Tor Odensson. Tor Odensson? Jag menar, är han verkligen Tor, Odens son? Sen stod det att om ni läst Harry Potter, kommen ni bli förvånade. Den nordiska Trollkarlsvärlden är annorlunda. Haha, vad ironiskt! fast... Jag kunde inte tro det. Det fanns! Fast... Ville jag? Åka till något som jag inte visste fanns, och bo där? Bo i yggdrasil, världträdet? Visst, det skulle vara asgrymt, men tänk om man måste ha Vikingahjälm, och betee sig som en viking hela dagarna? Dricka mjöd, och ha konstiga lektioner? Nej aldrig! Jag har ju det ju bra här, med Ella och Maja och Alva och Mira. Jag kom och tänka på a synd det skulle vara om Maja om jag stack iväg. Hon älskar ju Harry Potter lika mycker som jag! Men egentligen, vad kan jag göra? Kan jag skita i det? Eller kan jag gå typ tre dagar, och sen kräva at åka hem? Nej, jag kan ju inte bete mig som ett småbarn. Men... Oj! Jag hade stått där ett tag nu. Och funderat. Han jag inte märkte hur stekhett det var, det är ju mitt i Juli... Jag gick in. "Men Kajsa, varför är du ute så länge?" Mamma..."du skulle ju bara hämta posten!" "Jag har fått ett konstigt brev..." Varför? Hon kommer inte tro det! "Vadå för brev?" sa min Jobbiga lillebror Simon. Jag kom coh tänka på ett bus jag och Maja har gjort. Att vi skrev i en bok på minecraft så här: hej jag heter Simon och jag är knäpp. Sen signerade vi, och eftersom han inte kan läsa så trodde han det stod: hej jag heter Simon och jag är bäst. Typ. "Em... Jag ska börja på en trolldomsskola..." "Hogwarts?!" Sa Simon, som iaf visste rätt mycket Harry Potter, även om han inte läst dem. "Nej, Yggdrasil", sa jag. "Yggdrasil? Världträdet?" Sa Pappa. "Ja, rektorn heter Tor Odensson..." sa jag. "Men visa brevet!" sa Simon. "Okej," sa jag, och visade tygbiten. Vad ska jag göra där egentligen? _______________________________________________ VillBullen1 eller Liv_Weasley läsa? Tror Bullen kommer känna igen sig. Kapitel 2 finns här: Spoiler: Tryck här för att visa! Spoiler: Tryck här för att visa! Spoiler: Tryck här för att visa! Spoiler: Tryck här för att visa! Spoiler: Tryck här för att visa! Spoiler: Tryck här för att visa! 11 jul, 2013 22:58
Detta inlägg ändrades senast 2013-07-13 kl. 22:50
|
|
KajsaRC2001
Elev |
11 jul, 2013 23:13 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Tack!^^
Kommer nog imorron, är för trött mu. 11 jul, 2013 23:20 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Spännande... I want to reed
12 jul, 2013 08:43 |
|
Bullen1
Elev |
12 jul, 2013 08:58 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Haha, först utspelade det sig mitt i vintern, men när jag kom på att du fyller år mitt i juli så tog jag Juli. OBS! Bullen heter inte Kajsa irl, hon heter ett annat namn på K. Men eftersom jag ville att det skulle handla om henne ändrade jag lite på namnet... Mn hennes lillebror heter Simon, jag heter M*** (jag är maja) min bästis heter M*** (Mira) hennes heter E*** (Ella) och A***(Alva) (Bullen, bli inte lessen för att jag inte skrev att du är min bästis, jag har många bästisar!) 12 jul, 2013 10:08 |
|
Bullen1
Elev |
12 jul, 2013 10:14 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Bra
Kapitel 1. Skolan började den... första augusti, och inte september. Nej! Så jag ska få mindre sommarlov? Åh men! Jag villl ju typ inte åka! Men ändå, Maja måste få veta! Jag ringer hem till henne! fast.. Är inte hon i danmark? Så jag ringer till hennes mobil! "Hej Maja! Du kan inte tro det!" "Vadå?" Jag hörde tråkigt vuxenprat i bakgrunden. "Jag ska börja på Yggdrasil!" "Yggdrasil? Världsträdet? Eller... Är det den trollkarlsskolan vi fick höra talas om?" "Ja! Jag ska börja där!" "Okej, okej, jag går från bordet, jag måste berätta!" sa Maja plötsligt. "Min förvåning var falsk! Man får inte brevet på sin födelsedag där, efter som det är orättvist att några får vänta! Du hade tur som fick det då, för alla får det på den 19:de! Och jag... Jag har vissa förmågor, stod det i brevet." "Vissa förmågor?" sa jag förvånat. "Ja, alltså inte så mycket. Men jag ska typ få börja i en särklass där." "Va? Starkas dig!" "Ja... De tror det, men om jag ser Yggdrasil tydligt, kan jag slippa det. För om man inte gör det, så har man lite magisk förmåga men inte mycket. Alltså måste jag ha mina glasögon på mig!" skämtade hon. Fast jag märkte att hon hade oro i rösten. Och jag förstår henne. Det här har vi drömt om så länge, och så har hon bara lite magi. Typ som en Ynk. "Men du är ingen mugglare i alla fall! sa jag för att få henne på bättre humör. "Ja, men... Jag vill inte vara som en ynk! Jag kommer väl få gå i en klass med barn som inte kan nånting, som inte kan prata än, går och sjunger hela dagarna, som... Masten!" Masten är avdelningen på vår skola för dem som har ett handikapp. "Nej! Det kommer gå! Maja, du vet att det finns dem som helt plötsligt gör ett stort bevis på att de är Magiker!" "Jag har gjort flera bevis! Det stod! Men de var så små! Jag är en nästan Ynk!" Hon var otröstelig. Stackars Maja! ___________________________________________________ Idèn om att jag är en halv-ynk är för att jag inte är har så många bevis på magi. 12 jul, 2013 10:52 |
|
Bullen1
Elev |
Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma...
12 jul, 2013 11:07 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Bullen1: Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma... Nänä, flygplanet då? Du fick flygplanet att lyfta med viljekraft! 12 jul, 2013 11:12 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen