Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Från en annan vinkel[FF]

Forum > Fanfiction > Från en annan vinkel[FF]

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej! Jag har tänkt skriva en fan-fiction om en tjej som heter Waverly Flores och som går i tredje årskursen på Hogwarts. Alla händelser o.s.v är ur hennes synvinkel. Denna fan-fiction utspelar sig under samma tid som Harry gick på Hogwarts. De går då i samma årskurs, men de "känner" inte varandra. Lite saker är ändrade och det är inte exakt likadant som i böckerna. Några personer är påhittade och inte likadana o.s.v.

Första kapitlet, ett kärt återseende.
________________________________________________________________________________________
Jag tog ett djupt andetag samtidigt som jag blundade. Sedan sprang jag. Allt vad jag kunde. Jag kisade lite och såg väggen komma närmare och närmare. Jag kraschade inte in i väggen utan fortsatte ut på en annan perrong. Den härliga känslan när jag fick syn på det röda loket överväldigade mig. Jag började långsamt gå mot det och kollade lite snett upp. ”Plattform 9 ¾” stod det på skylten ovanför mig.

”Waverly skynda dig nu! Annars missar du tåget.”

Jag tittade bakåt och såg min mamma komma springande med pappa i hälarna. När de kom fram till mig slog de armarna om mig.

”Hoppas du har det riktigt roligt nu och glöm inte att skicka ett brev så fort du kan”

Min pappa såg mig djupt i ögonen innan han tog min koffert som han hade ställt ner bredvid mig. Vi gick tillsammans, alla tre, fram till tåget och jag hörde mamma snyfta bakom mig. Pappa gav mig väskorna och han lade ena armen om mamma.

”Glöm inte att skriva om Gilder behöver mer ugglegodis!” Mamma snyftade samtidigt som hon sa det.

Jag tittade ner på buren som jag höll i min hand. Gilder, min grå spräckliga uggla, tittade förväntansfullt upp på mig med sina kloka ögon. Sedan tutade tåget och jag vinkade snabbt till mina föräldrar och steg på loket.
Det vimlade av trollkarlar och häxor i korridoren. Jag trängde mig fram mellan dem och försökte se in i kupéerna om det fanns något ledigt. När jag tillslut hittade en ledig kupé, ställde jag försiktig upp Gilders bur på en av hyllorna tillsammans med min koffert. Jag satte mig ner på sätet. Kupén jag satt i hade vita väggar och sätena var vinröda i ett sammetsliknande material. Genom fönstret såg man åkrar virvlar förbi. Dörren till kupén var stängd men jag kunde ändå höra praten och fotstegen utanför. Gilder hoade lågt från sin bur uppe på hyllan. Jag reste mig upp och sträckte upp min vänstra hand och klappade honom genom gallret på buren. Han strök sig mot min hand och såg nöjd ut. Jag satte mig ned igen och kollade på klockan jag hade på armen. Den var 11:21 och min mage började kurra. Jag hoppades innerligt att godisvagnen skulle komma rullande snart.
Jag tittade ut genom fönstret och tankarna började virvla runt i mitt huvud. Jag hade längtat från dagen jag åkte hem i våras, till att äntligen få åka tillbaka till älskade Hogwarts. Jag saknade de festliga måltiderna och lektionerna, speciellt de i förvandligskonst. Till och med Peeves saknade jag. Vi brukade ha intressanta, men korta konversationer som ofta slutade med att jag försökte övertala honom att inte förstöra något eller hälla en hink vatten på någon.
Plötsligt knackade någon på kupédörren. Jag ryckte till och reste mig upp. Utanför stod häxan med sin godisvagn. Jag öppnade snabbt kupédörren.

”Får det lov att vara något från godisvagnen?” Sade hon samtidigt som hon log mot mig.
”Två chokladgrodor och tre paket med Bertie Botts-bönor, tack” Jag försökte låta trevlig samtidigt som jag i mitt huvud åt upp allt godis i hela vagnen.
”Här har du” Hon sträckte fram min beställning. Jag tog tacksamt i mot det och gav henne några siklar. ”Tack så mycket”

Hon nickade mot mig innan hon gick vidare. Jag stängde snabbt kupédörren efter mig och satte mig på sätet. Snabbt öppnade jag en av paketen med Bertie Botts-bönor i alla smaker. Det var alltid spännande med dessa bönor, för man visste aldrig vilken smak man skulle få. Jag stoppade in en böna i munnen. Jag bet lite på den och kände plötsligt smaken av något som liknade rabarber. Jag log för mig själv och hoppades att det fanns fler goda smaker.
________________________________________________________________________________________
Fortsättning följer! Hoppas ni tyckte den var bra

6 maj, 2013 21:19

frida longbottom
Elev

Avatar


jätte bra!!! bevakar D

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fd7781e075d8e42e316812230a01da9f5%2Ftumblr_nch8deK7LR1s8yicyo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fa12aab4d071741c77ec7bbe8d447dd8a%2Ftumblr_nj2tkg8Q2U1qz64n4o3_400.gif

7 maj, 2013 16:35

luna lovegood 21
Elev

Avatar


jättebra!

7 maj, 2013 20:32

Borttagen

Avatar


Kul att ni gillade den! Här kommer nästa kapitel:

Kapitel 2, äntligen tillbaka
____________________________________________________________________
När jag hade ätit upp alla Bertie Botts-bönor, övergick jag till chokladgrodorna. Det var alltid spännande vilken trollkarl eller häxa man skulle få på korten. Jag öppnade den lilla asken och och stoppade snabbt in chokladgrodan i munnen. Den smakade som vanligt. Sedan tittade jag ner i den lilla asken efter kortet. ”Rowena Ravenclaw”, stod det på kortet. Typiskt, tänkte jag. Det var inget fel på Ravenclaws grundare, förutom att jag redan hade fem stycken av henne. Jag öppnade nästa och fick syn på Newt Scamander. Han log brett, innan han försvann ur bilden. Jag tog en tugga av chokladgrodan och just som jag åt upp resten, öppnades kupédörren. Jag tittade upp och fick syn på en blek men söt pojke, antagligen lika gammal som jag, som kikade in.

”Tjena!” Sade han och höjde ögonbrynen när han fick syn på mig.

Sedan backade han ut och stängde snabbt kupédörren efter sig. Jag suckade, men tänkte inte mer på det. Han hade väl tagit fel kupé bara. Sedan tittade jag på klockan och såg att det var tid att byta om till klädnaden.
Det hade hunnit bli mörkt ute nu och jag kände på mig att vi snart var framme.
Några minuter senare stannade loket och jag reste mig upp, sade hejdå till Gilder. Sedan gick jag ut i korridoren och följde strömmen av elever ut på perrongen.
Jag tog ett par djupa andetag och andades in det friska luften. Någon råkade knuffa till mig men jag märkte det knappt. Snart skulle jag vara tillbaka på Hogwarts.
Jag tittade mig omkring och fick syn på Hagrid som höll på att samla ihop de förvirrade och nervösa förstaårseleverna. Jag fnissade till och tänkte på att jag måste sett ganska fjantig jag med när jag stod där för några år sedan.
När jag gått en bit kom jag fram till vagnarna som skulle ta mig till Hogwarts. Fastspänd vid vagnen närmast stod en testral. Jag gick långsamt fram till den och strök den över halsen. Sedan skyndade jag mig upp i vagnen, där det redan satt några tjejer från min årskurs. Under den korta resan till Hogwarts snackade tjejerna om allt mellan himmel och jord. Jag försökte koncentrera mig på något annat än deras schatterande men det slutade med att jag tjuvlyssnade lite ändå.

”Jag är säker på att killarna kommer springa efter oss den här terminen” Sade den ena. De andra instämde och nickade.
”Anthony Goldstein var så söt förra året, hoppas att han lägger märket till mig den här terminen!” Sa en annan tjej.

Deras snack var patetiskt och jag tröttnade på att lyssna på dem. Plötsligt dök Hogwarts upp mellan träden och jag jublade inombords.
Efter ett par minuter stannade vagnen och jag hoppade snabbt och smidigt ner. Jag gick raka vägen fram till porten och gick sedan in. Jag kände igen några ansikten från förra året och lade märket till att många hade växt till sig en hel del över sommaren. Jag kollade upp och såg Peeves komma susande över våra huvuden. Några tjejer skrek till och försökte gömma sig bakom varandra, de var väl rädda att han skulle kasta vatten på dem eller något. Jag vinkade till honom men han hade redan flugit vidare. Antagligen skulle han välkomna förstaårseleverna. En rad av saker Peeves kunde hitta på mot oss denna kväll flög förbi i mitt huvud. Jag hoppades innerligt att Blodige Baronen höll honom i schack i kväll. Han var den ända som hade någorlunda kontroll över honom.
Plötsligt började eleverna runt mig röra sig framåt och jag följde med dem. Jag märkte att vi var på väg mot stora salen. Mitt i vimlet fick jag syn på den bleke pojken som hade gjort en snabb visit i min kupé tidigare. Han tittade på mig och log, men vände sig snabbt bort igen. Han var ganska gullig och jag undrade varför jag inte hade lagt märket till honom tidigare.
____________________________________________________________________
Skriv gärna vad ni tycker, om det är något som är förvirrande eller om det är något som är konstigt o.s.v.


7 maj, 2013 21:17

frida longbottom
Elev

Avatar


Jätte bra!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fd7781e075d8e42e316812230a01da9f5%2Ftumblr_nch8deK7LR1s8yicyo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fa12aab4d071741c77ec7bbe8d447dd8a%2Ftumblr_nj2tkg8Q2U1qz64n4o3_400.gif

8 maj, 2013 16:03

Forum > Fanfiction > Från en annan vinkel[FF]

Du får inte svara på den här tråden.