Clara Kalenhed!
Forum > Fanfiction > Clara Kalenhed!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
C3R4
Elev |
Denhär är min första ff så jag skulle vilja ha kommentarer om vad som kan göras bättre.
Jag har taggat personer som jag skulle vilja läste. Zildisis elliwassabi Johannes Ravenclaw Manda_gryffindor Elzyii Huvudperson: Clara Familj: Fanny, mamma, pappa Kalenhed Rank: G vet inte riktigt det kommer inte vara så mycket vold Kapitel: vet inte Färdigskriven: nix, nopp, nej Form: jag form Prolog Så alla böcker är utlästa och jag har sätt alla åtta filmer. Tråkigt det var så man ville gråta. Jag var helt försjunken i tankar när mamma kom in. - Clara gumman du måste släcka det är skolavslutning i morgon. Just det! Det är skolavslutning imorgon." Aaaah jag har inget och ha på mig" jag härmade Sylvia i mitt huvud och jag somnade med ett flin på läpparna. - Clara......! CLARA!!!! Det är frukost. Skrek pappa. - jag kommer suris! Skrek jag tillbaka. Jag tog på mig morgonrocken och gick ut. På vägen ut tänkte jag "tänk den som hade turen att börja på Hogwarts. Jag skulle hoppas om jag inte visste att det var en saga". - jag gör så att blommorna blommar... Jag kollar på blommorna och märker att de är vissna. Men nästa ögonblick så blommar de igen. - hm... Konstigt. mumlade jag. - vad är konstigt? Sa Fanny. - jo förut var blommorna vissna och nu blommar de igen. - du såg nog bara i syne. Sa mamma. Jo förresten vi ska åka till England. - Åååååå vad kul!!! Utbrast jag och Fanny. - Hur länge ska vi vara där? - Jooo vi ska inte resa bort. Vi ska flytta...... Sa mamma hoppas ni gillar ♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡ 18 jun, 2013 12:58 |
|
KajsaRC2001
Elev |
18 jun, 2013 14:12 |
|
Elzyii
Elev |
Är det HP relaterat? 8D
Klart jag är på! Tack för att du taggade just mig förresten, det betyder mycket ♥ Nu till min kommentar ang berättelsen: ÅÅÅH VAD SPÄNNANDE 8D Men det gick alldeles för fort att läsa, så nu måste du skriva ett till kapitel snart igen, jag vill ju fortsätta läsa ju Haha fattar inte hur du kan orka läsa mina cp långa tråkiga kapitel, du var jätte duktig på att skriva händelserikt tyckte jag (Något jag inte är) och man fick lära känna Clara lite trots att kapitlet var kort. Hur ser hon ut? NÄR kommer nästa. P.s Kom ihåg att ha med Draco.... ♥ (a) SKITBRA! Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 18 jun, 2013 14:56 |
|
C3R4
Elev |
Skrivet av Elzyii: Är det HP relaterat? 8D Klart jag är på! Tack för att du taggade just mig förresten, det betyder mycket ♥ Nu till min kommentar ang berättelsen: ÅÅÅH VAD SPÄNNANDE 8D Men det gick alldeles för fort att läsa, så nu måste du skriva ett till kapitel snart igen, jag vill ju fortsätta läsa ju Haha fattar inte hur du kan orka läsa mina cp långa tråkiga kapitel, du var jätte duktig på att skriva händelserikt tyckte jag (Något jag inte är) och man fick lära känna Clara lite trots att kapitlet var kort. Hur ser hon ut? NÄR kommer nästa. P.s Kom ihåg att ha med Draco.... ♥ (a) SKITBRA! Ja Draco kommer va med.och jag jobbar på nästa kapitel redan men jag har alt på papper och inte färdigskrivet så jag vet inte när nästa kommer jag tror imorgon. Kanske idag. ♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡ 18 jun, 2013 15:18 |
|
Elzyii
Elev |
Okej!!!
Det ser jag FRAM emot Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 18 jun, 2013 16:06 |
|
Zildisis
Elev |
Bra Claraaaaa!!!
http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png 18 jun, 2013 17:38 |
|
C3R4
Elev |
Taaaaaaack Ziiiiiiilda !!!!
♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡ 18 jun, 2013 17:54 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Braaa!!! Mera??
(Tycker om när det är såkort!) 18 jun, 2013 18:03 |
|
elliwassabi
Elev |
Bravo
Tack för tagen CLARRRRRRA!!!!!!!! Längtar på meeeeeeeeeer Lilla ff läsar tjejen gör nu en egen ff Längtar efter Dracooooooo ♥ Hola Jordinvånare 18 jun, 2013 18:16 |
|
C3R4
Elev |
Skrivet av elliwassabi: Bravo Tack för tagen CLARRRRRRA!!!!!!!! Längtar på meeeeeeeeeer Lilla ff läsar tjejen gör nu en egen ff Längtar efter Dracooooooo ♥ Tack Elliiiiiiiiiiiiiiiiii! Fakta om clara: Hårfärg: brun blond gyllne. Ögonfägnad: grå grön blå Övrigt: jättebra på att rapa och älskar att äta glass Ni får två kapitel för jag kommer inte skriva på två veckor. Kap 1 brevet. Jag var på väg bort från alt. Mitt hus, rummet, klassen och mina bästisar Elli Zilda och Linda. Jag skulle sakna de. För även fast jag lätt skulle kunna få nya vänner så skulle jag altid sakna de gamla. Jag tog upp en bild från förra året, jag stog i mitten och Zilda och Linda var bredvid mig. Jag log och kände något salt i munnen och märkte att jag grät. Mina föräldrar hade köpt en villa inte långt från London. Jag hade fått ett stort sovrum med en liten vägg emellan så det blev som två rum. Jag hade tänkt att den stora delen ska bli bibliotek och den andra sovrum. Jag hade precis kommit och hade bara hunnit packa upp min säng, det var på sängen jag nu satt. Jag satt och tänkte när jag hörde något krafsa på fönstret. Jag vände mig om och såg en brun kattuggla. Ugglan hade något fäst i foten och när jag tittade närmare såg jag att det var ett brev. Jag öppnade fönstret och lät ugglan komma in. Jag tog loss brevet och märkte nästan direkt det röda Hogwarts emblemet. - JAAAAAA!!!!!! Skrek jag och rusade ner för trapporna. Jag berättade för mamma vad som hade hänt. - du det kan ju va någon don skämtar... Sa mamma. - ja, jag tänkte på det först men vem vet var vi bor - jag vet ju knappt - och det kom med en uggla. Och jag har inte sätt några djuraffärer som säljer ugglor. - Ja, men Grattis jag är stum. - jag vill sms:a Zilda och Elli . Jag klickade på gruppen med Zildis och Elli. Ni kan aldrig gissa vad som har hänt. ELLI-Du har fått nya vänner och glömt oss? ZILDIS -Nej om hon hade glömt oss skulle hon inte sms:a knäppo. Jag ska berätta. Nej jag har inte fått nya vänner jag har just kommit. Och jag skulle ändå aldrig kunna glömma er. Me kolla på denhär. Jag tog en bild på brevet och skickade. ZILDIS-är det äkta för du vet att det är förbjudet med pitatkopiering. Det trodde jag inte om dig! Flämt! ELLI - fläjmt, dubbel fläjmt! Nej det ÄR äkta och det är det som är så coolt. ZILDIS - äkta som i jag skrev ut det eller äkta det kom med en uggla? Äkta som jag fick den med en uggla vill ni se den? den heter cat. BÅDA - ja!!! Jag försökte få några bra bilder på cat men misslyckades. Jag skickar en sådär bild men det var de bästa jag kunde få. Den blev sådär. Men nu måste ni också köpa ugglor. För hur ska ni annars kunna skriva tillbaka. ELLI - men du glömde att vi är i Sverige och där säljs de inte på burk. ZILDIS - hah!! Men det måste väl finnas en svensk diagongränden. Eller? I så fall får väl vi åka till London för att köpa en. - Clara maten är klar! Ropar mamma i från köket. - jag kommer! Svarar jag. Måste gå. Hörs. Jag låg i min säg och läste brevet igen. Jag läste brevet uppochner för det kan finnas grejer som man missar när man läser. Det har jag lärt mig av Luna. Och då ramlade ett litet kuvert ut. Kära miss Kalenhed du måste skicka tillbaka