Together-Lily and James [SV]
Forum > Fanfiction > Together-Lily and James [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Tänkte starta en liten ff!
Titel: Together-Lily and James Rating: PG, för säkerhets skull, men om du klarar HP klarar du antagligen det här Färdigskriven: Nepp Handling: Lily börjar sitt 7:e år på Hogwarts och tvingas gå tillsammans i Gryffindor med den arrogante James Potter. Hon hatar ju honom. Det har hon alltid gjort. Men nu är han annorlunda på något sätt. Är det så att hon börjat tycka om honom? Nej, så kan det inte vara. Eller? Kommer bara skriva i jag-form för Lily, kanske någon gång ibland för James. Är det någon som är sugen på att börja läsa? 31 jan, 2013 19:55 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Jag!!
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 31 jan, 2013 20:05 |
|
lily, luna
Elev |
1 feb, 2013 07:09 |
|
Minihäst
Elev |
Jag tycker det verkar bra!
another day, another slay 1 feb, 2013 09:45 |
|
Borttagen
|
Fortsätt!
1 feb, 2013 10:09 |
|
Borttagen
|
Okej, här är det första kapitlet:
Kapitel 1 The Hogwartsexpress Lily Magen bubblar av lycka när jag springer mellan perrongen 9 och 10. Åååh, ett nytt år på Hogwarts. Vad jag längtar! Jag tror jag kommer explodera av all lycka snart. Men där trodde jag fel. Helt plötslig stirrar jag in i ett par ögon. De tillhör James Potter, den arrogante och själviska sökaren i Gryffindor. "Hej Lily!", ropar han och vinkar till mig. Tönt, tänker jag och hör en ny röst: "Lily! Hur har sommaren varit?". "Hej Jackie! Toppen! Själv då?", säger jag till min bästa vän, Jackie Green. "Bara bra! Har du sett James än? Jag fattar inte hur du inte kan tycka om honom? Han är ju så cool och snygg och han är så..." "Arrogant och självisk.", avslutar jag åt henne. "Och ja, jag har sett honom. Där är han.", säger jag och pekar på honom. "Har han sagt något till dig?", säger hon ivrigt. "Ja: Hej." "Och du svarade...", säger Jackie, men nu ännu ivrigare än förut. "Ingenting. Du räddade mig faktiskt. Du kom precis då och sa hej till mig. Tack för det!", sa jag utan ironi. "Åh nej! Jag ska inte störa dig mer då. Jag går ombord på tåget.", säger hon och går. "Men..." Äh, jag vill ju inte ens vara med honom. Inte ens se på honom, tänker jag och tittar lite på honom. Nej, inte titta på honom, Lily, tänker jag vidare och kan inte låta bli att titta på honom. Då ser han upp på mig. Jag tittar genast bort. Men det är ändå försent. Jag ser hur han går emot mig. När han är några meter ifrån mig säger han: "Hej Lily!" Jag blir väl tvungen att svara. "Hej James." "Ska vi gå på tåget? Tillsammans?" Det där sista hade han inte behövt säga, men ja, ja, jag kan inte säga emot nu. "Visst." Hans ansikte skiner upp. Han lägger beslag om min hand och lägger den i sin. Jag försöker rycka tillbaka min hand, men han är stark och håller tillbaka. "Kom nu Lily.", säger han tar bort en hårslinga ur mitt ansikte. "Mmm..." James ler och vi börjar gå mot tåget. Hand i hand. Det stämmer inte. Inte alls. Lite kort kanske, men jag har inte så mycket tid! Nästa blir längre! =) 1 feb, 2013 18:16 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Jättebra!!!
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 1 feb, 2013 18:56 |
|
lily, luna
Elev |
1 feb, 2013 20:26 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Suveränt!!
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 1 feb, 2013 20:30 |
|
Borttagen
|
Tack för kommentarerna!
Här kommer andra kapitlet: Kapitel 2 Hogwarts Lily "Ehm... James, jag ska nog gå till Jackie och mina andra vänner nu.", säger jag och lossar lite på handen. "Nepp, det ska du inte!" Jag ser frågande på honom. "Va?" "Nej, för du är prefekt. Och jag med!", säger han och leder mig till prefektvagnen. "Men, jag måste bara få säga "hej" till de andra!" "Lily, det kan du göra sedan! Kom här och sitt bredvid mig nu." Varför måste han vara så jobbig, men ändå så charmig på något vis? Nej, han är inte charmig alls Lily. Inte alls. Men jag kan inte låta bli att säga: "Visst.", och sedan sätter jag mig bredvid honom. "Du är så fin.", säger han när jag satt mig. "Tack.", säger jag och jag rodnar. Det känner jag och vänder genast bort blicken. En halvtimme senare… James har somnat. Jag tittar på honom. Han är faktiskt ganska söt. Nej, Lily. Det är han inte! Men jag kan inte låta bli att stryka min hand över han rufsiga hår. Det är så mjukt. Jag stryker min hand över det några gånger till. Nej, så här kan jag ju inte sitta. Jag reser mig upp för att gå till Jackie. "Åh, Lily, var har du varit?", säger Jackie. "Med Jam... Jag är ju prefekt, så jag har suttit i prefektvagnen. "Men är det inte någon mer som är prefekt då?", säger hon och tittar nyfiket på mig. "Ja, jag vet. James. Men sluta tjata nu. Du vet att jag inte tycker om honom.", säger jag. "Vi borde gå och byta om.", säger jag för att byta samtalsämne, men helt plötsligt känner jag hur någon andas i min nacke. "Varför gick du iväg?" James. Varför passar han på mig som en...en...en liten barnunge? "Jag skulle bara byta om med Jackie. Eller hur Jackie?" "Ja absolut!", svarar Jackie. "Kom nu så går vi Lily.", tillägger hon och gör en gest med armen. Jag följer efter henne och lämnar James. När vi bytt om säger hon: "Är det verkligen sant att du absolut inte har några känslor för honom?" "För vem?" "James såklart!" "Nej! Jag har aldrig tyckt om honom på sex år. Varför skulle jag göra det nu?" "Äh, strunt i det då! Vi har ett helt år framför oss fyllt av magi." Tåget saktar in. "Förresten Lily, vi är framme nu!", säger hon och tar min hand och vi springer ut. Snart är vi där. På Hogwarts. Okej, förlåt, det blev också kort, men just nu har jag inte heller så mycket tid! 3 feb, 2013 10:23 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen