A free elf[sv]
Forum > Fanfiction > A free elf[sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Melissa Malfoy
Elev |
Tänkte göra ett nytt försök med den här fanficen, för den förra gick inte särskjilt bra!!
Vill gärna ha förslag på vad det ska vara för familj(Vad de ska heta) som Tilly bor hos!! Titel: A free elf Språk: svenska Rating: Kanske PG. Vet inte riktigt, eftersom den inte är färdigskriven än. Kapitel: Hittils 1 Färdigskriven: Nej. Handling: Tilly är en husalf som var nära vän till Dobby. När han dör bestämmer sig Tilly för att bli en fri alf, hon också. Ska hon lyckas? Eller kommer hon att bli inlåst i en bur för resten av sitt liv? Hoppas det skall smaka!! Första kapitlet kanske är lite tråkigt, men jag hoppas att det blir bra sedan!! Kapitel 1 Min vän Dobby var en stor alf. Han blev berömd i sin kamp för frihet och när han hjälpte Harry Potter, även under sin bindningstid. Dobby fanns alltid där för mig. Han peppade mig, även när jag själv inte förstod varför. Så när jag fick beskedet om att min gamla vän inte längre var i livet, var det kanske inte så konstigt att jag gick in i en djup depressionsperiod. En period som skulle komma att förändra allt… Under den tiden hade jag mer tid att tänka. Jag kom på planer för att bli fri (den ena konstigare än den andra) och jag skrev listor över saker jag ville se när jag kom ut. Så på sätt och vis hjälpte Dobby mig även efter sin bortgång. Det har gjort mig otroligt tacksam. Därför tillägnar jag denna berättelse, mina memoarer, just till Dobby. Det hela började egentligen den dagen vi träffades. Det var faktiskt på perrong 9 ¾. (namn) och Draco skulle på sin första resa till Hogwarts, och jag och Dobby pratade en del. Dobby berättade om sina drömmar, fast han var tvungen att platta till sina händer felra gånger under tiden, och jag lyssnade med både rädsla och beundran. När våra familjer blev allt godare och godare vänner, träffades jag och Dobby allt oftare, och jag blev så obeskrivligt glad när jag hörde att Dobby hade fått sina drömmar uppfyllda. Han var en fri alf. Efter den stora tragedin, och efter min depressionsperiod, började jag försöka verkställa mina planer. Och under tiden skrev jag en hemlig dagbok.
11 feb, 2013 18:01
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-11 kl. 18:12
|
|
<3
Elev |
När kommer nästa kapitel!? Jag vill läsa!!!!!!!!! Men kan du kanske skriva handlingen i början av inlägget? Man fattar liksom inte vem "Jag" är.
11 feb, 2013 18:08 |
|
Melissa Malfoy
Elev |
11 feb, 2013 18:08 |
|
Borttagen
|
Awesome!
16 feb, 2013 09:29 |
|
Melissa Malfoy
Elev |
16 feb, 2013 09:30 |
|
Lillan Potter
Elev |
Skrivet av Melissa Malfoy: OKej tack hörni. Ska försöka komma med ett till kapitel snart. Har ett pågång!! Meeeeeera! BevakAR 16 feb, 2013 10:30 |
Forum > Fanfiction > A free elf[sv]
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen