Vet inte vart jag ska lägga detta
Forum > Harry Potter > Vet inte vart jag ska lägga detta
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
(Ni får flytta tråden om ni vill).
Är det någon mer än jag som känner sig kluven i det här med elevhem? Jag har aldrig riktigt vetat vilket elevhem jag vill hamna i. Jag vet att ni säkert kommer säga: "Men gud, det är bara på låtsats jeffla no-life" men ... shutup isåfall. Mitt senaste elevhemstest visade att jag är någon slags blandning mellan Hufflepuff och Ravenclaw och tills viss del Gryffindor. Någon mer än jag som är någon slags ... mix av allt? x'D Jag kanske bara svamlar men ... eh. DISKUTERA. och hänvisa mig gärna till nån tråd om det redan finns någon 26 maj, 2013 17:36 |
|
Borttagen
|
Ja du jag kan vara en blandning av vissa förmågor från elevhemen men känner mig inte som jag hör hemma just där
26 maj, 2013 19:51 |
|
Borttagen
|
Jag har också lite svårt för att bestämma mig för vilket elevhem jag vill tillhöra. Jag vet bara att jag inte vill tillhöra Gryffindor eftersom jag inte tror att jag personlighetsmässigt kommer att passa in/trivas där. Det beror inte på att jag tycker att Gryffindor är sämre eller liknande men det känns helt enkelt inte som jag.
Alla hör nog hemma i alla elevhem till en viss grad, det finns nog ingen som är helt stereotypiskt för ett elevhem. Sen tror jag också att det här med sorteringen är en självuppfyllande profetia. Om du sorteras in i ett elevhem med vissa ideal och sen spenderar större delen av sju år i det här elevhemmet så kommer du med stor sannolikhet att till viss del anpassa dig efter de idealen. 26 maj, 2013 20:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag har också lite svårt för att bestämma mig för vilket elevhem jag vill tillhöra. Jag vet bara att jag inte vill tillhöra Gryffindor eftersom jag inte tror att jag personlighetsmässigt kommer att passa in/trivas där. Det beror inte på att jag tycker att Gryffindor är sämre eller liknande men det känns helt enkelt inte som jag. Alla hör nog hemma i alla elevhem till en viss grad, det finns nog ingen som är helt stereotypiskt för ett elevhem. Sen tror jag också att det här med sorteringen är en självuppfyllande profetia. Om du sorteras in i ett elevhem med vissa ideal och sen spenderar större delen av sju år i det här elevhemmet så kommer du med stor sannolikhet att till viss del anpassa dig efter de idealen. Jo, det har du ju rätt i c: 26 maj, 2013 20:52 |
|
salinix55
Elev |
Jag är en Gryffelclaw, jag är i Gryffindor på mugglis, i ravenclaw på pottermore och jag har gjort två test på internet ett hamnade jag i Gryffindor och ett hamnade jag i Huffelpuff, jag känner mig allmänt hemma i Gryffindor men de skulle jag säkert göra i både hufflepuff och ravenclaw också, men jag vet att jag inte passar i Slytherin
27 maj, 2013 10:07 |
|
Borttagen
|
Jag är nog en Huffengryff tror jag!
27 maj, 2013 18:25 |
|
viktor
Elev |
Räven Ravenpuff!
Fast ganska mycket mer Hufflepuff än Ravenclaw! ^^ 27 maj, 2013 18:29 |
Forum > Harry Potter > Vet inte vart jag ska lägga detta
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen