Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Hogwarts game [Sv]

Forum > Fanfiction > The Hogwarts game [Sv]

Användare Inlägg
YoshiFriend <3
Elev

Avatar


Hej ^^
Hade tänkt att börja på en ny ff. Den här skiljer sig väldigt mycket från böckerna, så allt kommer inte stämma.

Titel: The Hogwarts game
Språk: Svenska
Handling: Istället för den magiska tre kampen, är det istället ett hunger spel. 12 st trolldoms skolor, ska lotta ut en kille och en tjej som är minst 14 år gammal. Arenan är byggd en bit utanför Hogwarts, och kommer hållas där. Därför kallas den för The Hogwarts game. Kommer förklara mer sen

Prolog:
(Ur Hermiones perspektiv)
"Flickan som ska representera Hogwarts är...", spänningen steg i stora salen, och allas blickar var fullt fokuserade på Dumbledore, medan han drog en lapp, ur bägaren, där allas namn fanns på en lapp, om man var över 14 år.
"...Hermione", jag stelnade till. Sa han verkligen mitt namn? Jag vände mig sakta mot Harry och Ron som satt på andra sidan bordet, och bara stirrade på mig med öppne mun ,liksom alla andra.
"Hermione, var snäll och kom upp". Som i trans reste jag mig upp och började gå mot podiet där Dumbledore stod på. När jag sakta gick förbi borden hörde jag lågmälda viskningar. Det kändes som i en dröm, att det inte var riktigt verkligt. Mina tankar virrade runt i huvudet, och svetten bröt ut. Min chans att överleva var nog väldigt liten. När jag kom fram, hjälpte Dumbledore mig upp på podiet. Jag ställde mig bredvid honom, på hans vänstra sida.
"Okej, dags att dra killarna". Dumbledores röst kändes avlägsen trots att han stod bredvid mig. Jag tittade ut över borden, och såg till min förvåning Ron och Harry sitta vid Gryffindor bordet, gråtandes. Men min blick slets ifrån deras ansikten när jag såg Draco Malfoy resa sig upp och börja gå mot mig och Dumbledore. Vad gjorde han? Undrade jag förvånat, men sen kom jag på det. Han måste ha blivit lottad. Jag måste ha missat när Dumbledore ropade ut det. Draco ställde sig på andra sidan Dumbledore och tittade ut över havet av ansikten med en tom blick. Sen ledes vi in till ett avsides rum för att ta förväl av alla de människor vi älskade.

Nå vad tycker ni? Ska jag fortsätta?

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff

29 jan, 2013 21:35

fillippaborg
Elev

Avatar


Ja fortsätt!
*bevakar*

Put a smile on your face

29 jan, 2013 21:42

lily, luna
Elev

Avatar


Låter bra fortsätt!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F76%2F2TY7.gif 

30 jan, 2013 18:44

Nuna = Luna + Neville
Elev

Avatar


Omg, den är ju jättebra, skriv mer! ^^

30 jan, 2013 19:25

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


Här kommer det första kapitlet, hoppas att ni gillar det ^^ (börjar innan det som stod i prologen hände)

Kapitel 1

Hermione:
Jag bar upp alla väskor i Hogwarts expressen, medan massa folk knuffade på bakifrån och ville in så snabbt som möjligt för att få plats i någon av vagnarna där deras kompisar var. När jag hade fått upp alla väskor började jag gå åt höger. Efter ett tag minskade antalet personer, alla hade nästan hittat en vagn där de ville sitta, men jag hade varken sett skymten av Ron eller Harry än. Plötsligt kommer en kille springande mot mig, han tittar bakåt och upptäcker mig inte förren han är en meter ifrån typ. Jag trycker mig mot ena väggen på expressen, men killen hinner inte stanna och springer rakt in i en av mina väskor. Killen ramlar och väskan flygger ur min hand, och landar en bit bort.
"Vad gör du?!", utropar jag argt och spänner ögonen i killen som ligger på marken. Han reser sig upp, och tar sig för huvudet. Det ser ut som han har ont.
"Förlåt", mumlar han "Det var inte meningen"
"Varför stannade du inte?", fortsätter jag argt.
"Jag såg dig inte", sa killen som tydligen tyckte att det räckte med att säga förlåt.
"Jaha, men man ska ändå inte springa i korridorerna här!", maler jag på. Killen suckar.
"Men chilla, jag har sagt förlåt, okej? Det var inte meningen", han ger mig ett litet leende, som visar att han inte orkar tjafsa mer. Han börjar sakta gå bort, från mig. Jag stönar ilsket, och tar upp min väska från golvet. Ingen orkar någonsin snacka med mig nästan, utan går bara iväg. Jag börjar gå igen, och efter tre vagnar hittar jag Harry och Ron, ensamma i en vagn kupé. Jag öppnar dörren, och de tittar förvånat upp.
"Hej Hermione! Vi tänkte precis gå och leta efter dig", säger Harry glatt.
"Vad blev du av?", frågar Ron sen, medan jag stuvar undan min packning.
"En idiot sprang på mig", mumlar jag ilsket. Harry och Ron flinar mot varandra i samförstånd.
"Läxa du upp honom?", frågar Ron och försöker sluta flinar, men det går inte så bra.
"Ja, vad tror du? Vissa måste lära sig lite vett!", jag lutar mig bakåt. På bordet står att trollkarls schack. Ron kommer vinna, insåg jag redan nu. Nästan alla Harrys pjäser hade krossats av Ron, och han låg i ett tydligt underläge.

Efter en stund kommer tanten med godiset förbi. Hon öppnar vår kupé.
"Vill ni ha lite godis idag?", frågar hon och ger oss ett snällt leende.
"Gärna!" Ron tar fram en galleon ur fickan och köper chokladgrodor, och Harry köper en pumpa paj, som vi delar på. Själv har jag med hembakade kakor som jag hade gjort igår. Medan vi satt och åt allt det här, kom Ron på en sak.
"Har ni sett det senaste som har stått i Daily Prothet?", frågar han upphetsat och ögonen lyser.
"Nej", både jag och Harry skakar på huvudet. Ur en liten ryggsäck, drog Ron fram en tidning.
"Magiska trekampen, har förbjudits, och nu har Ministeriet kommit på ett nytt, mycket större spel", börjar Ron läsa högt med dramatisk röst. "De kallar det för Hunger games. Det går ut på att en kille och tjej, över 14 år ska delta i spelet. Ingen vet hur det går till och Ministeriet vägrar att avslöja något för oss i Daily Prothet. Deltagarna ska komma från 12 olika trollkarls skolor, så att det blir 24 spelare med. Vid en intervuie med Fudge säger han så här:
'Spelarna kommer att tränas en vecka inför spelen och allt kommer att sändas live. Den som vinner spelen, kommer vinna en otrolig summa pengar plus evig ära.'
Spelarna ska alltså tävla mot varandra på en arena, och de får samarbeta om de vill. Men i slutet ska det bara stå en vinnare kvar"

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff

4 feb, 2013 17:43

Nuna = Luna + Neville
Elev

Avatar


Omg, spännande ^^

4 feb, 2013 18:04

Forum > Fanfiction > The Hogwarts game [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.