Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter, Draco Malfoy & Cara Delevingne - Kär i fiendens dotter.

Forum > Fanfiction > Harry Potter, Draco Malfoy & Cara Delevingne - Kär i fiendens dotter.

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Nu håller jag på att skriva 3 FF's samtidigt, jag gör detta för jag får idéer och jag vill skriva (för det är kul). Hoppas ni gillar denna FF, läs gärna Drassica och The Dark Angel Lord. [SV]

Namn: Harry Potter, Draco Malfoy & Cara Delevingne - Kär i fiendens dotter.
Genre: kärlek, vänskap, hat
Språk: Svenska, lite Engelska
Rating: PG-13. (Ord och handlingar som inte passar den minsta kan förekomma.)
Kapitel: 2.
Handling: Voldemort har förlorat sina krafter efter har försökt döda Harry Potter, men trotts allt så överlever Voldemort och är ute på fri fot. Voldemort har en värdefull sak som han älskar mest i hela världen, hans dotter Cara. Men han förlorade henne efter att ha förlorat sina krafter. Någon lyckas ta Cara dagen Voldemort förlorade sina krafter.
Cara bor nu med Severus Snape, fast det är konstigt eftersom hon inte har samma efter namn eller varken liknar honom. Han säger att hon fick sin mammas utseende och efter namn.
Cara börjar sitt femte år på Hogwarts, händer det mystiska saker. Hon hör röster, drömmer om en man. Hon berättar inte till någon inte ens till hennes egen pappa. Hon tycker det är löjligt. Cara är också ovanliga hon kan göra saker som ingen annan kan, hon kan skada människor riktigt illa, hon kan prata med ormar, hon kan trolla utan sitt trollspö och mycket, mycket mer.
Cara är också bästa vän med Draco Malfoy, Harry Potter, Ron Weasley och Hermione Granger. Cara försöker göra så Draco och Harry blir vänner, lyckas hon?


Cara Delevingne:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fus.cdn002.fansshare.com%2Fphotos%2Fcaradelevingne%2Fcara-delevingne-fullsize-193547919.jpg

Låter den bra? ♥

24 maj, 2013 10:20

Detta inlägg ändrades senast 2013-05-25 kl. 18:45
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


Brrraaa fortsätt ....

24 maj, 2013 14:50

Borttagen

Avatar


Kapitel 1 - Du är den vackraste jag har sett!

"Cara, kom ner nu." Ropade pappa ner ifrån, han lät allvarlig i rösten.
"Jag kommer pappa." Svarade jag, jag tog min dagbok och sedan sprang jag ner till pappa som stod och glodde på mig när jag kom ner.
"Vad? Är det inte snyggt?" Jag kollade på honom allvarligt, men han nickade strängt bara.
"Du är hur vacker som helst, men för 500 hundrade gången du ska till skolan inte till en fest." Pappa lät jätte sträng i rösten.
"Jag lovar, jag ska byta om så fort jag kommer dit." Sade jag och snabbt gick och ställde mig vid pappa som slängde ett par stränga blickar mitt röda läppstift jag har på läpparna.
(Klicka här för att se hur Cara ser ut.)
"Pappa jag lovade, du vet att när jag..." jag avbröts av pappa som nu öppnade ytter dörren så vi kom ut i den friska luften sedan åka iväg till Hogwarts Expressen
"Efter dig min sköna." Sade han och höll dörren åt mig, "tack" sa jag kort och tog min svarta skolväska som låg på golvet vid ytter dörren.
Pappa kom ut efter mig och stängde dörren med en rejäl smäll.

-

"Vi ses i skolan pappa."
Jag kramade om pappa och efter ett par minuter släppte jag om taget och såg att Draco komma.
"Oj, där är Draco, bäst att går till honom. Vi ses sen pappa." Sade jag snabbt och kysste pappa på hans högra kind, sedan sprang jag mot Draco som stod i folk massan och försökte tränga sig in i tåget.
Jag stannade bakom Draco, han la inte märke till mig.
"Hej Darco." Halv-ropa jag i hans öra, han ryckte och vände sig om. Han såg skräckslagen ut.
"Cara, du skrämde livet ur mig" han la sin hand på sin bröst och andades djupt. Jag började flina och snabbt slängde jag mig in till hans kalla famn. Jag kramade om hon i några sekunder och släppte taget igen.
"Haha, jag har saknat dig. Har du saknat mig?" Jag försökte låta allvarlig fast jag började skratta.
"Vad tror du, jag har saknat dig mest. Jag har inte haft kul på hela sommaren." Han vände sig om och försökte tränga sig in i folkmassan igen.
Ordet kul passade inte in med Draco. Han vågade aldrig bryta på en ända regel. Där emot var jag Serevus Snapes dotter, som är lärare i försvar i svartkonster och ledare över Slytherin-hemmet. Jag bryter alla skollag under en hel termin, pappa brukar alltid bli arg och sur men förlåter mig ändå.
Darco hade äntligen gått ombord på tåget och det hade jag med. Vi försökte nu leta efter en tom kupé, efter ett par minuter letande hittade jag Hermione , Harry och Ron.
"Draco följ med mig in" sa jag och försökte dra in honom med mig. Men han lyckades knuffa undan min hand.
"Jag skulle hellre dö." Sade han argt och försvann in i folkmassan igen. Han bara lämnade mig där. Typiskt Draco.
Jag öppnade dörren till kupén och gick in.
"Hej på er" jag suckade och sjönk ner i den lediga platsen vid Harry.
"Hej, Cara." Sade Hermione och log stort mot mig, men Harry och Ron satt med förvånade miner.
"Vad har hänt?" Sade jag och kollade pöå Harry som hade fastnat med blicken på mig.
"Din skönhet." Svarade Hermione kort och flinade. Jag himlade med ögonen och lutade mig mot Harrys axel.
"Hej Harry." Sade jag halv-högt och flinade.
"Men varför just han. Åhh, Cara." Sade Ron, han lät besviken i rösten och sedan kollade surt på Harry som kollade ner på mig. Snabbt tog jag upp huvudet från hans axel och kollade på honom förvånat.
"Jag är trött, jag vill luta mig mot något. Får jag luta mig mot din axel Harry?" Sade jag lite halv-surt och kollade in i hans gröna ögon som lyste bakom de runda glasögonen.
"S-s-j" Jag avbröt honom och lutade mitt huvud mot hans varma axel.
"Men vem ska luta sig mot min axel då?" Sa Ron surt, och kollade sedan på Hermione.
"Glöm det, Ron." Halv-skrek hon, jag började fnissa och höjde på ögonbrynen.
"Hmm, Hermione" sade jag och fnissade ännu en gång.
"Okej, jag kanske är trött. Får jag?" Sa Hermione och lät verkligen blyg i rösten.
Ron nickade och sakta lutade Hermione sin huvud mot Rons axel.
"Det här är mysigt" mumlade jag och då öppnades kupéns dörr med en rejäl smäll.¨
"Oh shit."Hermione hoppade bakåt och hennes huvud hamnade bakom Rons rygg.

Dåligt kapitel veeeeet. xD

24 maj, 2013 16:34

Elzyii
Elev

Avatar


Bevakar som vanligt älskling ♥

Har jag glömt att säga att du är grym?
DU ÄR GRYM.
Du skriver GRYMT.
Dina karaktärer är GRYMMA.

Jag ÄR kär i det här.
Mer snälla?!

Mera Draco!!!
och du...Jag tvingar dig härmed att skriva en fanfiction tillsammans med mig någon gång! Moahaha :3

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

24 maj, 2013 23:34

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
Bevakar som vanligt älskling ♥

Har jag glömt att säga att du är grym?
DU ÄR GRYM.
Du skriver GRYMT.
Dina karaktärer är GRYMMA.

Jag ÄR kär i det här.
Mer snälla?!

Mera Draco!!!
och du...Jag tvingar dig härmed att skriva en fanfiction tillsammans med mig någon gång! Moahaha :3
Skrivet av Elzyii:
Bevakar som vanligt älskling ♥

Har jag glömt att säga att du är grym?
DU ÄR GRYM.
Du skriver GRYMT.
Dina karaktärer är GRYMMA.

Jag ÄR kär i det här.
Mer snälla?!

Mera Draco!!!
och du...Jag tvingar dig härmed att skriva en fanfiction tillsammans med mig någon gång! Moahaha :3


Du är grymmast ditt skrivande är grymmare och din karaktär är grymmast. Det kommer mera Draco i nästa kapitel. ❤
Det skulle vara en ära att få skriva med dig & jag älskar dig verkligen, finns inga ord för dina fina kommentarer:' ❤ du är bäst ❤❤❤❤❤❤

25 maj, 2013 07:58

Borttagen

Avatar


Varför är då så grym på att skriva..... Ibland önskar jag att jag själv hade den talangen. (


MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!♥

25 maj, 2013 15:06

Borttagen

Avatar


Kapitel 2 - Du är hur vacker som helst Del - 2.

"Du skrämde livet ur mig Cho." Sa Hermione och rättade till sitt huvud som hade hamnat bakom Ron när Cho öppnade dörren med en rejäl smäll.
"Förlåt Hermione." Sa hon kort och vände blicken mot mig och Harry, jag förstod direkt att hon blev sårad men, det var ju inget jag var ju bara trött och lutade huvud mot Harrys axel det var det ända jag gjorde. Jag tog upp huvudet och rättade till mig själv. Jag satt nu normalt helt enkelt, men Cho stirrade ilsket på mig och sedan vände hon blicken mot Harry.
"Hej Harry." Sade hon och försökte inte låta ilsken och sur i rösten, utan hon försökte låta normal och så.
"Hej, Cho" sa Harry jätte tyst, jag som satt vid honom kunde inte ens höra honom prata. Jag slå vad om att han skämdes över det Cho såg.
"Harry kan vi prata senare?" Cho lät sur och ilsken i rösten. Men jag försökte ignorera henne.
"Visst" svarade Harry kort och log snabbt mot Cho som fortfarande stod kvar på sin plats.
"Förresten, det är fullt över allt och jag har ingenstans att sitta, får jag sitta här? Jag menar om ni inte har något emot det." Sade hon elakt och log sedan mot Hermione som blev över lycklig att en till tjej skulle sitta med oss.
"Självklart du får sitta här, du är ju Harrys flickvän." Sa Hermione lyckligt och log mot Cho jätte stort. Jag visste vart hon skulle sitta så jag flyttade på mig, Cho sjönk på den trånga platsen mellan mig och Harry.
Cho började stirra på mig konstigt, och jag himlade med ögonen och låtsades inte märka hennes förbaskade blickar hon gav mig.
"Men Cara, vad är det du har på dig?" Sade hon och lät äcklad i rösten.
"Det finns något som kallas MODE Cho, det kallas MODE." Halv-skrek jag på henne och reste mig genast upp.
"Jag är så trött på dig, vad vill du mig egentligen. Vart fan har du då suttit i en halv timme?" Skrek jag, jag gav henne ilskna blickar och ville bara ut därifrån. Jag och Cho kom aldrig överens hon tror jag skäl hennes kille ifrån henne. Åh vad jag hatar henne.
"Ursäkta mig, Delevingne. Men jag ...." hon kollade ilsket på mig, hon kunde inte avsluta sin mening för att hon inte hade något att säga.
"Nämn aldrig mitt efternamn igen." Sa jag strängt, jag vände blicken mot Harry som kollade ilsket på mig. Jag visste inte varför Harry kollade ilsket på mig.
"Som ni vill, jag ska inte störa. Vi ses senare." Sade jag kort och öppnade dörren sakta och gick ut.
Jag slängde några blickar på kupéns fönster, jag såg hur Ron och Hermione slängde förvånade blickar på mig. Efter ett par sekunder började jag gå framåt.

Jag försökte leta efter Draco, såklart kände jag alla som gick på Hogwarts men Draco var den ända just nu som kunde få mig på humör igen.
Jag sökte efter honom i ett par minuter innan tanken slog mig i mitt huvud att Draco hade blivit prefekt för Slytherin. Han skrev det i ett av breven jag fick av honom i somras. Draco kanske satt i prefekternas vagn, jag fortsatte att gå till prefekternas vagn.

Efter ett par minuter, så kom jag äntligen fram till vagnen. Jag öppnade dörren sakta och jag såg hur alla satt tyst i den lilla vagnen. Jag sökte med blicken efter Draco. Draco satt längst inne vid fönstret, men innan jag hann ropa på Dracos namn så stoppade två Huffelpuff prefekter mig.
"Cara, du får inte komma in." Sade ena killen som var lite längre än mig och var väl tränad.
"Cara du måste ut härifrån du är elev, du får inte vara här." Sade en liten mullig tjej som stod.
"Ursäkta, men jag råkar vara någons dotter. Så släpp in mig jag ska bara kalla på nån." Sade jag surt och kollade ilsket på båda som försökte knuffa undan mig.
"Vi ber om ursäkt men..." Sade killen och kollade blygsamt på mig.
"Men...?" Sade jag lite ***igt, jag flinade till och den kort mulliga tjejen kollade surt på mig.
"Nåväl flytta på er." Jag knuffade undan dom och gick in.

Sakta satte jag mig på huk, Draco la inte märka till det vilket var bra. Jag ville skrämma honom som alltid, jag tycker om när han blir rädd.
"Hello, Draco. Har du kul här." Viskade jag till honom, han ryckte till och kollade skräckslaget på mig.
"Kan du sluta att skrämma mig, Cara?" Sade han och reste sig upp.
"Kom så går vi." Sade jag och drog med Draco ut från prefekternas vagn.

Jag och Draco gick in i den tomma kupén som var mitt i mot kupén där Harry, Hermione, Cho och Ron satt. De stirrade in på vår kupé men jag och Draco ignorerade deras blickar.
"Varför är du inte med Potter och Potters smutsskallar?" Sade Draco och flinade.
"Påminn mig inte, jag bara hatar Cho." Sade jag och slängde ett par ilskna blickar på deras kupé. Jag kollade genast på Draco igen.
"Du och Chang har säkert bråkat igen?" Sade han och höjde på sina ögonbryn, han slutade att le och kollade frågande på mig.
"Draco jag sa att du inte skulle påminna mig om den där fula skiten." Sa jag och kollade ilsket på honom. Han svarade inte utan bara slängde ett par ilskna blickar tillbaks.
Plötsligt slog en tanke mig i huvudet, jag skulle göra Harry avundsjuk, jag skulle luta mig mot Dracos axel och flörta med honom. Kanske Draco ville hjälpa mig. Jag skakade på huvudet och kollade sedan på Draco som såg frågande på mig.
"Draco, vill du göra mig en liten tjänst?" Sade jag och log mot honom.
"Vad som helst förutom att köpa till dig chokladgrodor." Sade hon och himlade med ögonen.
"Vad tror att jag vill bli tjock?" Jag la huvudet på snett och såg ilsket på honom, men Draco började hånskratta.
"Okej okej, vad vill du då?" Sade han och försökte sluta skratta.
"Får jag luta mig mot din axel?" Jag försökte flörta med det gick inte, jag började flina tyst.
"Öh....okej som du vill.." Draco kollade överraskad på mig, men jag ignorerade varje blick han gav mig.
Snabbt reste jag mig upp och slängde ett par blickar mot kupén mitt i mot kupén jag och Draco satt vid, sedan vände jag blicken mot Draco och satt vid hans högra sida. Sakta lutade jag mitt huvud mot hans kalla axel.
"Vet du vad Draco." Sade jag tyst, jag kände hur han kollade på mig.
"Vadå?" Sade han och la sitt huvud ovan på mitt.
"Jag gör detta för att göra dom där inne avundsjuka..." Sade jag tyst och började flina.
Draco sa inget utan började hånskratta och jag hängde på.
"Du kan verkligen vara en snake ibland." Sade han och försökte sluta skratta.
Jag förstod inte varför vi skratta men det var ändå planen, att vi skulle göra Harry avundsjuk.

Harry Potter POV.

"Dom verkar ha roligt." Sade jag och suckade tungt. Jag kollade på Ron som stirrade ilsket in i deras kupé, Hermione himlade med ögonen.
"Men åh, ni kan verkligen vara störda ibland. Malfoy och Cara har känt varandra sedan de föddes, minns ni? Han känner henne bättre än vad vi gör." Sade Hermione, hon lät verkligen ilsken.
"Ja men Cara är alltid med..." Sade Ron fast Hermione avbröt honom genom att trappa hårt på hans ena fot.
"AJJJ, vad var det där för." Halv-skrek Ron och la armarna i kors. Hermione himlade med ögonen och kollade ner i sin bok igen.
"Strunt i henne, hon har ju kul med den där Malfoy grejen." Sade Cho och flinade till. Hon flinade elakt, det var hon som gjorde så Cara lämnade vår kupé.
Jag nickade bara mot Cho och slängde snabba blickar in till kupén mitt i mot oss.

Cara Delevingne POV.

"Vi ska av snart, jag måste bytta om" Sa jag och reste mig genast upp.
"Ta på dig din kappa bara, du är vacker så." Sade Draco och log mot mig.
"Men jag lovade pappa." Sa jag och satte mig mitt emot honom.
"Han förlåter dig ändå." Sade han kort och reste sig.
"Jag måste dra nu" sade han kort och stod fortfarande kvar.
"Okej men först ge mig en farväl kram." Sade jag kort och reste mig upp. Jag slängde mig in till hans kalla famn han höll om mig hårt med hans väl tränade armar.
Efter ett par sekunder släppte jag och Draco taget om varandra.
"Vi ses senare." Sade han och försvann ut från kupén. Jag följde honom med blicken till jag inte såg honom mer. Jag stod fortfarande stilla på min plats i ett par minuter men sedan vände jag mig om och tog tag i min svarta väska, jag tog ut min kappa och la den runt om mig. Jag satte mig sedan och lutade mig tungt mot den kalla fönstret. Jag stirrade på det genom blöta fönstret.

25 maj, 2013 18:12

Elzyii
Elev

Avatar


DETSAMMA MIN FINA BALLERINA! ♥
Nej nej du är ju bäst! Och här kommer beviset... ETT NYTT KAPITEL!
Nu...Nu....Åååå vad jag...LÄNGTAT!

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

25 maj, 2013 19:58

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
DETSAMMA MIN FINA BALLERINA! ♥
Nej nej du är ju bäst! Och här kommer beviset... ETT NYTT KAPITEL!
Nu...Nu....Åååå vad jag...LÄNGTAT!


Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig din underbaraste vackraste tjej.

Du måste skämta du är den bästa. Jag var så missnöjd med den här FF.

25 maj, 2013 20:22

Borttagen

Avatar


Brrrraaaa ♥

25 maj, 2013 21:36

1 2 3

Forum > Fanfiction > Harry Potter, Draco Malfoy & Cara Delevingne - Kär i fiendens dotter.

Du får inte svara på den här tråden.