ugglan med ditt svar innan den 17/7 . / Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore rektor på Hogwarts. P. S. Du får behålla ugglan och i påsen finns det flammpulver. - Mamma jag fick ugglan! - Grattis vad heter den? - den heter Cat. Kapitel 2 diagongränden - Mamma. - Ja vad är det gumman? - Mina skolböcker. - Ja? - vi har inte köpt några skolböcker än. Och man får de inte som i Sverige. Vi börjar ju i över morgon. - ok ska vi till diagongränden har du flammpulver? - Ja men det räcker nog bara till en person. - ok du får åka. Det är ju du som är häxan i familjen. - Diagongränden! Det kändes som om något kvävde mig men precis när jag började oroa mig så kom jag ut ur spisen. Jag ramlade in i någon. Alt snurrade och sen blev det svart. När jag vaknade så såg jag ett par gröna ögon nyfiket titta på mig. En tjej som såg ut att vara i min ålder, två killar som var identiska (jag slår vad om att de hade lika många fräknar) en lite yngre med samma eldröda hår som flickan och pojkarna och en till tjej med brunt burrigt hår kollade också. - slog du dig? Det var flickan med det bruna håret som pratade. - inte så farligt men jag kommer nog att få en rejäl bula. Svarade jag. - ok kan du gå? du slog i huvudet ganska rejält. Sa pojken med det gröna ögonen. - ja. jag kan gå. Sade jag med en sur ton. men vilka är mina räddare vi måste ju vara formella. Sade jag och alla började skratta. - Vi är Fred och George Weasley sade tvillingarna i kör. - Då måste du vara Ron och du Ginny sade jag och nickade till killen och tjejen. Och du är Harry Potter, trevligt att träffas sade jag. -Och vem är hon da ? Sa en av tvillingarna Weasley och flinade. - Hon är Hermione Jean Granger går i elevhemmet gryffindor tillsammans med er. - inte mig jag ska börjar på Hogwarts i år. Inflikade Ginny. - Ok inte med Ginny hon är bäst i hela er årskurs och hon lyssnar tilochmed på trollkonsthistorialektionerna. Förövrigt så har hon muggar föräldrar som är tandläkare. - Hu.. Hur... Hur visste du det? Sa Hermione chockat. - Jag har läst det. - Hermione jag tror vi har hittat någon som är mer bokslukare än du. Sa Ron till Hermione. - akta dig Ron jag vet vad du är rädd för så jag skulle kunna ploppa fram en spindel nån gång. - Dethär börjar bli läskigt. Hur kan du veta så mycket om oss? Sa Harry misstänksamt. - Jag Har läst det i böckerna. - vilka böcker?? - Hp böckerna såklart. Fast jag trodde att ni bara var en saga. - En saga? Fred och George försökte se sårade ut men misslyckades totalt så alla brast i skratt igen. - men nu kanske du ska berätta för oss vem du e så att vi vet att du inte är Malfoys spion. Sa Fred.... eller George - lung ni kan vara säkra på att jag inte spionerar på er åt Malfoy. dessutom så efter vad jag har läst så är det inte något jag skulle göra med flit, hans familj är ju dösdätare förtusan. - jag säger bara att hon är läskigare än Hermione. Hörde jag ron viska till Harry. - Ron spindlarna. Jag vet att tjejer kan komma in i killarnas sovsal så att lägga en spindel i din säg vore ganska lätt för mig. Men att lägga klipulver i min säng blir nog svårt för dig efter som du inte kan komma in i tjejernas sovsalar. Om jag kommer i gryffindor devilsäga. Förlåt att jag svamlar jag är bra nervös. - Varför är du nervös? frågade Hermione. - Joo för att ni är mina och mina svenska kompisars största idoler. - Jaaa det förklarar ju saken sa Ron med ironi. - kan vi gå och köpa böcker sa jag för jag ville inte bråka med Ron det första jag gjorde. ♡2NE1♡BIGBANG♡akmu♡ 18 jun, 2013 18:52 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen