Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Songfic challenge

Forum > Fanfiction > Songfic challenge

Användare Inlägg
onlyoliviaa
Elev

Avatar


En liten utmaning till alla som älskar att skriva fanfictions men kanske inte har tid, eller bara tappat motivation.

Det går till så här att jag börjar med att skriva en ship ur Harry Potter (exempelvis Dramione). Nu skall du sätta din favoritspellista på shuffle och sedan använda den första låten som sätts igång när du skriver om dessa karaktärerna, du kan följa låtens text till punkt och pricka eller bara använda titeln eller känslan i låten. Det svåra? Du har bara på dig tills låten är slut (dock får du i efterhand korrigera stavfel m.m).

Jag börjar och skriver om Dramione

Låt Cry - Rihanna
http://www.youtube.com/watch?v=AnMP1oqPTto


Han vände sig om och gick. Hennes kinder hettade trots kölden. Hon stod kvar och såg efter honom och märkte inte snöflingorna som föll och kände inte tårarna som rann ner för hennes kinder. Tårarna som bränt bakom ögonlocken så länge. Det var inte meningen att det skulle bli så här. Han var inte bra, det var vad hon intalat sig. Ändå hade det inte tagit långt tid innan hon inte kunde leva utan honom, hon som aldrig varit beroende av någon. Hon var rädd och han fanns där. Den första kyssen hade varit mer magisk än någonting annat hon någonsin upplevt på skolan och sedan dess hade hon varit fast. Beroende av honom och nu stod hon här oförmögen att röra sig. Hon såg hans ryggtavla försvinna men hon stod kvar. Hennes hjärta var slitet i bitar, och hon hade inte kunnat förhindra. Nu var hon inte Hermione, smart, kall och begåvad nu var hon en tjej med ett krossat hjärta.

Nästa person skall skriva om Sirius/Remus

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F33e64c97ff7e46416d6ac36dc26b0f45%2Ftumblr_mgol3nKZoC1r064hio1_400.gif

21 maj, 2013 21:55

Forum > Fanfiction > Songfic challenge

Du får inte svara på den här tråden.