Borde inte Harry alltid sett testralerna?
Forum > Harry Potter > Borde inte Harry alltid sett testralerna?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
pettson34
Elev |
Rubriken säger det mesta... Han såg ju Lily dö när han var liten, innan han såg Cederic, så då borde han väl sett testralerna hela tiden! Eller?
"Jag har väntat i 14 år nu" "Jag vet, jag vet" "jag kan väl vänta lite till?!" 23 apr, 2013 17:29 |
|
Dandini
Elev |
Det var väl bara i filmen som Lily var i samma rum som harry? inte i boken?
23 apr, 2013 17:31 |
|
Ron Hippe
Elev |
Dom kanske åkte i nån annan sorts vagnar kanske
23 apr, 2013 17:31 |
|
pettson34
Elev |
Jo kanske, visst står det i sjuan, då när han åker till Godric's Hollow? Ska kolla
"Jag har väntat i 14 år nu" "Jag vet, jag vet" "jag kan väl vänta lite till?!" 23 apr, 2013 17:34 |
|
Borttagen
|
Finns flera trådar innan som förklarar hur de ligger till, med svar från Rowling också
23 apr, 2013 17:53 |
|
Borttagen
|
Man måste väl förstå döden också?
24 apr, 2013 19:44 |
|
Borttagen
|
Han sov då
24 apr, 2013 19:47 |
|
Elly
Elev |
Jag vet inte.
Han var väl för liten när Lily dog. I fyran ser han ju cedric Diggory dö så han ser dem i femman. 24 apr, 2013 19:47 |
|
Borttagen
|
" Han hade tidigare sett sina föräldrar dö, men enligt Rowling kunde Harry först se varelserna efter att döden "sjunkit in". Rowling har senare förklarat mer utförligt att en person måste acceptera och förstå att det personen sett är ett dödsfall"
24 apr, 2013 19:50 |
Forum > Harry Potter > Borde inte Harry alltid sett testralerna?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen