En berättelse som alla sriver på!
Forum > Fanfiction > En berättelse som alla sriver på!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
kocospricken15
Elev |
Hej hej! En berättelse som alla skriver allt eftersom. Vad tycker ni? Alltså så här menar jag. Jag skriver "Det var en gång en flicka som hette Matilda. Hon bodde med sin familj i ett stort hus. Matilda hade det jätte svårt i skolan" etc. etc.
Sen skriver nån annan "Men en dag åt hon piller som gjorde henne smart..." Nån annan skriver sen "Hon tog dem där pillerna jätte mycket och hon blev typ beroende..." Sen fortsätter man så enda tills vi tycker att vi är färdiga. Då 'klistrar' jag ihop alla delarna till en enda berättelse. Har ni fattat? Jaja men nån annan får börja. Jag är inge bra på det... Min bok-klubb: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=27711&page=13#p1715992 28 jan, 2013 19:45 |
|
Lily Mihami
Elev |
OK låter kul! Vad sägs om det här...
Det var en gång en tjej som var sjutton år. Hennes namn var Katheline, och hon bodde i London. Katheline var duktig i skolan, bäst i hela klassen faktiskt. En dag gick hon på musikalen Snövit där hennes lillebror Matthew spelade riddare, kanin och korp. Han var bara sju år och yngst av alla barn i pjäsen. Drottningen började sjunga; "Jag är vacker, jag är vacker, vackrast av de alla, jag är vacker jag är vacker, vackrare än alla andra!" Efter ett tag kom en liten flicka med svart hår och en vit, söt liten klänning på scenen med tre gosedjur i famnen. Hon började sjunga. "Jag är en glad skit som kallas för Snövit", sjöng hon. En vecka senare...............…………… Jag stod vid luren som fastfrusen. Jag sade hejdå, innan jag lade på. De hade ringt från Snövit och bett mig att spela Snövit söm vuxen, för Roxanne som spelade henne var sjuk, och de hade inte hittat någon annan. Jag kunde danserna och sångerna, jag hade sett föreställningen så många gånger, men jag var jättenervös. Nästa dag…...………… Jag kom ut på scenen och började sjunga och dansa med massor av andra folk, både barn och vuxna, "Konrad, let's party now!" sjöng vi. Plötsligt flög dörren upp, och där stod det en polis som... Nån som vill fortsätta? Inte så bra kanske, men...XD "Join the Dark Side, we have Light" -Wait, what? 29 jan, 2013 19:04 |
|
Lillan Potter
Elev |
Började dansa.
Polisen sjöng så förfärligt att hans röst krosssade flera glas... 5 feb, 2013 21:15 |
Forum > Fanfiction > En berättelse som alla sriver på!
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen