Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tessie Gromford - last year at Hogwarts [SV]

Forum > Fanfiction > Tessie Gromford - last year at Hogwarts [SV]

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Okeej! Här har vi en ny fanfic som jag tänkte starta! ^^

Titel: Tessie Gromford - last year at Hogwarts [SV]
Rating: G tror jag...
Färdigskriven: Nej!
Handling: Tessie Gromford ska börja sitt absolut sista år på Hogwarts.
Det känns overkligt. Hon går i Gryffindor med sina närmsta vänner Harry, Ron och Hermione.
Allting blir ganska jobbigt när FUTT-proven och alla quidditchträningar kommer omkring.
Tessie känner att hon behöver ta det lite lugnt.
En dag går hon till biblioteket för att få ta det lugnt.
Det sitter en pojke där inne också.
En som hon inte känner igen.
Han går tydligen också i Gryffindor utan att hon märkt honom...
De lär känna varandra, och Tessie börjar få känslor för honom.
Men vem är han och varför har hon inte sett honom förut?
Det får du se om du börjar läsa!

Så, någon som vill läsa då?

28 maj, 2013 18:08

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


Jag vill!
Värkar jättebra!

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

29 maj, 2013 21:29

Borttagen

Avatar


Låter jätte bra ;D

29 maj, 2013 23:57

Borttagen

Avatar


Sorry för att jag inte skrivit...

Men här kommer ett kapitel!

OBS. Voldemort finns inte (Dumbledore lever alltså, men Harrys föräldrar är döda...)


Kapitel 1



Tessie klev på det röda tåget.
Det bubblade i magen av lycka. Fast någonstans där inne så sa en röst att om ett ynka år så tog resan på Hogwarts slut.
Hemskt. Det var vad det var.

Hon sköt undan tanken för ett ögonblick för att leta reda på en plats.
Till sin förvåning upptäckte hon att hon blockerat upp ingången till tåget när hon stått och drömt.
Några nya förstaårselever stod med ivriga ögon och väntade bakom henne.
"Oj, ursäkta", sa hon och rodnande lätt, medan hon småsprang längre in i tåget.
Hon pustade ut när hon såg att Harry, Ginny, Ron och Hermione satt i en kupé lite längre bort.
"Där är ni", sa Tessie och damp ner bredvid Hermione.
"Var har du varit", frågade Hermione. "Vi har väntat ett tag nu", fortsatte hon med ironisk röst.
Tessie fnissade. Hermione brukade ärligt talat nästan aldrig ha ironisk röst.
"Fnissa du", sa Hermione sedan. "Vi har varit oroliga."
Fnisset gick över till skratt, och snart skrattade hela kupén.
Folk gav lite konstiga blickar när de gick förbi den skrattande kupén, men det brydde sig ingen om.
De skulle ju faktiskt till Hogwarts nu.


FÖRLÅT FÖRLÅT FÖR KORT KAPITEL MEN TYVÄRR TYVÄRR SÅ HINNER JAG INTE MER ♥

10 jun, 2013 20:12

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


Jättebra!!

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

11 jun, 2013 18:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av chokladgrodan:D:
Jättebra!!


TAACK ♥

11 jun, 2013 19:04

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av chokladgrodan:D:
Jättebra!!


TAACK ♥


only the truth

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

11 jun, 2013 19:09

Borttagen

Avatar


FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT MEN JAG ÄR SÄMST PÅ ATT UPPDATERA... Aja, här är ett nytt kapitel:


Kapitel 2



Sakta stannade tåget vid stationen.
Tessie skyndade sig ut genom myllret av elever och fick syn på Hagrid.
Hon visste att hon hade lite bråttom till vagnarna, men hon måste bara få säga 'hej' till Hagrid.
"Nämen e det inte lilla Tessie?", sa den mörka rösten när hon närmade sig honom.
"Jag är inte liten längre!", svarade Tessie.
"Eller jo, jämfört med dig så", sa hon sedan och skrattade.
"Ja, du kommer alltid vara 'lilla Tessie' för mej", sa Hagrid och log.
"Ses Hagrid!", sa Tessie och försvann in i myllret av elever igen.

Tessie hittade vagnen där Hermione, Ron och Harry satt.
"Undrar var det här året kommer att bjuda på?", sa hon när Tessie när hon satt sig.
"Ja, det kan man undra", sa Harry.
Helt plötsligt kurrade Rons mage.
"Jag hoppas det kan bjuda mat", sa han och såg på sin mage.
"Du tänker bara på mat Ron", sa Hermione och himlade med ögonen.
"Jag kan inte hjälpa att jag nästan alltid tänker på mat", sa Ron.
"Ron, du tänker alltid på mat", sa Tessie och flinade.
"Sak samma; nästan alltid och alltid är inte så olika", svarade Ron.
"Äh, jag bara skoja, fattar du väl?", sa Tessie och log.
Ron skrattade för sig själv.
"Ja, ni är ju experter på det."
Sedan började en ivrig diskussion om chokladgrodor i vagnen.



Förlåt för kort kapitel, har jättebråttom... ♥

27 jun, 2013 15:41

Sagush01
Elev

Avatar


BraBraa ♥


Saaga häär :**

27 jun, 2013 16:54

Borttagen

Avatar


Skrivet av Sagush01:
BraBraa ♥



Tack så mycket! ♥

27 jun, 2013 18:17

Forum > Fanfiction > Tessie Gromford - last year at Hogwarts [SV]

Du får inte svara på den här tråden.