Familjen Potters sista timmar
Forum > Fanfiction > Familjen Potters sista timmar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tossan
Elev |
Jag hade tänkt posta min novell om familjen Potters sista dag i Godrics hallow. Historien följer Hp-böckernas beskrivning ganska väl om hur händelserna utspelades, men jag har valt att göra en skillnad från ursprungshistorien, i min version har familjen Potter tillgång till osynlighetsmanteln. Om man inte har läst/sett bok tre (fången från Azkaban) än, kan en del spoilers förekomma, jag tänker dock inte censurera novellen, utan det är upp till var och en att avgöra ifall man vill läsa novellen eller inte.
Jag skulle nog anse att novellen kommer att ligga på en rating vid ungefär PG-13, beroende på hur känslig man är som person. Jag postar den första delen alldeles strax! Lämna gärna kommentarer! Trevlig lässtund på er 27 maj, 2013 18:47 |
|
Borttagen
|
Läser gärna 8D
27 maj, 2013 18:57 |
|
Tossan
Elev |
Del 1
Lily Potter hade en dålig dag. Kanske berodde det på att lilla Harry hade väckt henne tre gånger under natten, eller berodde det på det kusliga utomhus vädret. Hon kände sig rastlös och orolig. Det var som om hon hade något tungt hängande över sig, men hon kunde inte sätta fingret på vad det var. Hon önskade att James hade varit hemma så att hon kunde krypa upp i hans trygga famn och bara ligga där och lyssna på hans hjärtslag. Men James var inte hemma. Varje gång som James var ute kände Lily en stor förtvivlan och rädsla för att det skulle hända honom något. Hon försökte intala sig själv att det var lugnt, James var med Dumbeldore, han skulle hämta osynlighetsmanteln, och därefter skulle de inte behöva sitta fast i deras osynliga hus dag ut och ända. Men hur mycket hon än försökte intala sig själv att James var trygg och utom fara, kunde hon inte riktigt slappna av förrän hon såg honom på tröskeln igen. Ett barnskrik följt av ett ljud som endast kunde tolkas som ett kattskrik väckte Lily från sina funderingar. Ute i vardagsrummet hade Harry råkat köra på familjens katt med sin leksakskvast och katten spottade och fräste tillbaks mot den lille pojken. Lily rusade ut i vardagsrummet för att få stopp på oroligheterna, bara för att själv nästan bli påkörd av en blixtsnabb Harry Potter. Några timmar senare satt Lily och försökte mata sin son med köttfärsås och makaroner, men lille Harry vägrade att äta det som huset bjöd på och ville bara ha chokladgrodor. Lily log mot sin son, han var så lik sin far. Tankarna på James gjorde att klumpen i Lilys mage återigen började att växa. I normala fall när James var borta var Lily orolig, men idag var det värre än vanligt. Hon hade en känsla av att något var mycket fel. Kanske berodde det på att de nyss hade bytt hemlighetsväktare? Innan hade Sirius Black, familjens bästa vän och Harrys gudfar sett till att deras hus var osynligt för omvärlden. Men häromdagen hade de bytt till Peter Pettigrew, en liten trollkarl som inte hade alls samma pondus och kunskap som Sirius. Lily var rädd att de hade gjort fel val när de valde Peter, men Sirius hade insisterat. Kanske skulle hon höra av sig till Peter efter att Harry hade ätit upp, bara så att allting stod rätt till? 27 maj, 2013 19:18 |
|
TedLupin
Elev |
Jättebra! Fortsätt
"I'm one of those miserable people who can't socialize with normal people. That's why." 30 maj, 2013 00:06 |
|
Tossan
Elev |
Del 2
Efter ett mödosamt arbete med att få Harry att äta upp sin mat gick Lily in till den öppna spisen i vardagsrummet. Hon tog lite flampulver och stack in huvudet i elden. Det nästa hon såg var ett litet unket vardagsrum. Mitt i rummet stod en dammig gammal soffa och i denna satt en vresig liten man. Peter såg förvånad ut över att se henne. Vid åsynen av henne hoppade han till som om han hade upplevt en mycket otrevlig överraskning. Han hämtade sig dock mycket snabbt och sprang kvickt fram till eldstaden för att tala. När Lily kunde se Peters ansikte blev hon förvånad. Ansiktet uttryckte en stor sorg och han såg på henne med en blick fylld med medlidande. Som om han visste att något ont snart skulle hända henne och kasta hennes liv i större misär än vad det redan var. Lily blev lite rädd av det hon kunde avläsa ur Peters ansikte. ”Hej Lily, vilken trevlig överraskning” sade Peter med stor motvilja. Det var som om han blev illamående av hennes sällskap och Lily kunde inte förstå varför. ”Goddag Peter, står allt rätt till?” svarade hon tillbaks, med uppriktig oro. ”Oja, oja, varför skulle det inte göra det?” svarade han med en tvetydig röst. Klumpen i Lilys mage växte sig allt större. Hon fick en bestämd känsla av att någonting inte stod helt rätt till med Peter. ”Hur går det med hemlighetsvaktandet, kan du hantera pressen, är allting som det ska?” frågade Lily. Dessa ord hade en stor effekt på Peter. Stora svettdroppar började bildas på hans panna och hans normalt utåtstående ögon såg ut som om de skulle hoppa ut från ögonhålorna. Lily blev förfärad över Peters reaktion och panikartade känslor började gro inom henne. Vad hade Peter gjort? ”Vad är det för fel Peter?” sade hon skräckslaget. ”Inget, inget fel alls” pressades fram av Peter. ”Allting är precis som det ska, det är nog bara pressen som får mig att reagera så här” fortsatte han snabbt. ”Du Lily, jag måste gå, har möte med fenixorden och så, hälsa James!” Lily hajade till, men Peter hade redan lämnat rummet. Hon ropade ut hans namn några gånger, men han återvände aldrig till hennes huvud i elden. Om det inte hade varit för att Harry satt helt oskyddad i barnstolen hade hon transporterat sig raka vägen in i Peters hus och tagit reda på vad det var som stod på... 30 maj, 2013 12:33 |
|
Borttagen
|
Oj! Läste det första kapitlet och hann inte kommentera, du skriver jättebra!
30 maj, 2013 14:53 |
|
Tossan
Elev |
Skrivet av Borttagen: Oj! Läste det första kapitlet och hann inte kommentera, du skriver jättebra! Tack! 30 maj, 2013 15:23 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Mer tossan! Du ärju bra på att skriva!
30 maj, 2013 17:41 |
|
Tossan
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Mer tossan! Du ärju bra på att skriva! Taack Btw, gillar din profil, den är flummigt bra 30 maj, 2013 18:04 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Tossan: Skrivet av luna lovegood 21: Mer tossan! Du ärju bra på att skriva! Taack Btw, gillar din profil, den är flummigt bra Vet... Bara flööma lite... 30 maj, 2013 18:05 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen