Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Förfalskad kärlek.

Forum > Fanfiction > Förfalskad kärlek.

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det här är min allra första Fanfiction, jag hoppas ni gillar den.
Om ni gör den kommer jag fortsätta att skriva. Hoppas ni gör det.

Titel: Förfalskad Kärlek.
Författare: ChannWolfz
Språk: Svenska
Färdigskriven: Nope
Antal kapitel: Vet inte.
Åldersgräns: Kommer att säga till när det förblir skräck scener och lite snuskiga scener, det blir inte i sängen utan bara några snuskiga kyss scener.
Alla över 12 kan läsa den.
Handling:
Efter Minelles mors död blir hon bort skickad till England. Hon kunde inte stanna med sin mormor nere i Australien. Mielles mormor var den ända föräldern hon hade kvar, men hennes mormor var för sjuk man kan säga att hon var dödssjuk. Minelles mormor skickade henne till England till Familjen Malfoy, hon har hört många otäcka saker om dem, Minelle var rädd att bo hos dem själva namnet Malfoy fick henne att rysa till varje gång någon nämnde det eller när hon själv tänkte på det. Men det var ändå det är mammas närmaste släktingar, Minelle gjorde det också för både hennes mormor och mamma.
Hon är tvungen att lämna sin sista förälder själv dödssjuk nere i Australien helt ensam. Tänk om hon också dog? Vem skulle hon bli älskad av? Jag lämnade allt där nere, mina vänner, min mormor och min favorit skola Mogwarts . Hon går också sitt första skol år på Hogwarts tillsammans med Draco. Minelle upptäcker snart att Draco inte är inte lika kall och ond som sina föräldrar utan han har också känslor. När Minelle och Draco förblir vänner börjar de få känslor för varandra blir det sann eller falks kärlek?

Berättelsen kommer att upp spelas i Harry Potters femte skolår på Hogwarts, den kommer även att handla om hur NI-VET-VEM får det han vill, han vill att Draco ska döda Albus Dumbledore.

Låter den spännande?

12 maj, 2013 00:20

Detta inlägg ändrades senast 2013-05-15 kl. 19:33
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Låter skiiiiiit bra när lägger du upp första kapitlet?

12 maj, 2013 00:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Låter skiiiiiit bra när lägger du upp första kapitlet?


Om några timmar.

12 maj, 2013 00:26

Borttagen

Avatar


låter ganska bra

12 maj, 2013 00:27

Borttagen

Avatar


Den är inte rättad men ni får leva med det.

Kapitel 1.
Varför?

Jag gick längst vägen som lede till blomsterängen som var precis några km från mormor lilla stuga. Jag längtade bara så mycket till skolan så jag brukade gå till blomsterängen för där kunde jag bara tänka på skolan, det kändes som skolan, ljuden och trolleriet.
När jag äntligen hade gått förbi den vackra skogen så var jag i blomsterängen. Viden lekte bland gräsen och de gladfärgade blommorna som låg på den underbara gräs mattan. Blommorna lyste i precis vilken färg som helst, solen lyste glatt och de små djurens sång kunde man höra.
Jag tog av mig mina skor la dom vid den lilla gula blomman och börja springa i den sköna gräsen. Jag la mig på den höga gräsen för att njuta en stund och vila, jag blundade för att njuta av solsken som lyste på mina ljusblå ögon.

Jag vaknade med ett ryck, mullrande moln närmade, små små regn droppar föll ner från de mörk gråa molnen. Genast ställde jag mig upp och sprang till den gula blomman som jag la mina skor vid, men skorna var borta så jag fick springa hem utan skor.
Jag insåg att jag somnade mer än nån timme.
Hur kunde jag glömma bort att jag sov på blomsterängen bland de fina blommorna, jag skakade på huvudet så jag slutade tänka på strunt prat. Jag fortsatte att springa, men jag var inte nära nog till mormors lilla stuga. Det började ösregna med regn som droppade jätte snabbt från de mörk grå molnen, mullrande började närma sig ännu mer så jag fick springa ännu snabbare.
Äntligen så såg man mormors lila stuga bland de stora träden som täckte stugan. Jag sprang snabbare men till slut tappade jag andan så jag fick stanna ett par minuter för att återhämta mig själv. Nu så började jag springa några meter till så var jag framme.

