Tillbaka till Hogwarts - Sjunde året
Forum > Fanfiction > Tillbaka till Hogwarts - Sjunde året
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Namn: Tillbaka till Hogwarts - Sjunde året
Typ av text: Fanfiction Färdigskriven: Nej När: Skrev den år 2008/2009. Rating: Vet ej Utspelas: Den börjar under sensommaren efter Voldemorts fall. Beskrivning: Harry, Ron och Hermione får brev om att det blir ett sjunde år på Hogwarts trots allt. Allt blir dock inte som de tänkt sig. Vem är egentligen den nye rektorn? och hur blir första mötet med Malfoy? Vad är egentligen "Snapes önskan"? Kommer eventuellt att ändra språket i framtiden.. inte från svenska INLEDNING. Det hade blivit sensommar och Harry låg under sitt täcke i kråkboet. När familjen Weasley hade beslutat att låta Harry stanna hade han fått en egen säng som Ron forslat in i Ginnys rum, efter otaliga dagars velande från Mrs Weasley håll hade hon till sist beslutat att de inte skulle dela säng, de var ju trots allt bara barn och barn borde verkligen inte dela säng om det fanns andra alternativ. Vad hon inte visste var att Harry och Ginny så gott som varje natt sov i samma säng ändå, oftast i Harrys eftersom att det var en splirrans ny Wetterson säng. Med bara ett enkelt tryck på ett av sängbenen kunde man förändra hårdheten och den kunde också gunga fram och tillbaka i sidled om man föredrog det. Harry hade sina aningar att det var så här det flesta vaggorna fungerade i trollkarlsvärlden. Ginny andades tungt bredvid honom, Harry betraktade henne och kände en glädje som spred sig i kroppen ända ut i fingerspetsarna. Efter Voldemorts fall verkade Harry med ens ha blivit ännu kändare än han var innan. Det räckte att han satt foten utanför dörren så var det folk där för att skaka hans hand. Häxor och trolkarlar kom fram till honom överallt; för att växla några ord, få en autograf eller för att ta ett fotografi. En dag hade Harry spatserat raka vägen in i mugglarvärlden, bara för att obemärkt få ströva runt bland affärerna. Hermione hade i början av sommaren åkt för för att ta reda på sina föräldrar men hade kommit till kråkboet även hon föregående kväll. Harry orkade inte röra sig ur fläcken, han ville stanna hos Ginny bara en liten stund till men han misstänkte att Msr Weasley vilket ögonblick som helst skulle storma in i deras rum för att "kolla läget", som hon brukade kalla det. Mycket riktigt hördes de välkända stegen i trappen, hon verkade ha bråttom idag. Harry böjde sig sakta upp och lade tillrätta täcket över Ginny varefter han slängde sig bort till Ginnys säng. Just som han landat mot den mjuka madrassen slets dörren upp med ett brak. Hermione tittade på honom med ett lätt vilt ansiktsuttryck samtidigt som hon flaxade krampaktigt med ena armen utan att få fram ett ljud. "Måste du skrämmas så där Hermione, kunde du inte ha knackat eller nått bara?" "...Harry...du förstår inte, vi har fått breven, vi skall tillbaka till Hogwarts!" "Öh, va?" "Jaa. Läs själv! De har beslutat att låta alla gå om senaste året, de som gick där när dödsätarna hade tagit över fick ju aldrig någon klok utbildning, så de skall gå om med oss, McGonagall är ju den nya rektorn nu!" "Men..sist du var i kontakt med henne verkade hon inte så säker" "Det var ju så mycket som behövde ordnas, nya lärare..." "..så det blir alltså skola i år trots allt..vet Ron om de?" "Nej inte än, han sover ännu...jag har verkligen varit orolig att det inte skulle bli något mer, tänk om vi inte hade fått göra klar vår utbildning i år de hade ju varit hemskt, vi hade kommit flera år efter". "Mmm" instämde Harry henne. "Ginny, Vakna!" "Öh va ere?" Harry kastade över brevet till henne och hon kollade med förvånade ögon upp på dem. "vad är de här? de är ju ifrån Hogwarts?" "Ja vet, vi skall tillbaka, visst är det underbart" sade Hermione strålande. Ginny mötte inte hennes blick. "..Väldigt.För mig hade det inte gjort något om jag hade fått fortsätta ligga här på rummet med Harry några månader till, nu kommer vi ju knappt att ses. Du och Ron går ju i samma klass, men jag kommer få gå om sjätte årskursen" sade Ginny moloket samtidigt som hon drog täcket över huvudet. 21 feb, 2013 05:25 |
|
lily, luna
Elev |
24 feb, 2013 11:25 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Jättebra vad kommer att hända??
Bevakar apsolut !! *blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 24 feb, 2013 11:32 |
|
Hedwig96
Elev |
skriv meeeeeeeeeer!!
jättebra 6 mar, 2013 20:12 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
MTEL när kommer nästa kapitel ? Det var ett tag sedan du la upp prologen nu
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 4 maj, 2013 10:04 |
|
"Parvati Patil"
Elev |
Hur bra som helst!!! *Bevakar*! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
I’m a bit dark and twisted. 4 maj, 2013 10:31 |
|
Borttagen
|
Jaag vet, förlåt. Roligt att ni gillade det lilla ni fick läsa
Hela "novellen" eller vad man skall kalla den finns på Pottersajtens fanfiction, jag tror inte att jag orkar rätta den som det var tänkt från början. 20 maj, 2013 18:21 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jaag vet, förlåt. Roligt att ni gillade det lilla ni fick läsa Hela "novellen" eller vad man skall kalla den finns på Pottersajtens fanfiction, jag tror inte att jag orkar rätta den som det var tänkt från början. okej, kan du länka? 20 maj, 2013 18:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Borttagen: Jaag vet, förlåt. Roligt att ni gillade det lilla ni fick läsa Hela "novellen" eller vad man skall kalla den finns på Pottersajtens fanfiction, jag tror inte att jag orkar rätta den som det var tänkt från början. okej, kan du länka? http://pottersajten.com/community/viewtopic.php?f=9&t=327&sid=20572254a552b2d8a2a663996382b65c 20 maj, 2013 20:46 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Borttagen: Jaag vet, förlåt. Roligt att ni gillade det lilla ni fick läsa Hela "novellen" eller vad man skall kalla den finns på Pottersajtens fanfiction, jag tror inte att jag orkar rätta den som det var tänkt från början. okej, kan du länka? http://pottersajten.com/community/viewtopic.php?f=9&t=327&sid=20572254a552b2d8a2a663996382b65c åh, vad bra! Tack, ska läsa det imorgon! 20 maj, 2013 20:49 |
Forum > Fanfiction > Tillbaka till Hogwarts - Sjunde året
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen