ENGELSKA TROLLKARLSLAGEN.
Forum > Harry Potter > ENGELSKA TROLLKARLSLAGEN.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
luna lovegood 21
Elev |
Många av er som läser det här har nog en drake. därför har ni brytit mot paragraf 1 i lagen om drakhandling.Det är nämligen förbjudet att köpa eller sälja drakar. Ni tycker säker att drakarna är söta eller så, men de är farliga!ni är här med dömda till livstids fängelse!
Förlåt att jag skrev det här, men det nämms faktist i HP-böckerna att man inte får köpa drakar! Så alla med drakar har brytigt mot trollkarlslagen! det är lite konstigt att man kan köpa drakar, så igentligen har mugglis brytit mot lagen! Jag vill ha en drake, men jag vill inte bryta mor lagen... men jag vill igentligen bara säga att drakhandliaren gömmer sig nog för att han vet att drakhandel är förbjudet... 12 maj, 2013 16:05 |
|
Vildvittra
Elev |
Japp, det är ju självklart
Men du bryter ju säkert mot lagar och regler dagligen, som att gå mot röd gubbe Dessutom är det ditt eget ansvar och är du under 15 är du inte straffmyndig heller C: "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 maj, 2013 17:52 |
|
Hermione jean
Elev |
Det är ju sant
Oculus reparo 12 maj, 2013 18:36 |
|
Borttagen
|
Det är sant, men eftersom jag är en pansycake bryr jag mig inte. Y0L0 nejmen.
12 maj, 2013 18:39 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Japp, det är ju självklart Men du bryter ju säkert mot lagar och regler dagligen, som att gå mot röd gubbe Dessutom är det ditt eget ansvar och är du under 15 är du inte straffmyndig heller C: Skrivet av Vildvittra:
nja,kan inte komma på att jag brytit mot en lag idag? men jag ska ha en drake! men iaf, början är rätt ironisk.... 12 maj, 2013 18:55 |
|
Borttagen
|
Jag gillar min drake och det var ju uppenbart varför vår lilla drakhandlare gömmer sig
13 maj, 2013 17:30 |
|
Erica
Elev |
14 maj, 2013 18:05 |
Forum > Harry Potter > ENGELSKA TROLLKARLSLAGEN.
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen