Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Rör inte Harry...

Forum > Fanfiction > Rör inte Harry...

Användare Inlägg
Lillan Potter
Elev

Avatar


Titel: Rör inte Harry...
Rating: G-PG
Periods tid: du fattar nog på titeln! harrys tid
Innehåll: Spännng, Lite Romantik, Avada Kedavra och sånt.
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 0
Färdigskriven: Nejnej!

Beskrivning: Hermione, Harry och Ron går sitt 5:emte år på Hogwarts, det pirrar inte i magen längre när Hermione ser eller pratar med Ron, men hon får en klump i halsen när hon pratar och ser...?

Intresserad?


24 feb, 2013 19:46

Borttagen

Avatar


... Malfoy kanske

Fortsätt!

25 feb, 2013 08:49

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
... Malfoy kanske

Fortsätt!

Tror du?
Haha kanske!
Gillar du Dramione? Vi får se!


Kap 1 "Äntligen hemma, igen"

(Hermiones perspektiv)

RING RING RING.
Jag vaknade, det var klockan.
Varför hade mamma och pappa gett den till mig?! Tänkte jag ilsket.
Jag klädde på mig och gjorde det man gör på morgonen.
Åh juste! Det är den 1 september! Dan som jag ska åka till Hogwarts, för mitt tredje år.
Jag skulle få träffa Ron och Harry!
Jag gick ner och satte mig vid bordet.
-Varför måste jag ha en jobbig väckarklocka? Sa jag ilsket.
-Gumman, det är ju för att du inte ska missa...Higwarts Expressen hette det väll.
-Ja.



~På King Cross station~
Jag gick fram till pelaren mellan 10 och 9.
- Hermione!
-Ron!
Ron gick fram till mig och vi började prata.
Varför pirrade det inte i magen som det brukar göra? Är jag inte kär i Ron längre!?
-Harry? Sa jag osäkert.
-Ja? Vad är det...? HEMIONE! Sa Harry.
-HARRY! Sa Ron.
Vi gick fram och kramades.
Efter en stund så sa jag: OJ! Klockan är halv 11! Tåget går om en halvtimme!
Vi småsprang in i pelaren.
"Äntligen!" Sa jag.
Harry och Ron nickade.
Vi gick in och letade efter en tom kupé.
Vi hittade en tom kupé och satte oss ner.
-Snart på Hogwarts! Mitt nya hem... Sa jag.
-Nya hem? Hermione! Vad är det!?
-Ja, det är så att jag tror att... Mina föreldrar vill nog... Inte ha mig kvar... Suckade jag.
-Men det är väll klart! Du är fantastisk! Sa Harry.
-Tack Harry. Sa jag och log.
Jag tittade upp i hans fina,söta,gröna ögon, de va verkligen... Fantastiska.
-Vi måste nog byta om till våra Gryffindor klädnader nu, vi stannar om tio minuter!
Jag gick ut och bytte om i en kupé med Lavender Brown, Parvati Patil och Padma Patil.
När jag hade bytt om gick jag tillbaka till kupén som Harry och Ron satt i.

Tåget stannade och vi klev ut.
-Frisk luft! Sa Ron.
Jag nickade och log smått mot Ron som var rolig för att han äntligen får frisk luft.
Vi satte oss i vagnarna som drogs av... Ingenting.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hermione kan ju inte se dem och jag skriver i hennes perspektiv nu, kommer mest göra det.

Jag såg förstaårseleverna tycka att Hagrid, var STOOOR.
-Äntligen, snart hemma! Sa jag.
-Jaa, det kommer bli kul. Sa Harry.
Vi nickade.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Alltså Hermione och Ron.



~På Hogwarts~
Sorteringen skulle strax börja.
McGgonagall kom in genom de stora portarna till Den Stora Salen med förstaårseleverna bakom sig.
Hon började ropa upp namn.
Lily Owl.
Hmm... Du har ett klokt huvud, och mod ser man, mycket flitig så det är bäst att det blir… Ravenclaw!
Lily Owl sprang till Ravenclaws bord, och log.
Lillan Drive!
Jag set mod, och ärlighet, det är bäst det blir... Gryffindor!
Jag klappade i händerna.
Sorteringen fortsatte, och efter det var det mat.
-Äntligen hemma, igen. Sa jag


Mer?

25 feb, 2013 19:00

Jojo00
Elev

Avatar


Väldigt bra! MER!!

"If it's time to go, remember what you're leaving. Remember the best. My friends have always been the best of me."

25 feb, 2013 19:36

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Jojo00:
Väldigt bra! MER!!

TACKAR!
KOmmer nog mer på söndag!

26 feb, 2013 19:14

Jojo00
Elev

Avatar


Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Jojo00:
Väldigt bra! MER!!

TACKAR!
KOmmer nog mer på söndag!

Okej.

"If it's time to go, remember what you're leaving. Remember the best. My friends have always been the best of me."

26 feb, 2013 19:24

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Jojo00:
Skrivet av Lillan Potter:
Skrivet av Jojo00:
Väldigt bra! MER!!

TACKAR!
KOmmer nog mer på söndag!

Okej.

26 feb, 2013 19:25

lily, luna
Elev

Avatar


Superbra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F76%2F2TY7.gif 

26 feb, 2013 21:44

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av lily, luna:
Superbra!

Yeah tack

27 feb, 2013 08:43

NyTo
Elev

Avatar


BRA! Bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F26.media.tumblr.com%2Ftumblr_loz545NGbS1qm9c5vo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lxyfvxyov21rnyy21o1_500.gif

27 feb, 2013 09:48

Forum > Fanfiction > Rör inte Harry...

Du får inte svara på den här tråden.