Jag stannade utanför mormors trädgård för att öppna grinden till trädgården. Jag stängde den snabbt efter mig och gick fram till ytterdörren och knackade hårt på dörren. "MORMOR, MORMOR ÖPPNA DÖRREN" ropade jag och knackade så hårt så dörren skulle av, varför måste det ta en sådan tid? Dörren öppnades genast efter ett par minuter, men mormor såg ledsen ut. Hon tog tag i min ena arm och drog sig snabbt in till hennes varma famn, hon kramade om mig hårt så jag tappade andan. "Lova mig att du går. Lova mig att du lämnar allt och går för din egen säkerhet skull. Lova mig gumman LOVA mig." Sa hon tyst, några av hennes tårar rann på mitt långa ljusbruna hår. Hon hade inte släppt mig ännu från hennes varma famn. "Jag lovar, om du bara säger vad det är," jag puttade försiktigt undan henne så hon släppte taget. Hon svalde "Älskling" hon tog en kort paus och tog bort några tårar från hennes rynkiga kind, "du ska åka iväg till England". "ENGLAND?" jag skrek till så hon blev livrädd, sedan kollade jag överraskad på henne. Hon kollade upp och kom närmre, hon fick tag i min arm och drog mig i till hennes famn igen. "Jo det är så" hon tog ännu en kort paus, kramade o mig hårdare "din mamma ville skicka dig till England förut men jag sa att du skulle skickas när du blev 15 år och du är du en stor flicka." Jag knuffade undan henne, kollade på henne ilsket och sprang in till mitt rum. "Böja packa, du åker om 1 timme."
Jag slå till dörren med ett hårt grep, varför ska jag åka till England? Vad fan finns i England? Varför i hela friden ville mamma skicka mig till England? Vem ska jag vara hos? Alla dessa frågor fanns svar på men själv visste jag inte svaren. Nu måste jag överge min skola, mina närmaste och käre vänner och min dödssjuka mormor som skulle lida av smärta. Tårar börja rinna ner på min solbrända hud, jag torkade bort flera tårar från mina kinder, mina tårögda ögon kunde inte sluta spruta ut tårar, jag satte mig ner på sängen och började gråta, tankar och känslor visade sig fram, varför just jag?
Det var första gången jag frågade mig själv den frågan men utan att få ett svar var det fortfarande frågan jag ville ha svar på, NU.
"Minelle Olson, nu ska du börja packa, du ska åka till flygplatsen snart." Avbröt mormor mina tankar och frågor över varför jag skulle åka till England.


Jag reste mig upp från min säng med tårarna i ansiktet och tog fram min koffert, jag tog fram alla mina kläder, jag började packa ner allt jag hade i kofferten.
Efter några minuter så stod jag i ett tomt rum som hade bara en spegel, en säng och en garderob. Jag la den tunga kofferten vid min säng och började kamma mitt hår och tog på mig rena kläder. Så snart jag fixade till mig var jag äntligen klar, jag tog på mig mina skor och gick ut från rummet, stängde till dörren och stod i hallen. "Mormor jag är klar, när åker vi?" Mina ögon blev tårögda ännu en gång, jag hade lust att slänga kofferten och springa tillbaks till rummet och gråta. Men nu måste jag visa att jag är stark och inte gråter mer.
Mormor kom ut från sitt rum, gråtande "Kom nu Minelle vi åker innan vi kommer sent." Sa hon och gick till ytterdörren. "Vänta mormor, du är sjuk så var kvar du och ta väl hand om dig." Sa jag och gick fram till henne. "Oh, älskling du är den bästa som finns" hon tog en kort paus och log mot mig. "Du kanske ska veta det här, du ska stanna hos familjen Malfoy din mammas vänner." Sa hon och log ännu en gång. "M...al...foy?" Jag gav ett falsk leende. Malfoy, var lika svarta som deras efternamn. Jag hatade dom oavsett om mamma gjorde det. Mormor gick fram och kramade mig och jag kramade tillbaks, jag tog farväl och gick ut med kofferten. Jag satte mig i bilen och körde iväg till flygplatsen.

Fortsättning följer...

15 maj, 2013 19:28

Forum > Fanfiction > Förfalskad kärlek.

Du får inte svara på den här tråden.