Stenen
Forum > Fanfiction > Stenen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
luna lovegood 21
Elev |
Många känner till återuppväckningsstenen. Men få tror på den. Den här ff ska handla om mily, 12, vars syster har dött. hon hittar en sten på marken. Hon tycker den ser cool ut pch sparar den. Men hon märker att med den kan hon få systern att kännas nästan levande igen. Bara det att hon är lite dystrare, utan lika många skämt! Vi får följa Mily, hur hon inte förstår, och hur hennes samtal med Systern hjälper. Systern berättar mycket om dödsriket. Hon verkar inte tycka om det, men finns det en chans för Systern att komma tillbaka helt? Inte bara som en skugga av den hon var?
__________________________________________________ Vad tycker ni? Mera? Taggningar: Liv_Weasley Bullen1 Matilda weasley HorseQueen Ginny Weasley 100 frida longbottom Lizzy.P27 28 jun, 2013 21:08 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Ja skriv mer! Verkar jättebra
Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 28 jun, 2013 21:14 |
|
luna lovegood 21
Elev |
TacK! Men alla som (förmodligen) kommer klaga på att de är mer än en skugga när man återuppkallar dem, så vill jag säga: harrys föräldrar? Sirius? lupin? Jag menar, Harry såg dem, när han hade med sig stenen! Jag tror att det var stenen som typ väckte dem lite, fast kroppen inte följde med! Och de då liksom... Ändå var som vanligt... Jaja, men det är typ så det är i den här ff:en. Och Harry kastade ju det bara i skogen! Så Mily hittade den!
28 jun, 2013 21:20 |
|
Borttagen
|
Låter bra!
28 jun, 2013 22:03 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Låter spännande!
28 jun, 2013 22:09 |
|
Ginny Weasley 100
Elev |
28 jun, 2013 22:21 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Jag grät mig till sömns min första natt, på mitt andra år. Hogwarts hade varit Lunas favorit plats. Ända sen hon började, för tre år sedan nu. Hon var ett år äldre än mig. Hon var den bästa systern man kan ha! Jag fattar inte varför jag inte tog vara på de 12 år vi hade varit tillsammans. Det hade varit vi, vi, för alltid. Men ödet ville inte det. Luna hade lämnat dem, sjuk i cancer. Saint mungos hade inte nåt botemedel, fast jag hörde de säga att det fanns ett sätt att rädda henne. men han som tog hand om henne var mycket rasistisk, och ville inte testa mugglarmetoden. De sista orden hon sa var
"Sakna mig inte. Jag kommer tillbaks i ditt hjärta" men jag visste inte om det kunde gå 28 jun, 2013 23:26 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte super duper bra!
28 jun, 2013 23:30 |
|
Borttagen
|
Awesome!!!!!
29 jun, 2013 08:43 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Jättebra! Rasistiska trollkarlar...
Har ni tänkt på att mugglarvärlden nog är mer avancerad än i hp-böckerna? När vi har smartphones och kan messa har de ugglor... Men iaf, fortsätt! Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 29 jun, 2013 11:55 |
Forum > Fanfiction > Stenen
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen