Elli Dochwick
Forum > Fanfiction > Elli Dochwick
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
elliwassabi
Elev |
Det här är min första fanfiction så ifall ni har något tips för att få den ännu bättre så säg till!
Huvud karaktär: Ellinor Dochwick (Elli) Handling: Elli är en vanlig HP älskande tjej tills hennes bästa vän flyttar till England och får ett Hogwarts brev. Det dröjer inte länge innan hon också får ett brev till Hogwarts skola for Häxkonster och Trolldom! Rating: Vet inte riktigt, kommer inte innehålla våld vad jag har tänkt, kanske PG. Färdigskriven: inte på långa vägar Kapitel: inte en aning, många blir det iallafall! Denna fanfiction är tillägnad Zildisis C3R4 Johannes Ravenclaw Manda_gryffindor Elzyii Denna fanfiction hör också ihop med C3R4's fanfiction! Prolog: Jag satte mig tyst på sängen. Tog upp boken och började undra varför Claras namn fanns i 'Harry Potter och Fenixorden'. Jag bläddrade några sidor framåt. Där fanns mitt namn. Elli Dochwick. Vad gjorde jag i Dumbledores armé? Vad i... Mina tankar av bröts av ett krafsande ljud på fönstret, och där var Cat. Claras uggla kom. I brevet stog det: 'Idag har jag varit i Diagongränden. Jag träffade Fred o George, Harry, Hermione, Ron och Ginny. DOM FINNS PÅ RIKTIGT! Jag köpte lite trollkarsgodis till dig. Men dela med Zilda! Saknar dig!' Jag skrev hastigt tillbaka: 'Mitt namn finns i Dumbledores Armé! Jag kanske också får brevet!' Jag knöt fast mitt papper på Cats ena "fot" och hon flög iväg. Jag lade mig på den mjukt fjädrade sängen och fortsatte läsa. Försökte att hitta mitt namn. Om och om igen. Kapitel 1: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33329&page=2 Kapitel 2: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33329&page=3 Kapitel 3: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33329&page=4 Hola Jordinvånare 23 jun, 2013 14:53
Detta inlägg ändrades senast 2013-09-17 kl. 20:29
|
|
luna lovegood 21
Elev |
Åh! Bra!!! Mera?
23 jun, 2013 15:10 |
|
elliwassabi
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Åh! Bra!!! Mera? Jag jobbar på första kapitlet! ^^ Hola Jordinvånare 23 jun, 2013 15:32 |
|
Zildisis
Elev |
Tjohoo! Jag ska göra en!!
Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.< http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png 23 jun, 2013 19:27 |
|
elliwassabi
Elev |
Skrivet av Zildisis: Tjohoo! Jag ska göra en!! Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.< Jag sa ju det! Fortsätt som jag har gjort. Efter Claras!!! SNÄLLA!!! Hola Jordinvånare 23 jun, 2013 19:31 |
|
Zildisis
Elev |
Skrivet av elliwassabi: Skrivet av Zildisis: Tjohoo! Jag ska göra en!! Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.< Jag sa ju det! Fortsätt som jag har gjort. Efter Claras!!! SNÄLLA!!! Vad menar du? :O http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png 23 jun, 2013 19:35 |
|
elliwassabi
Elev |
Skrivet av Zildisis: Skrivet av elliwassabi: Skrivet av Zildisis: Tjohoo! Jag ska göra en!! Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.< Jag sa ju det! Fortsätt som jag har gjort. Efter Claras!!! SNÄLLA!!! Vad menar du? :O Alltså efter att hon har åkt till England och fått sitt brev osv. Som jag gjorde. Börja med att du kommer förbi och äter godis eller nåt XD Hola Jordinvånare 23 jun, 2013 19:37 |
|
Zildisis
Elev |
Jaa! Jag hade tänkt det
http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png 23 jun, 2013 19:39 |
|
elliwassabi
Elev |
Det är okej för mig. Och nu säger vi att Clara också tycker det XD Hola Jordinvånare 23 jun, 2013 19:40 |
|
Zildisis
Elev |
Jag tänker fråga henne även om du säger att hon tycker att det är ok! http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png 23 jun, 2013 19:42 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen